OUL - Når?

StineH

Elsker forumet
Hei jenter!

Dere som har fått innkalling til OUL - hvor langt på vei er dere når dere skal dit?

Jeg reiser på ferie når jeg er 15+4 (15+6 i følge legen), og kommer ikke hjem før jeg er over 20 uker. Tror dere det er noen sjanse for at jeg får OUL før ferien, eller må jeg vente helt til 20+?

Er det ikke 18-22 man egentlig skal inn da? Eller er det "gamle regler"?

Jeg skal bestille første sv.kontroll idag, og det blir tidligst i min uke 16. Så blir papirer sendt da, og jeg ser for meg oul i uke 20/21.

Var på kontrol i dag er uke 10+5 og legen sendte henvisning til ul uke 18

Mellom 18-22 har eg hørt snakk om, men legen min sa i går at hun skulle be om at eg fikk uke 17/18, kanskje fordi eg er dårlig og går ned i vekt hun vil at eg skal få så tidlig

Tror før ferien er for tidlig til at de kan se det de skal se. Er organutviklingen undersøkelsen er myntet på.

Tror det er mellom 18 og 22 uker som er "standard", men synes liksom å ha lest at det mest optimale er 18/19 uker.

Er liksom på ferie først i Danmark, og så i Alta, så ser for meg at OUL blir først rundt uke 21 - synes det er forferdelig lenge å måtte vente på å få se at alt er i orden =/

Forstår du syns det er lenge å vente. Det samme gjør jeg så selv om mangen mener det er bortkastet penger skal jeg ha en privat ul før jeg drar på ferie. Jeg skal ikke på 12 ukers kontrollen før jeg er 15+6 da de er undervemannet på legesenter fra nå og ut sommeren og mente dette ikke hastet. Det gjør det vel ikke heller men i uke 17 drar vi på en 5 ukers ferie. Så da får jeg muligens ikke tid før i uke 22

Jeg fikk midt i ferien, så ringte å fikk flytta den til vi har kommet hjem igjen. Så fikk ny ultralyd i uke 19+6.

Men ringte privat klinikk idag for å få time til ultralyd før vi drar til syden!
Fikk da i uke 14+6.

Jeg er også cirka 19 uker etter legens beregning på OUL. Men regner med å bli satt 1-2 uker tilbake. Jeg fikk egentlig i uke 18, men er bortreist da, og de ville ikke ha det før. Det er litt lenge å vente, men da er det noe å glede seg til når ferien er over også :)

Jeg er 18+2 når jeg skal helt i starten av august :)

Sist hadde jeg i uke 21, syns det var veldig seint. Tror de prøver å ha i uke 18-19 hvis det er mulig.

Back
Topp