Oss testetøser imellom

Hvordan går det med deg? Jeg er så optimistisk, synes testene er fine :Heartbigred
Har ikke kjøpt flere gtester, men tok en eltest tidligere i dag. Har lest de også er positive ved graviditet. Tok en i går også som var positiv, men den jeg tok i dag var negativ. Så det betyr vel at dette var nok en kjemisk graviditet.

Har ikke kjøpt flere gtester, men tok en eltest tidligere i dag. Har lest de også er positive ved graviditet. Tok en i går også som var positiv, men den jeg tok i dag var negativ. Så det betyr vel at dette var nok en kjemisk graviditet.
Jeg tror ikke jeg ville stolt på eltester i forbindelse med graviditet?!
LH nivået kan vel variere fra dag til dag.
Kjøpt en ny test! Jeg er sikker på den er positiv. Du har vel ikke fått mensen?

Jeg tror ikke jeg ville stolt på eltester i forbindelse med graviditet?!
LH nivået kan vel variere fra dag til dag.
Kjøpt en ny test! Jeg er sikker på den er positiv. Du har vel ikke fått mensen?
Har ikke fått mensen, men har murringer.
Har lest at eggløsningstester reagerer på HCG og slår ut som positiv ved graviditet. Noe med at LH og HCG er nesten like, og at eltester ikke "ser" forskjellen på de. Oppdaget det i januar da jeg hadde kjemisk også. Kjente masse murringer rett etter mensen, og tenkte det var tidlig med eggløsning. Testet og den var knallpositiv. Tok en gtest samme dag som også var positiv.

Hva?! Gir kjemisk så tydelige streker?
Fy søren! Kjære deg - dette er bare urettferdig!! :(:(
Vet det ikke er noe trøst, men jeg sitter her selv med negative tester. 12 dpo. Og vet at løpet er kjørt :(
Jepp, de to andre gangene med kjemisk var de også så tydelige -faktisk sterkere. I januar fikk jeg til og med sterke streker etter åtte dager med tung mens! Skjønte ingenting, trodde jo først jeg hadde murringer pga. veldig tidlig eggløsning. Oppdaget det en fredag, og testene var negative på tirsdagen uka etter. I mai fikk jeg lignende tester som denne gangen, og fikk mensen fem dager etter IKM tror jeg det var. Nå håper jeg bare at mensen kan komme så jeg kan få ny eggløsning snart. Men partner skal reise utenlands med jobben en ukes tid snart, og med min uflaks blir det vel mens eggløsning kommer.

12DPO, har lest om de som ikke får positiv test før på IKM. Om ikke, håper jeg du lykkes i neste syklus. :Heartred

Hva?! Gir kjemisk så tydelige streker?
Fy søren! Kjære deg - dette er bare urettferdig!! :(:(
Vet det ikke er noe trøst, men jeg sitter her selv med negative tester. 12 dpo. Og vet at løpet er kjørt :(
En kjemisk er en tidlig sa, før 5+0. En kan få positiv digital osv, men det kan dessverre likevel gå galt :( (jeg har dog bare opplevd kjemisk som svake tester som ikke blir sterkere og blødning et par dager etter ikm)

Første gangsprøvere...
Hvor lang tid tok det før dere ble gravide? Noe annet dere gjorde den syklusen dere ble gravide?

Begynner å bli så lei folk som sier sånn, ikke tenkt på det så skjer det plutselig...
Krysser alt jeg har for denne syklusen, men går det ikke nå skal gubben sjekke svømmera sine og jeg skal sjekke om det er positivt å ha store eggposer eller hva det egt vil si hos gyn

Første gangsprøvere...
Hvor lang tid tok det før dere ble gravide? Noe annet dere gjorde den syklusen dere ble gravide?

Begynner å bli så lei folk som sier sånn, ikke tenkt på det så skjer det plutselig...
Krysser alt jeg har for denne syklusen, men går det ikke nå skal gubben sjekke svømmera sine og jeg skal sjekke om det er positivt å ha store eggposer eller hva det egt vil si hos gyn
Med første så gikk det på første forsøk, med nr 2 så brukte vi ett par mnd, men vi prøvde ikke da. Nå prøver vi på nr 3 og har prøvd i over 1 år.

Første gangsprøvere...

Jeg prøver på tredje da, men svarer likevel. Med førstemann ble jeg gravid etter 6mnd, samme med nr 2 (litt mer innsats i prøvingen med nr 2 da) og nå er jeg inne i pp4 med nr 3 (venter forgjeves på el) :)

Første gangsprøvere...

Åååh sånne kommentarer er så unødvendige!

På vår første så satt han etter 8 pp, han var da min 4. graviditet fra vi startet. Den runden han satt så hadde jeg fått støttemedisiner.

Nå ble jeg gravid igjen, det var ikke planlagt. Desverre så mister vi, men går inn for å prøve på nr 2.

Første gangsprøvere...

Jeg har vært så heldig å bli gravid i 1 pp hver gang , så har dessverre ikke noen tips til ting som vi gjorde annerledes:).
Tester du etter EL? Så dere er sikker på å treffe EL:)
Hvis ikke ville jeg begynt med det og selvfølgelig som du sier er det greit å sjekke at alt er som det skal :).
Jeg håper spiren sitter snart hos dere :Heartred

Jeg har en tidligere kollega som hadde prøvd i 6-9 mnd , men så sluttet hun å tenke noe spesielt på det så satt spiren med engang etterpå :).

Første gangsprøvere...

