OUL avlyst....

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
Jeg er så skuffet... Skulle hatt OUL idag men sykehuset ringte at det ble avlyst pga syk lege. Skjønner at folk kan bli syke... Men når jeg er redd og i et risikosvangerskap og ber om ny time fort så har de ikke ny time å gi meg... Så skuffet at tårene presser på... De sa de hadde en frist på meg til 28feb så de hadde god tid... Hallo... Årh... Synes ikkenoe om dette nå... Jeg bikker uke 19 denne uka så må jeg risikere å vente over 3uker evt...
Vet ikke hva jeg skal gjøre... De skulle ringe meg opp igjen når de visste noe... Dager??? Hvem vet... D årlig oppfølging denne gangen.. Og synd de ikke forstår det. Jeg har mistet i uke 22 før... Og selv om jeg har fått barn ettertid så sitter frykten i... Og det tærer på...

Jeg er så skuffet... Skulle hatt OUL idag men sykehuset ringte at det ble avlyst pga syk lege. Skjønner at folk kan bli syke... Men når jeg er redd og i et risikosvangerskap og ber om ny time fort så har de ikke ny time å gi meg... Så skuffet at tårene presser på... De sa de hadde en frist på meg til 28feb så de hadde god tid... Hallo... Årh... Synes ikkenoe om dette nå... Jeg bikker uke 19 denne uka så må jeg risikere å vente over 3uker evt...
Vet ikke hva jeg skal gjøre... De skulle ringe meg opp igjen når de visste noe... Dager??? Hvem vet... D årlig oppfølging denne gangen.. Og synd de ikke forstår det. Jeg har mistet i uke 22 før... Og selv om jeg har fått barn ettertid så sitter frykten i... Og det tærer på...

* sniker fra april *

Jeg hadde ikke OUL på sykehuset (tilhører SuS), men hos gynekolog. Hadde på SUS med første, og synes det var vell så greit å ha den hos Gyn. Han fylte ut samme skjema og hadde bare enda bedre tid til meg og forklaringer enn jeg opplevde med første.
Er det ett alternativ for deg?

* sniker fra april *

Jeg hadde ikke OUL på sykehuset (tilhører SuS), men hos gynekolog. Hadde på SUS med første, og synes det var vell så greit å ha den hos Gyn. Han fylte ut samme skjema og hadde bare enda bedre tid til meg og forklaringer enn jeg opplevde med første.
Er det ett alternativ for deg?

Tviler på det. Da vil jeg tro de hadde sagt noe ??når jeg sa i tlf jeg hadde behov for ultra raskt. Bor på en liten plass... Så må kjøre noen mil for å komme på sykehuset jeg hører til...

Tviler på det. Da vil jeg tro de hadde sagt noe ??når jeg sa i tlf jeg hadde behov for ultra raskt. Bor på en liten plass... Så må kjøre noen mil for å komme på sykehuset jeg hører til...

Ingen som sa noe til meg om at det var mulig, før jeg tilfeldigvis var hos GYN på tidlig UL. Han spurte da om jeg ville henvises til SUS for OUL eller om jeg ville ta den hos han. Så om du har noen offentlige eller private gynekologen i området, så er det nok ikke værre enn å ringe. Skal det gjøres via tilskudd så må nok lege henvise. Men da kan det ringes i tilleg for å presisere behovet for at det ikke kan vente el.

Ingen som sa noe til meg om at det var mulig, før jeg tilfeldigvis var hos GYN på tidlig UL. Han spurte da om jeg ville henvises til SUS for OUL eller om jeg ville ta den hos han. Så om du har noen offentlige eller private gynekologen i området, så er det nok ikke værre enn å ringe. Skal det gjøres via tilskudd så må nok lege henvise. Men da kan det ringes i tilleg for å presisere behovet for at det ikke kan vente el.
Må fremdeles kjøre noen mil har en privat gym men er litt ventetid der og og dyrt.. Vil gjerne ha god offentlig oppfølging som jeg har krav på

Så skuffende! Skjønner at det er en nedtur for deg i den situasjonen du er i nå :(

Må fremdeles kjøre noen mil har en privat gym men er litt ventetid der og og dyrt.. Vil gjerne ha god offentlig oppfølging som jeg har krav på

Ja der er det jo helt opp til deg hva du velger å priotere tid og penger på :-) vet sykehusene har ganske drøye frister på når den tiden de er nødt å forholde seg til gjennomføring av OUL på. Jeg fikk veldig sent med nr 1, uke 22 var jeg vell i. Desverre ikke alltid like lett å diskutere med sykehuset på disse tingene :confused:

Lykke til. Håper du finner en løsning .

Nei nei nei! Ikke akseptabelt!!
Jeg hadde blitt så skuffet og lei meg!
Jeg ville ringt hver dag og hørt om de hadde fått noen avlysninger dagen etterpå eller samme dag, dersom du er fleksibel.
Skal love deg de har flere timer ledig enn det de sier!

