Oss testetøser imellom

Jeg trenger profesjonell testetøshjelp. Første test var 11dpo (tror jeg, maks en dag feil), andre test 12dpo (den var sterkere så jeg var optimist), 13dpo var den kjempesvak og jeg spottet så jeg tenkte at dette er kjemisk, men i dag 14dpo er den litt sterkere igjen. Det er ikke sånn at den blir superraskt positiv, men innen fristen og blir tydeligere når den tørker. Men synes liksom det bare er en tydelig tynn stripe mens den på torsdag var bredere. I svangerskapet jeg beholdt var stigningen tydelig. Hva tenker dere? :crybaby2
Positiv. Den er jo mye tidligere og mer rosa i dag?

Det var ikke rettet mot deg altså :happy: det skulle bare mangle at de som sliter med å bli gravide, holde på graviditet og lignende problematikk skulle få disse målingene. Det er jo en form for kontroll, det er det for meg hvertfall. Og det å være forberedt:happy:
Ja, nei, tolket det ikke sånn. Men tenker at legen burde tenkt mer spesifikt over det i mitt tilfelle. Aldri spurt om hcg-måling før heller.

Positiv. Den er jo mye tidligere og mer rosa i dag?
Skal prøve å være positiv selv. Vet bare at svak stigning ofte er et dårlig tegn, men regner med jeg får fasiten med testen i morgen kveld. :cat:

Litt usikker på el, men mellom 8-10 :happy: så godt å høre at du også ser! Er veldig spent på i morgen tidlig, håper kvelden går fort:wacky: kjent godt med murringer og stikninger I går kveld og I dag, litt som da jeg var gravid sist. Men redd for å lure meg selv:bag:
Herregud, den følelsen og ventingen! Husker det såå godt fra sist. Da testet jeg morgen og kveld :knegg:

Ja, nei, tolket det ikke sånn. Men tenker at legen burde tenkt mer spesifikt over det i mitt tilfelle. Aldri spurt om hcg-måling før heller.

Skal prøve å være positiv selv. Vet bare at svak stigning ofte er et dårlig tegn, men regner med jeg får fasiten med testen i morgen kveld. :cat:
Jeg hadde veldig svak stigning frem til 14/15dpo sist. Krysser fingrene for deg!

Herregud, trodde ikke jeg skulle inn på dette forumet på mange år! Har ei lita ei på 6mnd. Kan ikke helt skjønne det, men fikk denne testen nå i kveld. Kan det være skyggestrek? Kan amming klusse til å gi falsk positiv? Tok en i går og fra babyplan som også fikk svak strek.
Greia er det at det kan jo ikke stemme. For vi har ikke hatt sex siden 9.september. Vi var kanskje dumme men hoppet av i svingen. Hvis jeg skulle blitt gravid da, burde jo testen være langt sterkere?? Sant? Kan bare ikke stemme. Har ikke fått mensen tilbake etter fødsel, og fullammer enda.

Vedlegg

• IMG_1809.jpeg
    IMG_1809.jpeg
    495,7 KB · Visninger: 91
Last edited:
Herregud, trodde ikke jeg skulle inn på dette forumet på mange år! Har ei lita ei på 6mnd. Kan ikke helt skjønne det, men fikk denne testen nå i kveld. Kan det være skyggestrek? Kan amming klusse til å gi falsk positiv? Tok en i går og fra babycare som også fikk svak strek.
Greia er det at det kan jo ikke stemme. For vi har ikke hatt sex siden 9.september. Vi var kanskje dumme men hoppet av i svingen. Hvis jeg skulle blitt gravid da, burde jo testen være langt sterkere?? Sant? Kan bare ikke stemme. Har ikke fått mensen tilbake etter fødsel, og fullammer enda.
Den ser nå veldig positiv ut i mine øyne :bag:

Herregud, trodde ikke jeg skulle inn på dette forumet på mange år! Har ei lita ei på 6mnd. Kan ikke helt skjønne det, men fikk denne testen nå i kveld. Kan det være skyggestrek? Kan amming klusse til å gi falsk positiv? Tok en i går og fra babycare som også fikk svak strek.
Tydelig positiv, ikke noe skygge det der:nailbiting::Heartred

Tydelig positiv, ikke noe skygge det der:nailbiting::Heartred
Den ser nå veldig positiv ut i mine øyne :bag:
Ble helt koko, måtte opp å ta en digital test når jeg våknet for amming nå nettopp. Flaks jeg hadde noen igjen fra jeg ble gravid sist. Den digitale viser heldigvis «ikke gravid». Om jeg var blitt gravid den 9/9, så skulle jeg nå vært minimum 24 dpo, hvis sædcellene hadde overlevd i 5 dager, men sannsynligvis mer. 24dpo burde det testene være tydelige og det burde slått inn digitalt. Prøvde å sjekke holdbarhet på de andre testene, de var ikke utløpt eller noe.

Ble helt koko, måtte opp å ta en digital test når jeg våknet for amming nå nettopp. Flaks jeg hadde noen igjen fra jeg ble gravid sist. Den digitale viser heldigvis «ikke gravid». Om jeg var blitt gravid den 9/9, så skulle jeg nå vært minimum 24 dpo, hvis sædcellene hadde overlevd i 5 dager, men sannsynligvis mer. 24dpo burde det testene være tydelige og det burde slått inn digitalt. Prøvde å sjekke holdbarhet på de andre testene, de var ikke utløpt eller noe.
Enig i at det er rart den ikke er sterkere, men hadde helt klart tolket den som positiv og blitt dypt skuffet om neste var blank :happy7 Og digital burde vel slått ut så mange dpo .. har du tatt flere strimler?

Blir forvirret av Premom.. streken på EL har blitt mer og mer tydelig de siste tre dagene - men skal egentlig ikke ha EL enda.

Vedlegg

• IMG_3443.png
    IMG_3443.png
    727,5 KB · Visninger: 55
  • IMG_3442.jpeg
    IMG_3442.jpeg
    369,2 KB · Visninger: 53
  • IMG_3441.jpeg
    IMG_3441.jpeg
    117,5 KB · Visninger: 60
Blir forvirret av Premom.. streken på EL har blitt mer og mer tydelig de siste tre dagene - men skal egentlig ikke ha EL enda.
Jeg skal egt ikke ha el før om en uke , men her ser det ut til at testen blir positiv i efta/senest i morgen tidlig .. men kjenner du noen symptomer på el ? :)

Jeg skal egt ikke ha el før om en uke , men her ser det ut til at testen blir positiv i efta/senest i morgen tidlig .. men kjenner du noen symptomer på el ? :)
Nei tror ikke det. Har hatt noe som ligner på EL-slim for to uker dagen siden, men har ikke hatt sykluser siden jeg var ungdom, gått på p-stav og cerazette siden jeg var 16 år, så lite erfaring med EL og symptomene. :)

Må spørre her også (i tillegg til i IKM uke 42);

Jeg fikk positiv eggløsningstest på fredag. Negativ i går. Positiv igjen i dag (nesten positiv i mårrest, og nå når jeg testet: teststrek like sterk som kontrollstrek). Flere som har opplevd det?

Det er vel noe som lurer her? 9dpo, og samme test, Make Sure 25mlu

Vedlegg

• 20231008_152308.jpg
    20231008_152308.jpg
    1,3 MB · Visninger: 110
  • 20231008_152303.jpg
    20231008_152303.jpg
    1,3 MB · Visninger: 109
  • 20231008_152051.jpg
    20231008_152051.jpg
    1,4 MB · Visninger: 114
Back