Ordinær ultralyd

Satser på at du slipper å avbestille denne timen! Er jo litt av en milepæl å få det brevet i posten, blir lissom enda litt mer virkelig da :) Hvor langt på vei vil du være 2. mai?

Jeg venter på brev vedr. OUL. Har ikke søkt om fødeplass enda fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg ønsker å føde i Kristiansand eller i Flekkefjord. Siden jeg har såpass mye angst knyttet til barselavdelingen i Kristiansand etter førstemann, så foreslo jordmor at jeg fikk OUL i Flekkefjord før jeg bestemte meg for hvor jeg ønsker å føde. Skulle ønske jeg kunne føde i Kristiansand og ha barseltiden i Flekkefjord :rolleyes:
For langt unna Arendal? Mange som skryter av den fødeavdelingen :) Men du bor kanskje vest for krs siden Flekkefjord er aktuell.
 
Har født alle mine på Ullevål og kunne virkelig ikke tenke meg en annen plass. Sist fikk jeg også se hvor viktig det er med nyfødt intensiv i nærheten. Jeg satser på ABC, men om dette blir som de andre svangerskapene mine så blir det nok fødsel på vanlig avdeling igjen.

Håper du får plass der du også!
Må bare dele min erfaring på dette! Jeg freaket helt ut da jeg ikke fikk plass på Ullevål med nr. 2, hadde hatt så god og trygg opplevelse på Ullevål i uke 36 med nr. 1. Men så ble det SÅ bra og jeg var enda mer fornøyd med AHUS med nr. 2 Så jeg vil bare anbefale å prøøøve å senke skuldrene. Men jeg ble redd sjøl, så jeg forstår dere jo..
 
For langt unna Arendal? Mange som skryter av den fødeavdelingen :) Men du bor kanskje vest for krs siden Flekkefjord er aktuell.

Jeg bor 50 minutters kjøring vest for Kristiansand ja, men har faktisk vurdert Arendal. Hørt mye bra! :) Har ingenting imot å føde i Kristiansand, men tiden på barsel ble så vond at jeg ikke tør dra tilbake dit.
 
Må bare dele min erfaring på dette! Jeg freaket helt ut da jeg ikke fikk plass på Ullevål med nr. 2, hadde hatt så god og trygg opplevelse på Ullevål i uke 36 med nr. 1. Men så ble det SÅ bra og jeg var enda mer fornøyd med AHUS med nr. 2 Så jeg vil bare anbefale å prøøøve å senke skuldrene. Men jeg ble redd sjøl, så jeg forstår dere jo..

Ja, AHUS ser veldig bra ut altså. Og det er sikkert de andre sykehusene i området også. Men det sykehuset som er nærmest meg har ikke nyfødtintensiv, og det er dealbreaker for meg. Også er det muligheten for pasienthotell på Ullevål (men det har kanskje AHUS også?). Men siden jeg bor på andre siden av Oslo og har to styrtfødsler bak meg tør jeg ikke ta sjansen på å kjøre helt dit ved eventuell fødsel.;)
 
Må bare dele min erfaring på dette! Jeg freaket helt ut da jeg ikke fikk plass på Ullevål med nr. 2, hadde hatt så god og trygg opplevelse på Ullevål i uke 36 med nr. 1. Men så ble det SÅ bra og jeg var enda mer fornøyd med AHUS med nr. 2 Så jeg vil bare anbefale å prøøøve å senke skuldrene. Men jeg ble redd sjøl, så jeg forstår dere jo..

Søker man selv fødeplass i Oslo? Fant et søknadsskjema på nett, men skjønte ikke om man skal fylle ut og sende selv.
Fødte nr 1 på ABC og nr 2 skulle vært på ABC (men måtte på vanlig avd. pga diabetes), så fikk plass der ved hjelp av egen søknad sist.
 
Søker man selv fødeplass i Oslo? Fant et søknadsskjema på nett, men skjønte ikke om man skal fylle ut og sende selv.
Fødte nr 1 på ABC og nr 2 skulle vært på ABC (men måtte på vanlig avd. pga diabetes), så fikk plass der ved hjelp av egen søknad sist.

Er vel kun på ABC du kan søke selv.
 
Jeg har ikke legetime før 18. mars, så blir vel ikke søkt før da. Spent på når jeg får time. Håper det blir nærmere uke 18 enn uke 20 :p
 
Søker man selv fødeplass i Oslo? Fant et søknadsskjema på nett, men skjønte ikke om man skal fylle ut og sende selv.
Fødte nr 1 på ABC og nr 2 skulle vært på ABC (men måtte på vanlig avd. pga diabetes), så fikk plass der ved hjelp av egen søknad sist.
Søker selv på ABC, ellers så søker lege eller jordmor for deg :)
 
Satser på at du slipper å avbestille denne timen! Er jo litt av en milepæl å få det brevet i posten, blir lissom enda litt mer virkelig da :) Hvor langt på vei vil du være 2. mai?