Ånei, så dumt!! Man gleder seg jo veldig til OUL, og når du har opplevd det du har opplevd så er det ikke så rart at du har ekstra stort behov for å gjennomføre den så fort som mulig! God idè som seilefru skriver, ring de hver dag! Håper det ordner seg for deg! :Heartred

Er enig med de andre, ring til du får time. Kommer desverre ikke langt med å vente på svar i helsenorge.... :(

Føler veldig med deg!! Var i ca samme situasjon - timen ble ikke avlyst, men jeg fikk beskjed om at det var fullt, og de ikke hadde noen time til meg (men fødeplass fikk jeg!...). Jeg måtte belage meg på å vente på en tlf der jeg måtte kaste meg rundt om de fikk en ledig time. Når de da ringer meg mens jeg er på vei til Sverige på jobbreise, og faktisk blir irritert fordi jeg ikke kan komme morgenen etter, så blir man ganske frustrert. Jeg ringte dem et par ganger i uka for å spørre om ledig time, og forsøkte å få svar på hva som ville skje om det ikke dukket opp noen ledig time, men de sa bare at dette hadde jeg ikke krav på - det var kun et tilbud fra det offentlige, ikke noe de MÅTTE levere. Så da måtte jeg gå privat, om de ikke fant en time. Det ordnet seg heldigvis, ved at jeg faktisk hadde mulighet den tredje(!) gangen de ringte for å få meg inn morgenen etter... Men det var utrolig stressende mens det sto på - ble kynnerbonanza og søvnløshet.

Ånei, så dumt!! Man gleder seg jo veldig til OUL, og når du har opplevd det du har opplevd så er det ikke så rart at du har ekstra stort behov for å gjennomføre den så fort som mulig! God idè som seilefru skriver, ring de hver dag! Håper det ordner seg for deg! :Heartred

Takk. Ja jeg hater februar og det er måneden jeg mistet guttene. Så alt er så ekstra sårt denne måneden.
Ringe de i morgen og da skal de få høre.. Klarte ikke alt idag ettersom jeg ble så skuffet og tårene kom

Takk. Ja jeg hater februar og det er måneden jeg mistet guttene. Så alt er så ekstra sårt denne måneden.
Ringe de i morgen og da skal de få høre.. Klarte ikke alt idag ettersom jeg ble så skuffet og tårene kom

Ja, det skjønner jeg godt! Fordelen med å ringe hver dag er at du kanskje møter på forskjellige personer, og en dag er det kanskje en som viser litt mer forståelse for situasjonen din! Men smart å vente til du får samlet deg litt først!

Huff, det høres jo helt forferdelig ut! Jeg måtte bare sjekke det her, om de faktisk kan si at det er greit og utsette så lenge. De nasjonale retningslinjene sier at du bør ha OUL i uke 17-19. Men siden det "bare" er retningslinjer er det visst veldig vanlig at det ikke blir tatt til tida :(

Men med dine erfaringer skulle man jo tro at de kunne prøvd og vise litt hensyn iallefall!:sour: Sier som flere over her, ring daglig/ofte til de gir deg time før. Lykke til :Heartred

Skjønner at dette var skikkelig skuffende og ikke minst vondt for deg som har opplevd å miste ... Må bare signere de over som sier du skal ringe hver dag; gjør det! Plutselig dukker det opp noe ledig :-)

Hvis det hjelper overhodet kan jeg jo minne om at det er fordeler med sen ultralyd også. Man ser anatomien mye bedre og kan avdekke avvik som trenger behandling lettere litt senere i svangerskapet. Termin er vanskeligere å fastsette så sent, men hvis du har vært på tidlig ultralyd så har du kanskje en foreløpig termindato allerede?

Snakket med dem igjen... Hadde time 19feb. (datoen jeg mistet den ene gutten min)
Sa dette var vondt men føle jeg snakket til en vegg om noe... Sa og d var sent og lenge å vente for ville være i uke 21 da. Har blitt lovet god oppfølging og synes d var dårlig.
Legen kom igjen i morgen så de skulle ta en prat og ringe meg opp igjen.
Da håper jeg at jeg får noe positiv ut av den samtalen i morgen..

Snakket med dem igjen... Hadde time 19feb. (datoen jeg mistet den ene gutten min)
Sa dette var vondt men føle jeg snakket til en vegg om noe... Sa og d var sent og lenge å vente for ville være i uke 21 da. Har blitt lovet god oppfølging og synes d var dårlig.
Legen kom igjen i morgen så de skulle ta en prat og ringe meg opp igjen.
Da håper jeg at jeg får noe positiv ut av den samtalen i morgen..

Åh! Da krysser jeg fingrene for at legen viser forståelse og finner en dato som er ganske snart!!

Back
Topp