Otrivin!

*MaRgArItA*

Forumet er livet
Er det greit å bruke otrivin når man er gravid?[8|]

Sambo peser så mye med at det MÅ jeg ikke bruke.....[:)]

Flere?[:)]

tror det går bra, men hvis du er usikker kan du jo prøve saltvannsoppløsning for å se om det hjelper først..

ORIGINAL: ~Kristin~

tror det går bra, men hvis du er usikker kan du jo prøve saltvannsoppløsning for å se om det hjelper først..

Det hjelper ikke i det hele tatt på meg, har prøvd!![:)]

Jeg tror ikke selv heller at det har noe å si, men måtte bare høre.. tror gubben er litt vell overbeskyttende[:)]

ORIGINAL: lettliva

ORIGINAL: *MaRgArItA*

Jeg tror ikke selv heller at det har noe å si, men måtte bare høre.. tror gubben er litt vell overbeskyttende[:)]

mannen min er også sånn...han sender meg sånt morsk blikk når jeg tar frem nesesprayen. Men jeg HATER å være tett i nesa.
Saltvann hjelper ikke på meg heller...kun nesespray. Jeg bruker ikke otrivin - men rhinox. Syns den  er bedre..svir ikke sånn.

Akkurat som meg, klarer ikke være tett i nesa, det er det værste som finns!![:)] Jeg får sniffe litt i smug...hehe[:D]

mannen min er også sånn...han sender meg sånt morsk blikk når jeg tar frem nesesprayen. Men jeg HATER å være tett i nesa.
Saltvann hjelper ikke på meg heller...kun nesespray. Jeg bruker ikke otrivin - men rhinox. Syns den  er bedre..svir ikke sånn.

Akkurat som meg, klarer ikke være tett i nesa, det er det værste som finns!![:)] Jeg får sniffe litt i smug...hehe[:D]

hehe,...det gjør faktisk jeg og ...hihi.
Jeg har en flaske i veska..og en ved senga..da er jeg liksom sikker..[;)]

Jeg har 3 i nattbordskuffa  og 1 i veska[8|][:D] Blir det tomt er det krise!! Men prøver å ikke bli helt hekta da...men det er bare en trøst at de er der[&o]

Det går som regel over når ungen er ute, men dere skulle ikke begynt til å begynne med! Selv om det ikke er farlig for babyen, kan dere bli ødelagt helt i slimhinnene i nesen.

Jeg var avhengig, men klarte å slutte før skilleveggen i nesen min ble ødelagt. Men fram til nå, kan jeg ikke bruke nesespray når jeg er forkjølet, fordi da blir jeg avhengig med en gang, og må nesten ha kortisonspray for å klare å slutte igjen!

går bra å bruke d! men ikje meir enn 10 daga da bli du lett avhengig!

i har blitt d for mange år sia! men fann ut at i ikje kunne bruke spray men rhinox dråpa å etter 10 daga går i over på OTRIMER  som e saltvansspray som faktisk hjelp. ingen andre saltvanns spraya har hjulp før men denna e ett must (i reserve) no, så no bli i faktisk ikje avhengig meir[:D] BANKIBORDETBANKIBORDETBANKIBORDET[:D]

Huff, man kan bli avhengige av Otrivin! Bruker man det i over 10 dager så blir slimhinnene i nesen ødelagt!!!

Bruk Otirivin hvis det er absolutt nødvendig! Er du potte tett så sprut i vei! Jeg brukte iallfall nesespray en periode da jeg var gravid! Hadde ørebetennelse og nesa var tett! Brukte max 3 ganger for dag og i max 7 dager...

Går bra det!

Har ingen innvirkning på fosteret vest det e det du tenker på,det virker kun lokalt,fikk den beskjeden da æ gikk gravid (av hs)

Jeg fikk beskjed om å ikke bruke det når jeg var gravid. Du får ta det opp med legen din[;)]

Jeg har vært tett i nesen siden jeg ble gravid, å hater det.. Spesielt når jeg skal sove..

Så har nok brukt litt for mye, men har prøvd å ta pauser innimellom..

Fikk beskjed fra legen at det gikk helt fint så lenge jeg ikke brukte det hele tiden, så prøver å begrense det til kun om kvelden, men det er ikke så lett..

Så bruker jeg den for barn, siden den er mildere.. De der saltvannssprayene funker ikke på meg..

Jeg vet fullstendig godt alt det med avhengihet, ødelegge slimhinner osv. osv....men spm er om det er farlig å ta når man er GRAVID [:)]

Takk for svar alle[:D]

Back
Topp