OUL

Var idag. Alt sto bra til og etter to gutter, ser det ut til at det nå blir ei lita jente :)
Littrar opplevelse med termin. Hadde fra tidligere termin 8.juni. Hun som målte nå baserte seg på hodeomkrets og fikk termin 13.juni. Ringte tilbake og fortalte at jeg ikke fikk denne datoen til å stemme mtp tidligere ultralyd. Da hun gikk over målene igjen og baserte seg på mål fra lårbeinet, ble termin 8.juni-så da endra hun det. Merkelig at det skal gå ann.. Ikke store spriket, men 5 dager er 5 dager :p
Så bra hun endret det da
Er jo med 5 dager kortere om en skulle gå mye over :)

Låg i vegen for åpningen. Skal tilbake i mars for å sjå om den har flytta seg
Skjønte det, men den er vel på vei enten frem eller bak? Eller?
Har selv over åpningen, men den er fortsatt langt oppe på forsiden.

OUL var 11.01.19. Alt stod bra til med lille gutten Mye aktivitet og en litt dårlig Ul maskin førte til en del uskarpe bilder. Men hjertet så vi hadde 4 kamre, hadde nyrer, mage, tunge og spiserør på plass! Men placenta var litt lavt og bak, skal til kontroll UL uke 32 his lege igjen for å se om den har flyttet seg oppover.

En fin gutt kommer i juni :) termin satt 20 men blir tatt før pga epilipsi på meg men det er helt greit kjenner jeg :)

Vedlegg

• IMG_20190122_082135.jpg
    IMG_20190122_082135.jpg
    439 KB · Visninger: 19
Hva på OUL den 7.01 og 21.01. Lille venn hva litt kamerasjy den første gangen :stop: men hva veldig aktiv og andre gang så alt bra ut med lille frøkena:dummy1: må tilbake i uke 32 for livmoren lå litt i veien .

Endelig er det min tur! 20+0 i dag og halvveis. I seneste laget med OUL spør du meg. Gleder meg til å se hva endelig termin blir og om alt er bra med lille baby E :Heartblue

Ble satt 3 dager tilbake. Endelig termin er da 18. juni. Alt så veldig bra ut!

Fikk dog veldig følelsen av å være på et samlebånd. Håper det ikke føles sånn ut å føde

Ble satt 3 dager tilbake. Endelig termin er da 18. juni. Alt så veldig bra ut!

Fikk dog veldig følelsen av å være på et samlebånd. Håper det ikke føles sånn ut å føde
Så bra at alt så bra ut!:) Det er dessverre veldig individuelt hvem man treffer på som tar ul og hvor travelt de har det:wtf: Jeg var veldig heldig sist, både på oul og under fødsel. Følte meg kjempegodt ivaretatt

Leser at det er litt forskjellige erfaringene med oul. Er det noen med erfaring fra Ahus?

Hatt en tul på Ullevål pga store smerter gå i uke 5-7 og ble veldig godt ivaretatt der. Også hatt 2 tul privat og det har også vært veldig gode opplevelser. Blir nesten litt redd for hvordan det blir på oul i morgen. Vil jo at alt skal måles og sjekkes nøyen i tillegg til at jeg har ønske om å se etter kjønn og måle livmorhals pga konisering.

Leser at det er litt forskjellige erfaringene med oul. Er det noen med erfaring fra Ahus?

Hatt en tul på Ullevål pga store smerter gå i uke 5-7 og ble veldig godt ivaretatt der. Også hatt 2 tul privat og det har også vært veldig gode opplevelser. Blir nesten litt redd for hvordan det blir på oul i morgen. Vil jo at alt skal måles og sjekkes nøyen i tillegg til at jeg har ønske om å se etter kjønn og måle livmorhals pga konisering.

