Oss testetøser imellom

Blir sterkere og sterke for hver dag. Jeg hadde litt brunt på papiret hver dag fra uke 4 til uke 10 i sist svangerskap.

Hvordan klarte du å ikke bli stressa over det? Jeg blir nervøs hver gang jeg skal på do. Er en overtenker av natur og liker å vite alt om alt!

Forklarte gynekolog hvorfor det var sånn?

Åh! Takk! Det hjelper å høre at det ikke er dømt fordi man opplever brunt utflod eller små blødninger❤️ Jeg kjente faktisk den dagen egget festa seg, kan ikke helt forklare hvorfor, men det skjedde 9 dpo og da kom det 1-2 dråper friskt blod i trusa rett etterpå. Så det er kanskje litt sent festet da? Ellers har det kun vært brunt og kun ved anstrengelser.

Vet det er best å slappe av, men ikke enkelt!
9 dpo er vel den mest vanlige dagen at egget fester seg. Desse testene dine er det tidligtester eller vanlige? Har du prøvd med andre merker?

Hva tenker dere om disse to? Tatt i går kveld og i dag formiddag, merke make sure. 10 dpo.

Hadde kjemisk sist mnd, så er bekymret for det igjen.

Vedlegg

• 20210220_175313.jpg
    20210220_175313.jpg
    9,9 KB · Visninger: 182
  • 20210219_215841.jpg
    20210219_215841.jpg
    10,3 KB · Visninger: 178
9 dpo er vel den mest vanlige dagen at egget fester seg. Desse testene dine er det tidligtester eller vanlige? Har du prøvd med andre merker?

Det er begge deler tror jeg. De med hvit er en type og de med rød er en annen type.

Og clearblue digital (uke).

Pga økonomiske årsaker, har jeg ikke prøvd noen andre, men hvem anbefaler du? : )

Hørt mye rart om babyplan i det siste.

Hvordan klarte du å ikke bli stressa over det? Jeg blir nervøs hver gang jeg skal på do. Er en overtenker av natur og liker å vite alt om alt!

Forklarte gynekolog hvorfor det var sånn?

Fikk tidlig ultralyd i uke 10 pga dette, alt så bra ut. Klarte ikke å slappe av før den ultralyden. Gynekologen hadde ingen forklaring på hvorfor, men var visst ikke så uvanlig. Var mitt tredje svangerskap og hadde ikke opplevd dette med de andre to.

Fikk tidlig ultralyd i uke 10 pga dette, alt så bra ut. Klarte ikke å slappe av før den ultralyden. Gynekologen hadde ingen forklaring på hvorfor, men var visst ikke så uvanlig. Var mitt tredje svangerskap og hadde ikke opplevd dette med de andre to.

Lovende å høre at det ikke er uvanlig❤️ Takk.

Jeg er kvalm hele dagen, ekstra mye tidlig på morgen og sent på kveld, så håper det er et positivt tegn!

Lovende å høre at det ikke er uvanlig❤️ Takk.

Jeg er kvalm hele dagen, ekstra mye tidlig på morgen og sent på kveld, så håper det er et positivt tegn!

Hvordan ville det vært å bestille en privat tidlig UL? For å se at alt er ok? Om det ville hjulpet deg til å slappe av ♥️

Beklager alle innleggene mine, damer, men jeg dør av bekymring her (føles det ut som):shy:

Jeg føler strekene har usunn utvikling! At de skulle vært sterkere nå ved 14 DPO. Ble nevnt her inne tidligere også. Pluss den brune utfloden da. Ikke hele tiden, men av og til (ofte ved avføring eller fysisk tungt arbeid).

Jeg takler at dere er ærlig!

Bildene er fra 10 til 14 dpo (i dag).
Clearblue viser 1 - 2 uker, men den er jo MEGET sensitiv da og betrygger ikke så mye.

Venter opprinnelig mens i dag.

