Oslo universitetssykehus, Ullevål

Har ikke født, men søkte i uke 12 og har enda ikke fått svar:shifty: er i uke 23 nå
Shit. Håper du får svar da! Kanskje jeg bare må hive meg rundt og begynne med den søknaden. Kjenner du noen andre som har født der, og hvor lenge de venta på svar?
 
Shit. Håper du får svar da! Kanskje jeg bare må hive meg rundt og begynne med den søknaden. Kjenner du noen andre som har født der, og hvor lenge de venta på svar?
Nei, men jeg ringte ABC for noen uker siden for å høre, og da sa de at de nettopp hadde behandlet søknadene til de med termin i desember. Så jeg måtte vente til de kom så langt som til januargruppen, som er den jeg tilhører. Så virker som de ser på søknadene de har fått inn når det nærmer seg litt.
 
Nei, men jeg ringte ABC for noen uker siden for å høre, og da sa de at de nettopp hadde behandlet søknadene til de med termin i desember. Så jeg måtte vente til de kom så langt som til januargruppen, som er den jeg tilhører. Så virker som de ser på søknadene de har fått inn når det nærmer seg litt.
Skjønner, men da virker det jo som at de har et system :) Krysser fingrene for at du får plass da! Takk for at du deler, det er veldig god info <3
 
Nei, men jeg ringte ABC for noen uker siden for å høre, og da sa de at de nettopp hadde behandlet søknadene til de med termin i desember. Så jeg måtte vente til de kom så langt som til januargruppen, som er den jeg tilhører. Så virker som de ser på søknadene de har fått inn når det nærmer seg litt.
Lurer på om du er venninne av ei venninne av meg, for hun fortalte om ei som hadde fått samme beskjed ❤️ Send meg gjerne pm om det er noe spesielt du lurer på,kjenner jeg ikke vet hvor jeg skal begynne å forklare da jeg ikke vet hva du lurer på :)
 
Dere som har født på ABC :hello. Hvor tidlig i svangerskapet sendte dere inn søknad? :)
Nå har jeg ikke født der pga igangsetting, men hadde fødeplass med førstemann. Da søkte jeg rundt uke 10-12 tror jeg det var.
Nå søkte jeg samme uken jeg fant ut at jeg var gravid tror jeg. Kanskje uken etter. Hehe. Får svar etter OUL stod det i «mottatt søknad»-brevet
 
Fødte vår første datter på ABC. For et fantastisk føde- og svangerskapstilbud! Kjempefornøyd og anbefaler det til alle! Vi fikk hele svangerskapsoppfølgingen på ABC med litt forskjellige jordmødre. Det var supert, for det gjorde oss trygge på stedet og kjent med personalet før den store dagen. Alle vi møtte der var hyggelige og hjelpsomme og de var veldig forståelsesfulle for våre ønsker og behov under fødselen. Oppholdet på ABC etter fødselen var også supert.
Her får man kun naturlig smertelindring. Selv fikk jeg varmt vann, badekar, akupunktur og det fungerte supert.
Man må søke seg inn til ABC og om søknaden for at søknaden skal bli innvilget må visse kriterier være OK. Eks. her er bmi, svangerskapskomplikasjoner, kun et barn i magen, normalt leie osv. Søk tidlig!
ANbefales på det sterkeste. Jeg var så fornøyd at jeg ble litt stressa med nummer to, da vi ikek lengre bodde på østlandet. Kunne man flytte til Oslo de siste ukene før termin for å kunne føde på ABC? Hehe.
Hvor tidlig bør man søke? Jeg sendte en søknad - per brev, fant ikke email? - i forrige uke. Da var jeg i uke 15. Håper inderlig at jeg får plass☺️
 
Noen som har fersk erfaring fra fødsel på Ullevål?

Spør av ren nysgjerrighet ettersom jeg på et tidspunkt skal velge mellom OUS/Ahus Nordbyhagen/ Ahus Kongsvinger
 
Noen som har fersk erfaring fra fødsel på Ullevål?

Spør av ren nysgjerrighet ettersom jeg på et tidspunkt skal velge mellom OUS/Ahus Nordbyhagen/ Ahus Kongsvinger
Jeg fødte nylig der! Alt i alt veldig fornøyd , men har noe kritikk. De var veldig dårlig på kommunikasjon, jeg gikk opp en del i vekt og fikk høy bmi og da fødselen var over og de skulle trille meg så spurte jeg om vi fikk komme over på hotellet nå, nei, jeg ble innlagt på barsel jeg, uten at noen hadde sagt det til meg, og de synes det var rart at ikke kom.jordmor hadde sagt det til meg.

Jeg var innom legevakten pga noe annet natt til termin og det ble tilfeldigvis oppdaget blodtrykk på 155/109 og Ullevål lovte legene tidlig overtidskontroll. Den skulle jeg få på 41+3; det er ikke tidlig! Jeg ringte inn og fikk beskjed på telefon om at joda det var tidlig , så lenge man var under 38 så var det ikke vanlig å få noe kontroll før uke 42+, det er ikke det samme som resten av landet følger. Så de gjør en del egne ting der. Vi fikk også en jordmor som ikke respekterte meg i det hele tatt og som jeg ikke klarte å kommunisere med. Men der har vi sendt inn klage da hun ikke ga beskjeder før hun tøyde etc. vi fikk byttet jordmor og de neste var helt gull og så fine!! Men det jeg sitter igjen med er at Ullevål er nok plassen å være om uhellet skulle være ute og du trenger best mulig hjelp, men ellers ville jeg nok valgt et annet sted tror jeg. Men de er drivende dyktige der, Det skal de ha!!
 
Back
Topp