Oss testetøser imellom

Skyggestreker skal vel ikke bli sterkere? :wideyed:
Øverste fra i går, midten fra i morres og nederste er tatt nå nettopp (utvanna urin).
Sorry teste-spam!

Vedlegg

• 8F0E8170-6A03-4965-9CEA-53DA72D7121C.jpeg
    8F0E8170-6A03-4965-9CEA-53DA72D7121C.jpeg
    28,3 KB · Visninger: 144
  • 2D188A12-2E37-49B2-83B3-7E7511DFA21B.jpeg
    2D188A12-2E37-49B2-83B3-7E7511DFA21B.jpeg
    33,9 KB · Visninger: 138
Jeg forstår hva du mener :) men tror det er viktig å huske på at vi alle er forskjellige :) jeg kan velge vekk feks migrenemedisin hvis jeg må, men må jeg ikke det så er det veldig hyggelig å kunne ta den medisinen med god samvittighet for det er ille når det står på :) syntes det er bra at dette funker for deg så lenge du har kontroll på inntak av hva det nå enn måtte være, men det er ikke for alle :) selv om ventetiden var lang, så ville jeg ikke vært foruten svangerskapet, som har vært det mest fantastiske jeg noen gang har opplevd, og ikke minst smertefritt <3

Ja klart vi er alle forskjellig. Og dømmer ingen for å teste tidlig. Skjønner at folk er nyskjerrig eller faktisk bør vite det tidlig for barnets beste som du sier. Og flertallet tester jo så fort som mulig så er jo det som er normalt. Jeg bare lurer på for egen del om man MÅ finne det ut så tidlig som mulig. For jeg er redd en graviditet er ekstrem lang, spesielt de 20 første ukene.

Ja klart vi er alle forskjellig. Og dømmer ingen for å teste tidlig. Skjønner at folk er nyskjerrig eller faktisk bør vite det tidlig for barnets beste som du sier. Og flertallet tester jo så fort som mulig så er jo det som er normalt. Jeg bare lurer på for egen del om man MÅ finne det ut så tidlig som mulig. For jeg er redd en graviditet er ekstrem lang, spesielt de 20 første ukene.

Ja jeg skjønner hva du mener, om man MÅ vet jeg ikke.. Men jeg tenker ; du går glipp av viktig oppfølging av både lege og jordmor, og kanskje den eneste ultralyden som man får tilbud på å ta? utenom de man selv ordner med privat osv.. Aner ikke hva du har gjort i forhold til de tingene når du går så lenge uten å vite:bookworm: men er du redd for de første 20 ukene og eller er det lengden på svangerskapet som setter en støkk i deg?

Har litt lite tro nå. Tittet på testene igjen, og nå ser det ut som de nesten har forsvunnet:(

Ville tatt en ny i morgen tidlig :) jeg har holdt på sånn som deg, senest i går.. vanskelig og la være men når det er så tidlig tror jeg det er lite hensiktsmessig å ta på lite konsentrert urin på kveldstid:( man blir jo mildt sagt litt kokko i hode av å teste å teste.. Å teste:bored: krysser fingrene for deg!!

Ville tatt en ny i morgen tidlig :) jeg har holdt på sånn som deg, senest i går.. vanskelig og la være men når det er så tidlig tror jeg det er lite hensiktsmessig å ta på lite konsentrert urin på kveldstid:( man blir jo mildt sagt litt kokko i hode av å teste å teste.. Å teste:bored: krysser fingrene for deg!!
Har kommet meg til 13 dpo, så synes liksom ikke det er tidlig:meh: Men jeg svir sikkert av en test i morgen tidlig, bare for å ha gjort det, om ikke TR dukker opp da. Ja, man blir kokko!!:wacky:

Har kommet meg til 13 dpo, så synes liksom ikke det er tidlig:meh: Men jeg svir sikkert av en test i morgen tidlig, bare for å ha gjort det, om ikke TR dukker opp da. Ja, man blir kokko!!:wacky:

13 dpo er fortsatt tidlig tenker jeg :) finnes de som ikke får positiv test før etter TR skulle ha dukket opp :) godt ment alså :) TR kom på besøk her i morges, så nå er det bare å nullstille her og lade opp til ny runde! Nå skal clearblue monitor testes ut! Er egentlig litt spendt:hilarious::bookworm:

Man trenger jo ikke få positiv test tidlig heller. Til noen trenger den ikke bli positiv før 1-2 uker etter ikm.:)

Så rett etterpå at det var noen andre som sa noe av det samme:wacky:

Ja jeg skjønner hva du mener, om man MÅ vet jeg ikke.. Men jeg tenker ; du går glipp av viktig oppfølging av både lege og jordmor, og kanskje den eneste ultralyden som man får tilbud på å ta? utenom de man selv ordner med privat osv.. Aner ikke hva du har gjort i forhold til de tingene når du går så lenge uten å vite:bookworm: men er du redd for de første 20 ukene og eller er det lengden på svangerskapet som setter en støkk i deg?

