OUL

TUL nå på mandag, da er jeg 12+3 og OUL 24.07 når jeg er 17+0 :happy:

Sniker fra februar: fikk dere noen info om partner får lov å være med på oul? Jeg fikk med et ark der det sto at ledsager kun får være med hvis det er nødvendig for å gjennomføre undersøkelsen ... Det er litt kjedelig.

Edit: pga korona altså
Fikk med eget skriv om at partner ikke får være med, dessverre..

Jordmor sa at de skulle begynne å åpne opp for å ha med partner nå, så håper det er i orden til 20 august

Har vært på 2 private, partner fikk ikke være med på noen. Får heller ikke være med på OUL - synd egentlig, han føler seg litt utenfor. Sist var han tilogmed på alle kontrollene hos jordmor..

Noen andre som har planlagt å ta 3D (eller 4D) ultralyd etterhvert? Eventuelt noen som har erfaring med dette fra tidligere svangerskap? Hvor langt på vei er det anbefalt å være når dette tas? Og hva koster det?
Både jeg og samboer har snakket litt om det og tenker å ta.
Han har 3 barn fra før, mens dette blir mitt første.
Er jo egentlig bare for egen del og for å få sett barnet i magen ettersom jeg har hørt og lest at det ikke er noe medisinsk grunnlag for å ta.
Men tenker det vil være et fint minne å ha senere :happy:

Noen andre som har planlagt å ta 3D (eller 4D) ultralyd etterhvert? Eventuelt noen som har erfaring med dette fra tidligere svangerskap? Hvor langt på vei er det anbefalt å være når dette tas? Og hva koster det?
Er jo egentlig bare for egen del og for å få sett barnet i magen ettersom jeg har hørt og lest at det ikke er noe medisinsk grunnlag for å ta.
Var vei 27+0 sist graviditet og skal prøve å få time samme dag denne graviditeten. Jordmor sa jeg ville få de beste bildene i uke 26-28 Kjempegøy:) Anbefales virkelig til de som ønsker å ta seg råd til det. der hvor jeg var kostet det 1350,- inkl. minnepenn med bilder og videoer.

Har ikke tenkt å ta, men med tvillingene gjorde min lokale jordmor det på en av kontrollene..

Fått time til OUL 17. august :happy: da er jeg 18+2

Foreløpig er det ikke lov til å ha med følge, men jeg håper det snur i løpet av sommeren. Vi har heldigvis TUL privat den 20. Juli, 14+2, da får mannen være med :happy:

Jeg fikk faktisk offentlig ultralyd i uke 13 av legen min (om tre uker) uten at det er noen helsemessig grunn for meg, hun bare:"nå har vi jo fått ny bioteknologilov, så jeg henviser deg jeg, du har rett på tidlig ultralyd nå", så da fikk jeg beskjed om timen samme dag. Lettvint og kjapt.

Jeg fikk faktisk offentlig ultralyd i uke 13 av legen min (om tre uker) uten at det er noen helsemessig grunn for meg, hun bare:"nå har vi jo fått ny bioteknologilov, så jeg henviser deg jeg, du har rett på tidlig ultralyd nå", så da fikk jeg beskjed om timen samme dag. Lettvint og kjapt.

Så utrolig bra! Det med tidlig ultralyd burde ha trådd i kraft med en gang, siden det er det enkleste å gjennomføre.. For en fantastisk lege du harxsmile9

Jeg har hatt en privat ul 18.06 og jeg skal ha en til den 10.07 mannen får være med på disse, men ikke den ordinære ultralyden 30.08 på sykehuset.

"Endelig" kom innkallingen her og :joyful: uke 19, 4.august :happy: Godt å ha en dato å forholde seg til :) Akkurat ferdige med ferien, så slipper å gå å vente på den føler jeg... :happy:

Tok 3D med førstemann (så klart :p) i 2010. Var litt fordi de ikke klarte å se kjønnet på OUL. Har kikket på de mange ganger i etterkant, så det er moro å ha. Tror jeg var i uke 25 eller noe ca.
Vet ikke om jeg kommer til å gjøre det nå. Var heller på TUL.

Tok 3D med førstemann (så klart :p) i 2010. Var litt fordi de ikke klarte å se kjønnet på OUL. Har kikket på de mange ganger i etterkant, så det er moro å ha. Tror jeg var i uke 25 eller noe ca.
Vet ikke om jeg kommer til å gjøre det nå. Var heller på TUL.
Vurderte også først å dra på TUL, men ettersom det viste seg at jeg får en ekstra ultralyd pga. at jeg er type 1 diabetiker i uke 12 tenkte jeg og samboer at vi heller ønsket 3D ultralyd når den tid kommer :happy:

Back
Topp