Overføringspapir

Nøste77

Gift med forumet
Er det noen som vet hvor jeg får tak i ordentlig overføringspapir?
Jeg har tidligere brukt det de har på Clas Ohlson, men føler ikke det er bra nok....
Jeg skal lage litt julegaver, og vil da ha noe som blir bra.
Ser på produktene HER
at de er superfine, men sånn har aldri mine sett ut

Jeg bruker de fra clas ohlson. Har både positive og negative opplevelser med de. Merket at man må bruke strykejernet LENGE, og ikke på strykebrettet. Hvis jeg somler, blir bildene blasse og stygge. her har jeg brukt det:

Vet ikke om flere steder de har det. staples kanskje? panduro?

Ser bare et rødt kryss jeg...

Men jeg spurte ho som har laga det i linken, og ho brukte det samme som meg.
Så jeg får gjøre et nytt forsøk.
Men ikke strykebrett sier du. Hva stryker du da på?
Forrige gang jeg prøvde, så fikk jeg ikke av papiret. Alt sammen satt fast i stoffet

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får til å vise bildene mine=(
Jeg bruker arbeidsbordet mitt(som jeg ikke er redd for) med et gammelt dynetrekk oppå. så lar jeg strykejernet stå å godgjøre seg lenge, hvertfall 5 min. så stryker jeg veldig langsomt i sirkler over bildet, helt til jeg ser at papiret løsner fra bildet. det tar litt tid. hvis man tar det for tidlig, blir bildet bare delvis overført.

Du kan se i bloggen min på etiketter:  "varmeposer", der ligger det jeg har laget.

edit: det står i bruksanvisningen tror jeg, at man ikke skal bruke strykebrett. Kanskje det blir for mykt, slik at man ikke får press nok på jernet? vet ikke.

Ja, sånn kan det gå når man leser bruksanvisninga ei gang og tror man husker den flere år seinere
Da skal jeg iallefall ikke bruke strykebrettet igjen!
Og de varmeposene dine er sååååå søte

Jeg skal iallefall prøve meg igjen imårra.....hvis printeren virker ordentlig igjen...

Masse tusen takk for hjelpa

Jeg har brukt fra elkjop og panduro, men tror man må passe på å stryke lenge nok og hardt nok for å få motivet på :)

Dagen imårra er blank med masse fargestifter til (fikk ny fargepatron til skriveren idag.... ), så da skal det printes og strykes!

Lagde en sånn varmepose til noen for ei stund sida, og det var en suksess, så da blir det noen flere i julegave. Skal lage noen som lange pølser til å legge rundt nakken og

Ja, har tenkt på den lange varianten jeg og=) Hva fyller du posene med? Jeg har prøvd litt forskjellig. Synes ris lukter fælt når den varmes opp=p

Jg bruker byggryn. Det lukter ikke direkte godt det heller altså, men det er vel lettere enn ris...
Bruker ei pakke på en sånn liten pose, og det koster 8-9,-

ja, det har jeg også prøvd. Bedre enn ris ja=)
Har hørt at bokhvete skal funke så bra, altså holde bra på varmen. Men har ikke funnet ut hvor jeg får tak i det enda.

Da har jeg atter en gang prøvd meg på strykebilde, og det gikk strålende

Tusen tusen takk for tipset om at jeg IKKE skulle bruke strykebrettet!
Så da er det bare å sette i gang med gaver og julegaver

vill noen forklare åssen man gjør det?? og lnke til panduro så jeg får riktig overføringspapir? trenger man bare det og strykejern?? og kan man da bruke all og stryke over på? servietter osv??

*Frk.Mamma skrev:
vill noen forklare åssen man gjør det?? og lnke til panduro så jeg får riktig overføringspapir? trenger man bare det og strykejern?? og kan man da bruke all og stryke over på? servietter osv??

dette ble jeg også nysgjerig på

bondekone skrev:

*Frk.Mamma skrev:

Jeg har aldri prøvd det til Panduro, men det fra Clas Ohlson er jeg fornøyd med.
Jeg fant det ikke på nettsiden, så har ikke noe å linke til....
Men de har bare to; det ene er til lyse stoffer og det andre til mørke.
Det er veldig lett....når du gjør det riktig
Alt du trenger er papiret, et strykejern og det du skal overføre til.
Vet ikke om du kan bruke servietter.... Det skal strykes på max varme ei stund, så ville nok ikke satsa på det....

Nøste77 skrev:

bondekone skrev:

*Frk.Mamma skrev:

Jeg har aldri prøvd det til Panduro, men det fra Clas Ohlson er jeg fornøyd med.
Vet ikke om du kan bruke servietter.... Det skal strykes på max varme ei stund, så ville nok ikke satsa på det....

oki men du skriver ut bilde på overføringspapiret elelr??

Nøste77 skrev:

bondekone skrev:

*Frk.Mamma skrev:

oki men du skriver ut bilde på overføringspapiret elelr??

Jepp. Bare husk å speilvende det før du printer

Nøste77 skrev:
Jepp. Bare husk å speilvende det før du printer

oki åssen gjør mand et da?? har aldri gjort det før jeg men. kan man bruke vanlig skriver? elelr trenger man en sånn skikelig dyr en??

Back
Topp