Han mistenkte nok ikke en EXU da, for da hadde du nok ikke bare blitt sendt hjem med noen piller. Ektopisk svangerskap sitter i de aller fleste tilfeller i egglederne, og må fjernes med laparoskopisk operasjon, og det pleier de å gjøre ganske raskt. Pillene du har fått (regner med et er Cytotec?) får livmoren til å trekke seg sammen og støte ut rester, den vil ikke ha noen effekt om det sitter utenfor livmoren. Det er nok rester av morkaken som sitter igjen, forhåpentligvis blir du kvitt det nå og kan komme deg videre! Føler med deg!
Var jeg som trudde at EXU var betegnelse for svangerkap utenfor livmoren. Men ser når jeg googler at det er litt frem og tilbake på det. Men i følge han gynokologen, så tydet vediene på at jeg hadde/har et svangerskap utenfor livmoren. Men verdiene var ikke høye nok til at det skulle sitte i egglederne, så han mente at det måtte sitte et annet sted. Men da ville de skjelden se noe. Han fikk i hvert fall sjekket at jeg ikke hadde blod i buken.
Vidre sa han at med de verdiene jeg har så vil kroppen mest sansynlig rydde opp i det selv, men han ønsket at vi skulle sette fortgang på det med å ta de Cytoteck først, siden det er den mildeste veien. Men har ikke blødd noe, så er usikker på hva de bestemmer seg for å gjøre.
Er sikkert forskjellige prosedyrer fra sykehus til sykehus og vurdering fra person til person. For en venninne av meg som hadde EXU, ble først att på Cytotec, når de ikke fungerte så satte de cellegift sprøyte, og den tok knekken på den graviditeten hu hadde, hu var 8 uker på vei. Cellegift sprøyta vil ta knekken på alt som har celledeling slik som et embryo. Og så lenge et ikke er fare for at noe sprekker så regner jeg med at de velger det alternativet.
Men vet ikke jeg noe annet enn det de ha fortalt meg