Ordinær ultralyd

isks90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hvor mange av oss har fått time til ordinær ultralyd? Når har du fått/hvor langt er du på vei da? :)

Fikk 14 april er da i uke 19, ble ordnet av hun som tok tul på sykehuset når jeg allerde var der. Hun bare nen da bare setter jeg opp en time til deg med engang til oul. Fikk lov til og velge ett klokkeslett som passet å.

Jeg har fått 26 mars, og da er jeg litt over 18 uker etter legens beregninger. ☺️ Gleder meg☺️

Håper jeg får før 19+1 da jeg skal på fotografering med jentongen og hadde ønske om «gender-reveal» fotografering :) ❤️

Jeg har ikke vært hos jordmor/lege enda, så ikke fått sendt henvisning. Er stressa for å få oul altfor sent siden de "perfekte ukene" er rett før/i påska... hvor lang tid fra lege/jordmor sender henvisning får man svar? Burde jeg like gjerne sende selv, kanskje :rolleyes:

Jeg har ikke vært hos jordmor/lege enda, så ikke fått sendt henvisning. Er stressa for å få oul altfor sent siden de "perfekte ukene" er rett før/i påska... hvor lang tid fra lege/jordmor sender henvisning får man svar? Burde jeg like gjerne sende selv, kanskje
Legen henviste meg 28/1, brevet fra sykehuset er skrevet 31/1. Lå i postkassa her 4/2 :)

Har fått time 3 april, da er jeg 18+6 hvis jeg har regnet riktig :)

Jeg har ikke vært hos jordmor/lege enda, så ikke fått sendt henvisning. Er stressa for å få oul altfor sent siden de "perfekte ukene" er rett før/i påska... hvor lang tid fra lege/jordmor sender henvisning får man svar? Burde jeg like gjerne sende selv, kanskje :rolleyes:

Jeg søkte selv, sendte brevet 29/1 med posten. Fikk svar i dag 6/2.

Koster 17 kroner for porto om man søker selv, og hos legen (iallefall hos min) betaler man egenandel på 59kr for henvisningen til fødeplass/OUL.

Koster 17 kroner for porto om man søker selv, og hos legen (iallefall hos min) betaler man egenandel på 59kr for henvisningen til fødeplass/OUL.
Jeg betalte Ingenting for henvisningen her sist jeg var gravid. I 2018

Jeg betalte ikke for henvisning. Ble henvist til dia.pol først, kostet ikke noe

Jeg har heller ikke vært på første svangerskapskontroll. Har vært hos legen og fått sykemelding, og skal dit igjen i dag for det samme, men hun ville vente med første svangerskapskontroll til uke 12, som er tre uker til. Jeg er i uke 17/18 i påskeuka, så da får jeg kanskje oul etter påske, uke 18/19? Er du akkurat i uke 18 i påska du kanskje? :)

Jeg har heller ikke vært på første svangerskapskontroll. Har vært hos legen og fått sykemelding, og skal dit igjen i dag for det samme, men hun ville vente med første svangerskapskontroll til uke 12, som er tre uker til. Jeg er i uke 17/18 i påskeuka, så da får jeg kanskje oul etter påske, uke 18/19? Er du akkurat i uke 18 i påska du kanskje? :)
Godt å høre at vi er fler :D jeg er i uke 18 uka før påske (19+0 fredagen påskeferien starter).. så vi får se! Tror jeg skal sende henvisning selv :hilarious:

Skal til første legesjekk neste uke. Føler til tider jeg er lenger på vei enn jeg er ifølge mensen så skal bli spennende med ul.

31.mars er da 17+7(ut ifra det de kunne måle på tul)

Godt å høre at vi er fler :D jeg er i uke 18 uka før påske (19+0 fredagen påskeferien starter).. så vi får se! Tror jeg skal sende henvisning selv :hilarious:

Åjaa, da får du sikkert før påske, tror du ikke? :) Sikkert lurt å sende selv, da blir vel sjansen større når de får den tidligere :D

Last edited:
Back
Topp