Vi brukte over et år første gang. Det jeg gjorde annerledes var å tempe og gi opp. Vi var henvist til fertilitetsklinikken og ventet på time. Jeg hadde fått pregotime noen sykluser før, for å få eggløsning. Jeg hadde lange sykluser. Men jeg ble gravid når jeg sluttet å prøve. Som langtids førstegangsprøver fikk jeg også høre "ikke tenk på det", men hvordan i all verden skulle jeg klare å ikke tenke på det?? Det var alt jeg ønsket!

Første gangsprøvere...

Halvannet år første gang, gjorde ingenting annerledes og var veldig avslappet i forhold til det. Det var litt så som så prøving pga mann jobbet 100% og tok treårig fagskole samtidig (så ikke alltid vi traff nært nok eggløsning tror jeg). Jeg tenkte svært lite på det utover at det skjer når det skjer. Neste gang tok det 6-7 mnd, tempet og tok eggløsningstester en periode, ble veldig godt kjent med syklusen min og vi traff oftere rett mtp eggløsning. Var også til utredning for fertilitet, og skylte egglederne. Dvs styrte og "stresset" mer, men ble raskere gravid. Det der ikke tenk på det greia er så sinnsykt irriterende. Noen ganger så trenger man faktisk litt hjelp, eller bare trenger å bli beroliget.

Jeg har blitt raskt gravid etter de to svangerskapene, og jeg tror det er fordi jeg i svangerskap 2 ble behandlet for bakteriell vaginose, og at det var en brems under tidligere forsøk. Har ikke hatt det siden i alle fall, og de to siste gangene så har jeg blitt gravid på første forsøk, og uten å prøve. Noen ganger kan det være greit å sjekke seg, for å enten oppdage tidlig om en trenger hjelp, eller klare å senke skuldrene litt mer vel vitende om at alt er som det skal.

Første gangsprøvere...

Tok ett og et halvt år og fire runder med letrozol, ovitrelle og progesteron. Gjorde ingenting annerledes fjerde runden da det endelig satt, så at man «ikke skal tenke på det» og «ikke stress» kan folk spare seg for å si. Unødvendige kommentarer!
Det er, dessverre, ikke uvanlig at det kan ta et år før man blir gravid. Noe som kan ha hatt noe å si når jeg tenker meg om er evt om D-vitamin nivået var blitt litt høyere igjen til fjerde runden. Positiv test i juni, gått på d-vitamin siden mars (jeg hadde litt lavt nivå av det, kjøpte tilskudd på apotek).

Jeg har vært så heldig å bli gravid i 1 pp hver gang , så har dessverre ikke noen tips til ting som vi gjorde annerledes:).
Tester du etter EL? Så dere er sikker på å treffe EL:)
Hvis ikke ville jeg begynt med det og selvfølgelig som du sier er det greit å sjekke at alt er som det skal :).
Jeg håper spiren sitter snart hos dere :Heartred

Jeg har en tidligere kollega som hadde prøvd i 6-9 mnd , men så sluttet hun å tenke noe spesielt på det så satt spiren med engang

Er et år siden vi slutta med prevensjon og jeg fikk mensen med en gang jeg fjerna spiralen... testa El hver måned det siste halve året og har regelmessig sex, jeg skal ta blodprøver neste uke og sjekke vitamin nivået og snakke litt med legen.

Jepp, de to andre gangene med kjemisk var de også så tydelige -faktisk sterkere. I januar fikk jeg til og med sterke streker etter åtte dager med tung mens! Skjønte ingenting, trodde jo først jeg hadde murringer pga. veldig tidlig eggløsning. Oppdaget det en fredag, og testene var negative på tirsdagen uka etter. I mai fikk jeg lignende tester som denne gangen, og fikk mensen fem dager etter IKM tror jeg det var. Nå håper jeg bare at mensen kan komme så jeg kan få ny eggløsning snart. Men partner skal reise utenlands med jobben en ukes tid snart, og med min uflaks blir det vel mens eggløsning kommer.

12DPO, har lest om de som ikke får positiv test før på IKM. Om ikke, håper jeg du lykkes i neste syklus. :Heartred
Jeg tror IKM er i morgen, og blenda tester til nå. Så jeg har gitt opp :dead: men pytt - vi får prøve igjen. Begge to! Gir ikke opp:whacky011

Tanker? Bilde nr 1: streken er rosa irl og kom opp med en gang. Tatt ut for bedre bilde (dårlig kamera). Hørt mye om lloyd pharmacy testene, så usikker hva jeg tenker der. Nr 2 er tatt dagen etter, Make Sure test, men dette kom først opp 2 min etter tiden, så teknisk sett ugyldig? Men disse har jeg brukt i flere år og dette har aldri skjedd tidligere.. erfaring?

Vedlegg

• IMG_2956.jpeg
    IMG_2956.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 106
  • IMG_2973.jpeg
    IMG_2973.jpeg
    602,7 KB · Visninger: 110
Tanker? Bilde nr 1: streken er rosa irl og kom opp med en gang. Tatt ut for bedre bilde (dårlig kamera). Hørt mye om lloyd pharmacy testene, så usikker hva jeg tenker der. Nr 2 er tatt dagen etter, Make Sure test, men dette kom først opp 2 min etter tiden, så teknisk sett ugyldig? Men disse har jeg brukt i flere år og dette har aldri skjedd tidligere.. erfaring?
Ps. Svak strek er i mellom de to tynne rosa strekene, dessverre ikke så godt synlig med mitt dårlige kamera. Men irl syns den rosa streken godt uten å måtte myse

Back
Topp