Oss testetøser imellom

Syns ikke CD10 virker mer en mørkere strek?
Hvis det er CD9 så har jeg kjent små murring ved 1 DPO og 2 DPO med noe stikninger i brystet. Mens 3 DPO noe stikninger nederst mage. Så vet ikke jeg? :joyful:

Vi la inn aksjer fra den dagen jeg fikk positiv test på EL og la inn hverdag sånn å si :angelic:

Jeg tenker har den først blitt positiv så er det allerede på gang :) glemte å skrive sist at jeg hadde også positiv EL test i 2-3 dager men smertene kom ca 1 døgn etter første positive.. :) det viktigste her er jo aksjene :) jeg krysser fingrene for at det klaffer ❤️ masse lykke til❤️

Ja, jeg får bare vente og se hvordan det går!:D Her har tempen steget litt så jeg håper den holder seg høy fremover:angelic:

Hjelp!
Jeg hadde en SA 19.januar, blødde en god stund, men etter en ukes pause trodde jeg at jeg fikk tilbake mensen 7. februar. Ble litt ivrig på å bli gravid igjen, så for første gang bestemte jeg meg for å bruke EL-tester. Jeg har testet 1 g/dag, på ettermiddagen (eller når jeg har fått det til). Kan jeg ha gått glipp av EL på CD14? Eller er syklusen min på ville veier etter SA? Trenger hjelp av noen med mer testerfaring!! :anyone
upload_2021-2-22_8-58-47.png

Hei! Trenger litt gode råd.
Fikk slike skyggestreker på testene fra babyplan og normal igår. Ser dere det samme som meg? (Disse er 25 miu/ml). Har fått svakt positive tester dagene før også.
Jeg har kun hatt én periode med mensen etter p-pilleslutt i oktober ifjor, og er nå 13 dager forsinket med mensen. Fullt klar over at flere års forbruk av p-piller påvirker hormonene og at det kan ta tid før syklusen er i balanse.

Takker på forhånd for innspill :-)

Vedlegg

• 35B8ACB5-A0A5-42F6-A8F3-3893BAA59B17.jpeg
    35B8ACB5-A0A5-42F6-A8F3-3893BAA59B17.jpeg
    15,2 KB · Visninger: 181
Hva mener dere? Noe på gang eller? :p Tempen på den blå streken har økt idag. 9 DPO idag hvis det er beregnet riktig, og ikke noe positiv test endao_O Blir spennende i de nærmeste dagene!:angelic:
93B336D5-D099-41F6-ABE7-4D49074C1D75.jpeg

Hjelp!
Jeg hadde en SA 19.januar, blødde en god stund, men etter en ukes pause trodde jeg at jeg fikk tilbake mensen 7. februar. Ble litt ivrig på å bli gravid igjen, så for første gang bestemte jeg meg for å bruke EL-tester. Jeg har testet 1 g/dag, på ettermiddagen (eller når jeg har fått det til). Kan jeg ha gått glipp av EL på CD14? Eller er syklusen min på ville veier etter SA? Trenger hjelp av noen med mer testerfaring!! :anyone
Vis vedlegget 349250
Hmmm... Vet jo at man kan ha raskt stigende og synkende kurve, men usikker på om det kan gå så raskt at du misset peak på CD14. Tror kanskje jeg ville fortsatt og teste og se, har jo sett andre tilfeller her inne hvor det har vært litt opp og ned før peak har kommet. Ikke godt å si hvor lang tid det tar for kroppen å komme i gang igjen... Og så ville jeg testet to ganger om dagen når du begynner å se litt stigning :cat:

Hei! Trenger litt gode råd.
Fikk slike skyggestreker på testene fra babyplan og normal igår. Ser dere det samme som meg? (Disse er 25 miu/ml). Har fått svakt positive tester dagene før også.
Jeg har kun hatt én periode med mensen etter p-pilleslutt i oktober ifjor, og er nå 13 dager forsinket med mensen. Fullt klar over at flere års forbruk av p-piller påvirker hormonene og at det kan ta tid før syklusen er i balanse.

Takker på forhånd for innspill :)
Ser noe svakt, ja! Men synes det er vanskelig å se om det er farge i eller ikke. Krysser fingrene for deg! :happy:

Hjelp!
Vis vedlegget 349250

Jeg trodde man regnet blødningen under SA som mens? Jeg fikk iallefall beskjed av jordmor om å legge inn nye aksjer om ca 14 dager når jeg mistet... Kan du ha hatt EL allerede og venter mens nå kanskje?
Du kan jo fortsette og teste men jeg ville også ha testet formiddag og kveld :)

