OUL, ble termin flyttet langt?

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
For de som har vært på oul, og fått termin flyttet, hvor langt og hvilken vei?

Visste du eksakt dato for eggløsning, hadde du vært på TUL? Stemte de?

Ble flyttet fire dager om jeg ikke husker feil. "Feil vei", for de som er utålmodige.
Var på tidlig UL, men der målte de kun at baby var innenfor riktig alder for risikovurderingene for trisomi-feil, og ville ikke sette noen form for termin der.

Baby kom enda fire dager etter ny termin, så det var nok ikke feil å flytte den, på den måten.

Skal sies at jeg var gravid i et land der svangerskapet er definert som 40 uker, ikke 40+2/3. Med norsk utregning av menstermin hadde jeg blitt flytta bare 1-2 dager (avhengig av om det blir brukt 40+2 eller 40+3, selvfølgelig).

Denne gangen forventer jeg nesten å bli flytta andre veien, så er spent på det. Har relativt korte sykluser, og har EL tidlig (merker EL veldig godt, så har god kontroll på når det er). Ser på disse automatiske utregningene av befruktningstidspunkt at det ikke stemmer så godt overens med det jeg har notert meg.. Var også på tidlig UL og fikk målt fosteret til å være noen dager lenger kommet enn det menstermin tilsier. Så, ja, blir sjokkert om jeg får termin flytta inn i desember, forventer å få tidligere i november.

Jeg hadde regna 3. November iforholdtil sist mens. Tul flytta meg til 7.november. Skal på oul i morgen, så er spent på hva de sier :D

Jeg testa for EL, så hadde termin 11 november utifra det. Jordmor sa 9 november, ultralyd sa 3 november. Babyen kom 24 oktober :p

TUL sier nøyaktig samme dag som mens, ny ultralyd til fredag og OUL om en måned, så veldig spent på hva som blir «the final One»

UL i både uke 12 og 14 flyttet meg 2 dager frem i forhold til menstermin :) antar at vi får høre det samme på OUL i neste uke.. det stemmer for øvrig veldig bra med når jeg tror jeg har hatt eggløsning!

Skal på oul om 2 dager og jeg er spent på den endelige termindatoen :) Jeg håper jeg slipper å bli satt tilbake :P Ut i fra andre ultralyder så tror jeg ikke det blir store forandringen :) Blir spennende å se!

Jeg hadde selv regnet ut 27.okt, ved tul ble jeg satt til 29. og ved oul tilbake til 27.:)

Var på oul i går og fikk termin den 5.nov. Ble derfor flyttet fra 4 til 5.nov :)

Flyttet ut ifra menstermin regnet ut ifra hva jeg trodde var syklusen min. Men rett ut ifra hva lege målte på tidlig ultralyd i uke 9+0. Så ingen endring egentlig.

Flyttet fra 26 til 30.. litt furt egentlig. Vet jo nøyaktig hvilken dag det var eggløsning og befruktning

Aner ikke enda! Skulle vært på oul i dag, men måtte flytte den en uke frem pga reise :)

Ble flyttet tre dager frem, så nå er termin 6/11 :)

Idiotspørsmål: Fram = termin blir tidligere, eller seinere?

Er veldig spent selv. Har OUL om knappe to uker. Ifht. befruktningsdato hadde jeg termin 22.11. På duotest ble det anslått 20.11.

Viktigst er selvfølgelig at barnet er friskt og vokser fint, men kjenner jo litt på at det er mest praktisk at han kommer i november pga. barnehageopptak 2021 :woot:

Idiotspørsmål: Fram = termin blir tidligere, eller seinere?

Er veldig spent selv. Har OUL om knappe to uker. Ifht. befruktningsdato hadde jeg termin 22.11. På duotest ble det anslått 20.11.

Viktigst er selvfølgelig at barnet er friskt og vokser fint, men kjenner jo litt på at det er mest praktisk at han kommer i november pga. barnehageopptak 2021 :woot:
Frem= termin tidligere.

Jeg ble forresten "flyttet " en dag frem. Det vil si siden det er ivf skal den ikke flyttes, men hun regnet seg frem til en annen termin enn meg, og det var en dag i forskjell så det var greit :)
Frøkna stemte helt rett der hun skulle iflg alder

Back
Topp