Jeg venter på brev vedr. OUL. Har ikke søkt om fødeplass enda fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg ønsker å føde i Kristiansand eller i Flekkefjord. Siden jeg har såpass mye angst knyttet til barselavdelingen i Kristiansand etter førstemann, så foreslo jordmor at jeg fikk OUL i Flekkefjord før jeg bestemte meg for hvor jeg ønsker å føde. Skulle ønske jeg kunne føde i Kristiansand og ha barseltiden i Flekkefjo
Satser på at du slipper å avbestille denne timen! Er jo litt av en milepæl å få det brevet i posten, blir lissom enda litt mer virkelig da :) Hvor langt på vei vil du være 2. mai?

Jeg venter på brev vedr. OUL. Har ikke søkt om fødeplass enda fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg ønsker å føde i Kristiansand eller i Flekkefjord. Siden jeg har såpass mye angst knyttet til barselavdelingen i Kristiansand etter førstemann, så foreslo jordmor at jeg fikk OUL i Flekkefjord før jeg bestemte meg for hvor jeg ønsker å føde. Skulle ønske jeg kunne føde i Kristiansand og ha barseltiden i Flekkefjord :rolleyes:



Eg har fått 2 av mine der. Eg trivdes veldig, nå blir det 3 fødsel der:gen014 Møter du barnepleier Lene, så får du det ekstra godt. Hun er så forståelsesfull, omtenksom, hjelpsom.

Eg er en ikke ammer, da det ikke fungere hos meg. Og dette presset føler eg ikke der. Fred å ro får vi om ønskelig, de bruser ikke bare inn dørene. Og man trenger ikke gå mange skrittene før man er på.stua, og kjøkkenet
 
Ja, AHUS ser veldig bra ut altså. Og det er sikkert de andre sykehusene i området også. Men det sykehuset som er nærmest meg har ikke nyfødtintensiv, og det er dealbreaker for meg. Også er det muligheten for pasienthotell på Ullevål (men det har kanskje AHUS også?). Men siden jeg bor på andre siden av Oslo og har to styrtfødsler bak meg tør jeg ikke ta sjansen på å kjøre helt dit ved eventuell fødsel.;)

Ahus har hotell ja, vi hadde en veldig fin opplevelse der sist :)
 
Ok, takk ☺️ Vet du om jeg da kan be om at legen søker meg inn nå, eller må jeg vente til lenger ut i svangerskapet?

Best å gjøre det så tidlig som mulig. Vet ikke hvor langt på vei du er, men det er neppe noe i veien for å søke allerede nå.
 
Jeg bor 50 minutters kjøring vest for Kristiansand ja, men har faktisk vurdert Arendal. Hørt mye bra! :) Har ingenting imot å føde i Kristiansand, men tiden på barsel ble så vond at jeg ikke tør dra tilbake dit.

Ja, hørt mye bra om Arendal jeg også. Har født de to barna mine på Ullevål og AHUS, men nå blir det Arendal hvis du ikke får dårlig tid til sykehuset, så er jo ikke 1 1/2 time krise, men det er klart det er et stykke hvis det haster litt... ;-)
 
Søker man selv fødeplass i Oslo? Fant et søknadsskjema på nett, men skjønte ikke om man skal fylle ut og sende selv.
Fødte nr 1 på ABC og nr 2 skulle vært på ABC (men måtte på vanlig avd. pga diabetes), så fikk plass der ved hjelp av egen søknad sist.
Legen søker. Men til ABC er det vel en ekstra søknad du selv må ordne med tror jeg.
 
Ok, takk ☺️ Vet du om jeg da kan be om at legen søker meg inn nå, eller må jeg vente til lenger ut i svangerskapet?
Du kan absolutt be legen søke deg plass nå :)
 
Ja, AHUS ser veldig bra ut altså. Og det er sikkert de andre sykehusene i området også. Men det sykehuset som er nærmest meg har ikke nyfødtintensiv, og det er dealbreaker for meg. Også er det muligheten for pasienthotell på Ullevål (men det har kanskje AHUS også?). Men siden jeg bor på andre siden av Oslo og har to styrtfødsler bak meg tør jeg ikke ta sjansen på å kjøre helt dit ved eventuell fødsel.;)
AHUS har hotell, men vi havnet på barsel for litt oppfølging pga fødsel 1 mnd før termin. Skjønner du er skeptisk til lang vei hvis du har født så fort før ja...
 
Back
Topp