Sist gang fikk jeg 2 ultralyder for å sjekke hvor mange uker han var ca. Dette viste vi jo ikke siden jeg ikke viste at jeg var gravid. Og når de er over 20 uker så må de ta gjennomsnitt måling over 2 uker for å se hvor langt man er på vei. Nå fikk jeg litt flere ultralyder fordi jeg lå opp mot svangerskapdiabetes også. Men tror ikke jeg gikk glipp av så mye, jeg bare fikk det senere enn alle andre. Eller gikk jo glipp av litt samtaler med jordmor og lege kanskje på tidlig oppfølging, men etter at vi fant ut at jeg var gravid så fikk jeg jo normal oppfølging der også.

Grunnen til at jeg vil slippe å være gravid så lenge er fordi jeg er redd for å miste igjen. Det du ikke vet om, er ikke så farlig å miste. Mens i det du får en positiv test så knytter du deg automatisk opp mot denne lille i magen. Prøvde og ikke gjøre det med snipp, men selv de timene hvor vi trodde at han var utenfor livmoren så klarte jeg ikke å la vær å håpe at jeg skulle få beholde han. Å redd for å knytte meg til et barn som kanskje dør før uke 12. Men hver dag føles som uoverkommelig i mitt hode. Og fra erfaring fra forrige svangerskap så var det ikke så wow å gå gravid, hadde det ikke vært for ultralyder så ville jeg ikke vist at han var der.

Sist gang fikk jeg 2 ultralyder for å sjekke hvor mange uker han var ca. Dette viste vi jo ikke siden jeg ikke viste at jeg var gravid. Og når de er over 20 uker så må de ta gjennomsnitt måling over 2 uker for å se hvor langt man er på vei. Nå fikk jeg litt flere ultralyder fordi jeg lå opp mot svangerskapdiabetes også. Men tror ikke jeg gikk glipp av så mye, jeg bare fikk det senere enn alle andre. Eller gikk jo glipp av litt samtaler med jordmor og lege kanskje på tidlig oppfølging, men etter at vi fant ut at jeg var gravid så fikk jeg jo normal oppfølging der også.

Grunnen til at jeg vil slippe å være gravid så lenge er fordi jeg er redd for å miste igjen. Det du ikke vet om, er ikke så farlig å miste. Mens i det du får en positiv test så knytter du deg automatisk opp mot denne lille i magen. Prøvde og ikke gjøre det med snipp, men selv de timene hvor vi trodde at han var utenfor livmoren så klarte jeg ikke å la vær å håpe at jeg skulle få beholde han. Å redd for å knytte meg til et barn som kanskje dør før uke 12. Men hver dag føles som uoverkommelig i mitt hode. Og fra erfaring fra forrige svangerskap så var det ikke så wow å gå gravid, hadde det ikke vært for ultralyder så ville jeg ikke vist at han var der.

Bra du fikk god oppfølging da når du fant det ut så sent :)
Jeg skjønner hva du mener med det og knytte seg til den lille i magen.. Veldig godt! Mistet selv i sommer.. Den første og eneste jeg vet om selv da..det var tungt å gå igjennom.. Men samtidig så kjente jeg litt på at det er bra at kroppen ordner opp selv når noe er så galt med den lille at det blir avsluttet.. Men ja, begynte jo å se for meg at mini her i huset skulle få seg en lillebror eller lillesøster og gledet meg til trilleturer, babylukt og kos..men sånn ble det jo ikke :(

Du må gjøre det som er best for deg så lenge det er trygt for dere begge to <3
Mye stress gjør jo ikke noe bra for verken deg eller den lille.
Masse lykke til :)

Bare 11 dpo i dag, men kan skyggestreker være så tydelige?

Vedlegg

• IMG_20201218_134558.jpg
    IMG_20201218_134558.jpg
    24,9 KB · Visninger: 157
Hei :) Noen som ser noe på denne? Jeg kan skimte noe svakt.. Tror jeg er ca 9 dpo

Vedlegg

• B1C0A273-4496-4709-9602-9F71790EAD4A.jpeg
    B1C0A273-4496-4709-9602-9F71790EAD4A.jpeg
    16,9 KB · Visninger: 136
Back
Topp