Ordinær ultralyd

HeltTexas

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Noen som har får time til ordinær ultralyd enda? Jeg fikk brev i dag med bekreftelse på fødeplass og time til OUL 2. mai. Hjelp! Jeg har avbestilt mange sånne timer, håper jeg slipper det denne gangen.
 
Noen som har får time til ordinær ultralyd enda? Jeg fikk brev i dag med bekreftelse på fødeplass og time til OUL 2. mai. Hjelp! Jeg har avbestilt mange sånne timer, håper jeg slipper det denne gangen.

Iiik! Spennende! Har avbestilt noen sånne selv, men denne gangen satser jeg på det går hele veien for begge ❤️❤️

Jeg har fått time 16.4. Litt tidlig (fordi de beregnet ut i fra menstermin og syklusen min tullet den måneden), men skal uansett ha et par ultralyder i den perioden pga historikken så da ordner det seg vel :D
 
Noen som har får time til ordinær ultralyd enda? Jeg fikk brev i dag med bekreftelse på fødeplass og time til OUL 2. mai. Hjelp! Jeg har avbestilt mange sånne timer, håper jeg slipper det denne gangen.

Satser på at du slipper å avbestille denne timen! Er jo litt av en milepæl å få det brevet i posten, blir lissom enda litt mer virkelig da :) Hvor langt på vei vil du være 2. mai?

Jeg venter på brev vedr. OUL. Har ikke søkt om fødeplass enda fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg ønsker å føde i Kristiansand eller i Flekkefjord. Siden jeg har såpass mye angst knyttet til barselavdelingen i Kristiansand etter førstemann, så foreslo jordmor at jeg fikk OUL i Flekkefjord før jeg bestemte meg for hvor jeg ønsker å føde. Skulle ønske jeg kunne føde i Kristiansand og ha barseltiden i Flekkefjord :rolleyes:
 
Har ikke vært i kontakt med fastlegen ennå, kun gynekolog som følger opp blødningen min. Er fortsatt usikker på hvordan dette går, så avventer litt.
 
Satser på at du slipper å avbestille denne timen! Er jo litt av en milepæl å få det brevet i posten, blir lissom enda litt mer virkelig da :) Hvor langt på vei vil du være 2. mai?

Jeg venter på brev vedr. OUL. Har ikke søkt om fødeplass enda fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg ønsker å føde i Kristiansand eller i Flekkefjord. Siden jeg har såpass mye angst knyttet til barselavdelingen i Kristiansand etter førstemann, så foreslo jordmor at jeg fikk OUL i Flekkefjord før jeg bestemte meg for hvor jeg ønsker å føde. Skulle ønske jeg kunne føde i Kristiansand og ha barseltiden i Flekkefjord :rolleyes:

Da vil jeg ut fra siste mens være 18+5. Bare å krysse fingrene. Føles veldig lenge til..

Høres ikke greit ut med angst knyttet til barselavdelingen. Skjønner at det kan være vanskelig å bestemme seg da.
 
Har ikke vært i kontakt med fastlegen ennå, kun gynekolog som følger opp blødningen min. Er fortsatt usikker på hvordan dette går, så avventer litt.

Skjønner deg godt. Hadde ventet selv om det ikke hadde vært så vanskelig med fødeplass i Oslo-området. Ikke vært i kontakt med fastlegen jeg heller, føler meg ikke trygg nok til å bestille noe svangerskapskontroll enda. Så da søkte jeg like godt selv for å sikre meg plass.;)
 
Skjønner deg godt. Hadde ventet selv om det ikke hadde vært så vanskelig med fødeplass i Oslo-området. Ikke vært i kontakt med fastlegen jeg heller, føler meg ikke trygg nok til å bestille noe svangerskapskontroll enda. Så da søkte jeg like godt selv for å sikre meg plass.;)
En fordel med å bo litt usentralt er at det er nok inke noe problem å få fødeplass, hertror jeg de er glad for hver fødsel de kan fylle opp på statistikken sin med.
 
Skjønner deg godt. Hadde ventet selv om det ikke hadde vært så vanskelig med fødeplass i Oslo-området. Ikke vært i kontakt med fastlegen jeg heller, føler meg ikke trygg nok til å bestille noe svangerskapskontroll enda. Så da søkte jeg like godt selv for å sikre meg plass.;)

Oi, det var jo egentlig litt lurt. Tok du bare kontakt med fødested selv da?

Jeg prøvde å få time til jordmor i dag, men det var umulig, så fikk beskjed om å ta første kontroll hos fastlege og ta kontakt etter det for å få time uke 24. Smekkfullt. Ganske skuffa!

Tok kontakt med fastlege og fikk time til første kontroll 1/4. Da er jeg godt over i andre trimester..