Skulle gjerne dratt til legen, men nå er det helg. Bestiller time på mandag.
Hcg dobler seg annenhver dag i begynnelsen, så hvis du tar bort testene fra 11dpo og 13dpo så ser du fin stigning :)

Last edited:
Kan man se noe som helst på så tidlig ultralyd? Noe betryggende liksom? Tror legen henviser om jeg spør å, for hun har veldig forståelse for at dette er tøft og vanskelig. Skal ringe de på mandag.

Kan man se noe som helst på så tidlig ultralyd? Noe betryggende liksom? Tror legen henviser om jeg spør å, for hun har veldig forståelse for at dette er tøft og vanskelig. Skal ringe de på mandag.

Står i babyverden appen på uke 5+1 at hjerte begynner å slå.. Før det aner jeg ikke, det er jo så lite det som er inni der.. Men om du går litt uti uke 6? Men det er bare å høre med legen din/gyn eller ta kontakt med privat klinikk og høre med de :) fortell om dine bekymringer og at du vil inn så fort det har noe for seg for å bekrefte liv ❤️

Takk! Når clearblue viste 1-2 uker i dag (14 DPO) når skal jeg forvente å få 3-4? : )
Gratulerer med spire :Heartred

Vanskelig å si, siden man produserer hcg forskjellig, og man skal ikke stole blindt på de digitale testene når det gjelder stigning :) vil man måle stigning bør det gjøres med blodprøver, ikke graviditetstester :)

Beklager alle innleggene mine, damer, men jeg dør av bekymring her (føles det ut som):shy:

Jeg føler strekene har usunn utvikling! At de skulle vært sterkere nå ved 14 DPO. Ble nevnt her inne tidligere også. Pluss den brune utfloden da. Ikke hele tiden, men av og til (ofte ved avføring eller fysisk tungt arbeid).

Jeg takler at dere er ærlig!

Bildene er fra 10 til 14 dpo (i dag).
Clearblue viser 1 - 2 uker, men den er jo MEGET sensitiv da og betrygger ikke så mye.

Venter opprinnelig mens i dag.

Skulle gjerne dratt til legen, men nå er det helg. Bestiller time på mandag.

Her er det jo klart stigning, og dette Er for tydelige streker til å være skyggestreker. Jeg hadde veldig svak positiv 12 dpo med første. Knapt synlig.

Jeg syns det ser lovende ut:Heartred

bilde fra min 12 dpo

Vedlegg

• 5BD0C1C1-AF09-427C-A5C8-9D9D5A906159.jpeg
    5BD0C1C1-AF09-427C-A5C8-9D9D5A906159.jpeg
    20,1 KB · Visninger: 128
Hvor ofte tar dere el tester?

Har tidligere startet på CD10 med og teste i 11-12 tiden med strimmeltest (startet den dagen når jeg trodde jeg hadde 28 dagers syklus) når det nærmet seg dagene hvor det kunne være mulighet for EL tok jeg en test i 18-19 tiden i tillegg for å ikle gå glipp av noe..gikk over til clearblue dobbel hormonindikator (testes på morgen) og så over på clearblue advanced monitor (testes på morgen) og i tillegg ettermiddag med strimmel når det nærmet seg :) hehe.. Mye dobbeltesting kan du si!

Last edited:
Kan man se noe som helst så tidlig? Noe betryggende liksom?
Ser du fikk et godt svar over her ♥️ Leser at du har en forståelsesfull lege. Du kan jo reise dit og måle stigning til uka?
Hold oss oppdatert ♥️

Her er det jo klart stigning, og dette Er for tydelige streker til å være skyggestreker. Jeg hadde veldig svak positiv 12 dpo med første. Knapt synlig.

Jeg syns det ser lovende ut:Heartred

bilde fra min 12 dpo

Tusen takk❤️ Håper det er lovende og at det går hele veien. Den brune utfloden har minska.

Back
Topp