OUL - dobbelt guttekrutt!

Hurra for to perfekte, velskapte guttebabyer som vi fikk se på oul i dag! :Heartblue:Heartblue

Fikk ny termin 30 aug, så er visst plutselig 19+5 i dag i stedet for 18+5 som jeg egentlig trodde :)

Hurra for gutta krutt! :) Får du noe mer oppfølging nå på sykehuset etter oul?

Var på oul i dag og våre to nurk vokser som bare det. Ble flyttet fram fem dager, så er plutselig 20+2 :)

Gratulerer - både med to friske gutter og litt tidligere termin :-)

Tusen takk for alle gratulasjoner! :D Er så gøy å dele nyheten med dere!

Det sier du nå, men mot slutten kan en uke føles som et år :p
Jeg håper de blir der inne så lenge som mulig! Har skikkelig prematur-angst! :( Får ikke lov å gå over termin uansett, men håper de blir der inne fram til det! :)

Som Augustfrua sa tidligere så regner de nok litt forskjellig på de forskjellige sykehusene på hvor langt man er kommet. Jeg fikk også termin 30.august, men ifølge gyn er jeg 19+2 i dag....
Vet at det varierer om de bruker 40+0, 40+2 eller 40+3 som mål på et svangerskap. Men vet ikke helt hvilken regnemåte min jordmor bruker da :p Prøvde å sjekke med terminkalkulatoren til bv, og der får jeg opp at jeg er 19+6 i dag, så jordmoren min bruker tydeligvis samme som bv :)

Har du veldig uregelmessig syklus siden du synes det var greit å få terminen flyttet så mye? Spør fordi jeg ser så mange som er glad for å få terminen flyttet, mens jeg som er sikker på min hadde kaldkvelt jordmora dersom hun prøvde å flytte terminen min en uke...
Jeg har hatt veldig regelmessig syklus, og har full kontroll på når vi hadde sex under eggløsningen også. Før ul sa jeg til samboer at jeg nektet å flytte på terminen, så jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver :p Jordmoren på ul forklarte derimot at å ha litt tidlig tvillingtermin ikke gjorde noe, men å ha for sein termin kan være veldig dumt. Tvillinger skal ikke gå over tiden! :)

Hurra for gutta krutt! :) Får du noe mer oppfølging nå på sykehuset etter oul?

Var på oul i dag og våre to nurk vokser som bare det. Ble flyttet fram fem dager, så er plutselig 20+2 :)
Gratulerer med to friske nurk! :D

Nei, skal visst ikke følges opp av sykehuset. Har fått en henvisning til gynekolog da, og jordmor mente at jeg kom til å gå til han mer enn fastlegen framover. Hun sa også at han har ul-aparat, så håper jo jeg får den oppfølgingen som er nødvendig :) Skal til gynekologen om tre uker og til jordmor på helsestasjon i morgen, regner med å få mer info da :)

Så herlig:) gratulerer så masse :):)

Gratulerer så mykje med to gutter :Heartblue:Heartblue Vi venter to jenter :Heartpink:Heartpink

Men når de har kvar sin morkake vil ikkje det sei at de er toeggede? Mine er eneggede så eg må på UL anna kvar veke framover for å følge med veksten, med tanke på TTTS. Berre tenke på at om dei er eneggede så burde du og følgast opp av Haukeland.

Gratulerer så mykje med to gutter :Heartblue:Heartblue Vi venter to jenter :Heartpink:Heartpink

Men når de har kvar sin morkake vil ikkje det sei at de er toeggede? Mine er eneggede så eg må på UL anna kvar veke framover for å følge med veksten, med tanke på TTTS. Berre tenke på at om dei er eneggede så burde du og følgast opp av Haukeland.
Takk! :D Gratulerer så mye med to jenter! Så gøy å høre at det er flere som venter tvillinger! Hvor i landet holder du til? :)

Både eneggede og toeggede kan ligge i hver sin fosterpose og ha hver sin morkake. Toeggede ligger alltid slik, men eneggede kan ligge på mange ulike måter. Hvordan eneggede tvillinger ligger kommer an på når egget delte seg :) De kan dele morkake eller forstepose eller begge deler eller ingen av delene :) I oppfølgingen av våre tvillinger spiller det ikke noen rolle om de er eneggede eller toeggede, da de ikke er utsatt for TTTS siden de har hver sin morkake. Vi får ul hos gynekolog en gang i måneden :)

Back
Topp