Hjelp!
Vis vedlegget 349250

La også merke til at du tester mye på morgen og i noen tilfeller på natten.. Dette vil jeg tro ikke er noe hensiktsmessig da nivået vil være høyest mellom 10:00 eller 11:00 (litt usikker men står i bruksanvisningen du har fått) og 20:00 når du bruker LH-strimmeltest :) hadde det vært feks clearblue digital med dobbel hormonindikator derimot skal man teste med morgenurin og ta eventuelt en test til om dagen når man oppnår høy fertilitet på den :)

Hva tenker dere om denne streken? Skyggestrek? Kom opp innen tidsfristen på testen. Ser blå ut. Wææ

Vedlegg

• 8ED0D88A-5B19-4A01-9487-70DBC995BC01.jpeg
    8ED0D88A-5B19-4A01-9487-70DBC995BC01.jpeg
    19,6 KB · Visninger: 172
Hmmm... Vet jo at man kan ha raskt stigende og synkende kurve, men usikker på om det kan gå så raskt at du misset peak på CD14. Tror kanskje jeg ville fortsatt og teste og se, har jo sett andre tilfeller her inne hvor det har vært litt opp og ned før peak har kommet. Ikke godt å si hvor lang tid det tar for kroppen å komme i gang igjen... Og så ville jeg testet to ganger om dagen når du begynner å se litt stigning :cat:
Takk for tips! Får bare fortsette fram til neste mens eventuelt, så jeg får litt oversikt ;)

Wiii :angel8 mista troa litt i går da jeg virkelig måtte vri å vende på testen for å skimte noe som helst.. men hadde såpass murringer i magen i dag at jeg bare måtte teste igjen! 11 dpo, kveld, vanlig test (25) :smiley-bounce016

Vedlegg

• A0821840-DAD7-4CBD-8F02-F9D3C31CD7DE.jpeg
    A0821840-DAD7-4CBD-8F02-F9D3C31CD7DE.jpeg
    28,2 KB · Visninger: 141
  • 52EC4B0F-E938-4B6D-A91A-0AA1ED019ED1.jpeg
    52EC4B0F-E938-4B6D-A91A-0AA1ED019ED1.jpeg
    27 KB · Visninger: 140
06FB42C9-CA18-4D18-8503-F7C351258477.jpeg
C2A7E6D3-2186-4611-B827-86CF8634DE02.jpeg
Jeg forstår ingenting :shifty:
Lh-kurven min steg ikke høyere enn 0.57 i premom-appen, og er nå tydelig på vei ned igjen..
Kan egget ha sluppet når lh-nivået var så lavt?
Jeg hadde skikkelig el-smerter i går og og kramper i livmor, men jeg har ikke tro på dette i det hele tatt :arghh:

La også merke til at du tester mye på morgen og i noen tilfeller på natten.. Dette vil jeg tro ikke er noe hensiktsmessig da nivået vil være høyest mellom 10:00 eller 11:00 (litt usikker men står i bruksanvisningen du har fått) og 20:00 når du bruker LH-strimmeltest :) hadde det vært feks clearblue digital med dobbel hormonindikator derimot skal man teste med morgenurin og ta eventuelt en test til om dagen når man oppnår høy fertilitet på den :)
Takk for svar! Kanskje de regner det som en mens ja.. Gynekologen min sa bare at jeg burde vente én syklus, men at jeg ikke skulle tenke på prevensjon eller noe, så ble litt forvirret. Har vært bortskjemt med to graviditeter tidligere som klaffet på første og andre forsøk, så ny verden dette. Men må innrømme at jeg synes det er gøy å bli litt bedre kjent med sin egen syklus :happy: Regner med at det viktigste er å legge inn nok "aksjer", som jeg skjønner dere kaller det her ;)

Takk for svar! Kanskje de regner det som en mens ja.. Gynekologen min sa bare at jeg burde vente én syklus, men at jeg ikke skulle tenke på prevensjon eller noe, så ble litt forvirret. Har vært bortskjemt med to graviditeter tidligere som klaffet på første og andre forsøk, så ny verden dette. Men må innrømme at jeg synes det er gøy å bli litt bedre kjent med sin egen syklus :happy: Regner med at det viktigste er å legge inn nok "aksjer", som jeg skjønner dere kaller det her ;)

Ingen problem :) ja noen anbefaler og vente men det har jeg oppfattet er mest pga at man mister litt "kontrollen" på hvor langt man har kommet hvis det klaffer, eller så lenge det ikke er andre medisinske årsaker til anbefalingen..
Men oppfattet det slik at det ble regnet som en mens siden kroppen gjør sitt og renser som også skjer ved en vanlig mens..
Ja skjønner hva du mener! Har bært fram en gutt, ingen SA'er før det.. Ble gravid i sommer som endte i MA.. Kroppen ordnet heldigvis opp selv så det ble vel strengt tatt en SA til slutt da..men nå har det klaffet igjen så nå håper jeg spiren klorer seg fast ❤️ 9+2 i dag :)

Last edited:
Back
Topp