Ordinær ultralyd

Alt vel her! Jordmor tok seg god tid og sjekket og forklarte, men junior var altfor aktiv så hun fikk ikke sjekket alt. Skal derfor tilbake om to uker for å sjekke ferdig hjertet, men det var ingen mistanke om at noe var galt. Jeg hadde nemlig hørt at det var lurt å drikke sukkersaft før ultralyd, for at det skulle være bevegelse, og o hoi så mye bevegelse det var! Sprellemann ville ikke holde seg i ro for mer enn ett bilde og det tok lang tid å få sett alt som sees skulle! :hilarious: Fikk også høre hjertelyden!:Heartred Ble flytta frem ei hel uke, det var jeg ikke forberedt på.:woot:

Var på ultralyd i går kveld, og vi hadde gledet oss helt enormt til det. Dessverre ble det en skikkelig nedtur, da hun som gjennomførte undersøkelsen så den ene feilen etter den andre. Først var det nyrebekkenet som var utvidet og væskefylt, deretter så hun ikke alle hjertekamrene. Hun begynte å snakke om rikshospitalet før hun sprang for å få en annen til å se også. Vi var jo helt satt ut - har kjent masse med liv i mange uker, og tenkt at alt bare var bra..

Hun neste som kom inn var hakket mer rolig og fikk konstantert at nyrebekkenet ikke var unormalt utvidet og at ungen lå galt til for å få gode bilder av hjertet. Vi fikk en klapp på skuldra og beskjed om at vi måtte tilbake om ei uke ca.

Jeg har ikke sovet noe i natt omtrent, overbevist om at vi kommer til å miste babyen vår, og fikk booket en privat ultralyd i dag. Der så vi alle hjertekamrene, men det var en unormal væskeansamling under hjertet. Håper at det ikke er noe farlig og at tiden frem til neste uke går fort.

Ikke noe gøy å få slike beskjeder og en ganske fæl opplevelse :arghh: I dag fikk vi sett at det var ei jente i magen, og vi håper at hun er frisk og fin til tross for noen skjær i sjøen! :Heartred
Har dere fått vært på en ny ultralyd? <3

Vi var for en uke siden :)
Ble flyttet fra 8. til 2. juli.
Hun så noe væske i hodet, men det kom mest sannsynlig til å forsvinne (fordi hun ikke så noe annet som kunne være gale), så det fikk jeg beskjed om å IKKE tenke på... Prøver på det.

Ellers var alt bra, og hun mente det var en gutt :)

Gyn valgte å kalle ultralyd idag for ordinær siden jeg etter menstermin er 17+5 idag.
Ble flyttet en uke bak, og har ny termin 30.07.
Og inni magen er en jente :Heartpink

Da er jeg ferdig med OUL idag :happy: det gikk kjempefint.alt var veldig bra.og så en liten gutt ( uten tvil) der inne:smiley-bounce016

Da var ordinær ultralyd ferdig :)

Babyen så helt perfekt ut:love7 svært aktiv i dag, turnet rundt i magen og hadde 160 i puls. 10 fingre og 10 tær.

Helt utvilsomt en lillebror! :love017 Så nå kan vi begynne å handle! :hello2

20190219_144552.jpg
20190219_144519.jpg

Last edited:
Back
Topp