Litt stressa for at jeg skal være for sent ute til å søke fødeplass/OUL!
 
Oi, det var jo egentlig litt lurt. Tok du bare kontakt med fødested selv da?

Jeg prøvde å få time til jordmor i dag, men det var umulig, så fikk beskjed om å ta første kontroll hos fastlege og ta kontakt etter det for å få time uke 24. Smekkfullt. Ganske skuffa!

Tok kontakt med fastlege og fikk time til første kontroll 1/4. Da er jeg godt over i andre trimester..

Litt stressa for at jeg skal være for sent ute til å søke fødeplass/OUL!

Nå søkte jeg på ABC på Ullevål, der må du søke selv. Tror lege må søke til vanlig fødeavdeling. Ikke fått svar på om jeg faktisk får plass på ABC, men er i alle fall sikret plass på Ullevål. Og det er egentlig det viktigste for meg.
 
Noen som har får time til ordinær ultralyd enda? Jeg fikk brev i dag med bekreftelse på fødeplass og time til OUL 2. mai. Hjelp! Jeg har avbestilt mange sånne timer, håper jeg slipper det denne gangen.
Spennende! Krysser fingre for at du ikke trenger å avbestille denne ❤️ Fikk du fødeplass på Ahus? Jeg skal til jordmor på fredag, så satser på at hun søker for meg da :)
Redigert: ser du har søkt ABC :)
 
Oi, det var jo egentlig litt lurt. Tok du bare kontakt med fødested selv da?

Jeg prøvde å få time til jordmor i dag, men det var umulig, så fikk beskjed om å ta første kontroll hos fastlege og ta kontakt etter det for å få time uke 24. Smekkfullt. Ganske skuffa!

Tok kontakt med fastlege og fikk time til første kontroll 1/4. Da er jeg godt over i andre trimester..

Litt stressa for at jeg skal være for sent ute til å søke fødeplass/OUL!
Skal du søke i Oslo-området? For hvis ikke så er du ute i god tid om du søker i starten av 2. Trimester :)
 
Last edited:
Ikke fått time enda. Regner med at sykehuset setter opp time til OUL etter tul der på onsdag.
Ellers skulle fastlegen ordne det.
 
Jeg skal til OUL 26.04 hos gynekologen jeg gikk til som følger meg opp siden jeg mistet i fjor. Da er jeg 18+0 akkurat, så blir spennende. Har heldigvis en TUL når jeg er 12+0 også, så føler meg godt ivaretatt.
Og er ikke mer enn ett sykehus å føde på her, så ikke akkurat behov for å søke om fødeplass. Mistenker mamma kunne tenkt seg å få meg over fjorden til Haugesund sykehus, men mistenker jeg holder meg i Stavanger :)
 
Har time 14. mai, da er jeg 19+1. Det ble plutselig veldig virkelig når vi fikk det brevet! Men det er så fryktelig lenge til, så vi tenker å ta en privat ultralyd i uke 12 for å roe nervene :)
 
Nå søkte jeg på ABC på Ullevål, der må du søke selv. Tror lege må søke til vanlig fødeavdeling. Ikke fått svar på om jeg faktisk får plass på ABC, men er i alle fall sikret plass på Ullevål. Og det er egentlig det viktigste for meg.
Ah, skjønner. Jeg fødte på Ullevål sist. Endte med hastekeisersnitt og følte jeg var i veldig kompetente hender selv om det ble smått traumatisk. Småredd for å ikke få plass på Ullevål..
 
Ja, det blir mest sannsynlig Ullevål. Ikke ABC.
Tror nok det skal gå bra å søke i starten av 2. trimester altså. Jeg gjorde det sist. Er sikkert verre hvis man har termin i juli, men i oktober er det ganske så rolig :) jeg skal også søke Ullevål, ikke ABC. Kan ikke føde på ABC pga sykdom.
 
Ah, skjønner. Jeg fødte på Ullevål sist. Endte med hastekeisersnitt og følte jeg var i veldig kompetente hender selv om det ble smått traumatisk. Småredd for å ikke få plass på Ullevål..
Du kan be lege om å legge vekt på tidligere hendelse i søknaden, og at du på bakgrunn av hastesnittet ønsker å føde på Ullevål igjen.
 
Ah, skjønner. Jeg fødte på Ullevål sist. Endte med hastekeisersnitt og følte jeg var i veldig kompetente hender selv om det ble smått traumatisk. Småredd for å ikke få plass på Ullevål..

Har født alle mine på Ullevål og kunne virkelig ikke tenke meg en annen plass. Sist fikk jeg også se hvor viktig det er med nyfødt intensiv i nærheten. Jeg satser på ABC, men om dette blir som de andre svangerskapene mine så blir det nok fødsel på vanlig avdeling igjen.

Håper du får plass der du også!
 
Back
Topp