Det medisinske ble godt ivaretatt. Alt ble nøye undersøkt. Jeg tenker mer på den personlige biten. Å føle seg sett, hørt og at det er satt av tid til å gi god informasjon/svare på spørsmål. Fikk ikke et veldig godt inntrykk og må si jeg er blitt litt redd for å føde i andre halvdel av juni når det fødes 20% fler og sommerferieavviklingen har begynt...

Det medisinske ble godt ivaretatt. Alt ble nøye undersøkt. Jeg tenker mer på den personlige biten. Å føle seg sett, hørt og at det er satt av tid til å gi god informasjon/svare på spørsmål. Fikk ikke et veldig godt inntrykk og må si jeg er blitt litt redd for å føde i andre halvdel av juni når det fødes 20% fler og sommerferieavviklingen har begynt...

Ahhh, så kjedelig! Jeg er skikkelig dårlig på å stå på krava hvis jeg blir tatt litt på senga, men nå er jeg litt mer forberedt på evnt dårlig tid og mennesker som kanskje ikke burde hatt jobben sin etter å ha lest ulike erfaringer her inne. Så jeg har skrevet liste om hva jeg ønsker å få sjekka ut og snakke om og tenker jeg skal nevne alt dette med en gang.

Er så dumt at det skal være sånn. Man er kanskje i sin mest sårbare periode i livet med usikkerhet og mange spm, burde ha nok tid. Mange ansatte på sykehus er elendige, men mange er supre,men de kan som regel ikke gjøre noe med rammebetingelsene de har å jobbe etter. Men når regjeringa snakker om å sende oss hjem etter 6 timer, så virker det ikke som det skal bli noe bedre...

Hadde oul på ahus. Ikke fornøyd med verken det medisinske eller hvordan vi ble møtt på. Men det kommer jo selvfølgelig an på hvem du møter. Tipper de fleste har gode erfaringer :)

Hadde oul på ahus. Ikke fornøyd med verken det medisinske eller hvordan vi ble møtt på. Men det kommer jo selvfølgelig an på hvem du møter. Tipper de fleste har gode erfaringer :)

Ikke veldig fornøyde vi heller. Litt pga hvordan vi ble møtt på et par punkter og hvordan de håndterte en rolig og feilplassert baby selv om jeg kom med innspill om bevegelse og å drikke noe. Skal få ny time innen 2 uker, men de må sette opp ekstravakter på kveldstid for å få det til da jeg ikke var eneste som måtte tilbake for å få sjekket ting. Vi fikk ikke sett hjertet og ansiktstrekk ordentlig.... Om ikke annet så får vi en ekstra titt. Vi var vel også litt skuffet fordi vi ikke fikk noen indikasjoner på kjønn fordi babyen lå rolig og med samla bein. Får jo ikke gjort så mye med det, men bidro nok litt på skuffelsen. Ble heller ingen bilder da hun sa det ikke var noen gode muligheter pga hvordan babyen lå, og var jo egentlig enig i det da både jeg og samboer følte vi hadde fått sett veldig lite i motsetning til tul i uke 13. Håper på bedre opplevelse neste gang. Jeg må uansett inn i uke 24 og 36 pga vekstestimering, så de får flere muligheter til å rette opp første inntrykket.

Hadde OUL på Ahus :bored: Det var ingen positiv opplevelse nei. Jordmor kom 30 min for sent, som gjorde at hun brukte altfor lite tid på oss. Hun satt rolig og tok mål o.l, men sa ingenting til oss. Bare at det så bra ut. Hun sjekket ikke kjønn heller, fordi hun ikke hadde tid. Vi ble nærmest kastet ut av rommet fordi noen andre skulle bruke det o_O Så fikk vi beskjed om at vi skulle få ny time ute i "luka", innen 1-2 uker frem i tid. Men i luka sa hun vi skulle bli oppringt siden det var fullt. Fikk ikke noe telefon før 3 uker etterpå. Da hadde vi allerede tatt en heeerlig detaltjert 3D ultralyd, så jeg takket nei til å bli behandlet på dårlig måte igjen :stop:

Back
Topp