Ordinær ultralyd :-)

heldig du e som oppholder deg der, høres spennende ut:)
Det er virkelig deilig å være her nede❤️ Kan melde om 25 grader og sol i dag☺️ Eneste negative som jeg kan tenke meg er at permisjonstiden er kun 4!!! mnd. Man er utrolig godt vant i Norge, hvor man kan velge mellom 10 eller 12 mnd. Blir kok til at jeg forlenger permisjonen uten lønn...
 
Fått time 24. november :)
 
Det er virkelig deilig å være her nede❤️ Kan melde om 25 grader og sol i dag☺️ Eneste negative som jeg kan tenke meg er at permisjonstiden er kun 4!!! mnd. Man er utrolig godt vant i Norge, hvor man kan velge mellom 10 eller 12 mnd. Blir kok til at jeg forlenger permisjonen uten lønn...

uff d syns æ nu va lite, at du ikke skal ha krav på mere der nede egentlig. men det e jo forskjell fra land te land også da.
 
Er det flere med termin i mai, som ennå ikke har fått time til ordinær ul?
Jeg har foreløpig termin 21. mai, og er 13+4 i dag.
 
Er det flere med termin i mai, som ennå ikke har fått time til ordinær ul?
Jeg har foreløpig termin 21. mai, og er 13+4 i dag.
Jeg har heller ikke gått time til oul. Det er 2,5 uke siden legen sendte den.. Jeg er 12+6:)
 
Jeg skal på ultralyd om 10 dager her i Spania, her sjekker de mye mer på ultralyden enn i Norge. Men jeg kunne tenke meg en OUL i Norge også siden jeg mest sannsynlig kommer til å reise hjem for å føde

Jeg var gravid i Spania med min #2, dro hjem for å føde, fristet ikke i Spania, de er veldig gammeldags. Pappaen får bare være med i siste del av fødselen og familien får ikke komme på besøk før etter 3 dager, en blir nesten sett på som loco om en velger å føde uten epidural og man må føde i gynekologstol. En venninne der nede fødte der året før. Så søk grundig hva de gjør på sykehuset i nærheten av deg. Det er også mye regler rundt dette, en kan ikke bare velge hvor en skal føde osv, handler mye om forsikring osv. Var på UL tre ganger. Husk å ikke be om å få ta tester og slikt utenom selve UL. Vi skulle det, før vi fant ut at dette ville koste nesten 1000€!! De sjekker det samme som på oul i norge. Vi fikk ikke termin noen av gangene selv om vi ba om det, de var bare opptatt av menstermin.

Lykke til på UL! :) Bar spør om du lurer på noe ang dette :)
 
Jeg var gravid i Spania med min #2, dro hjem for å føde, fristet ikke i Spania, de er veldig gammeldags. Pappaen får bare være med i siste del av fødselen og familien får ikke komme på besøk før etter 3 dager, en blir nesten sett på som loco om en velger å føde uten epidural og man må føde i gynekologstol. En venninne der nede fødte der året før. Så søk grundig hva de gjør på sykehuset i nærheten av deg. Det er også mye regler rundt dette, en kan ikke bare velge hvor en skal føde osv, handler mye om forsikring osv. Var på UL tre ganger. Husk å ikke be om å få ta tester og slikt utenom selve UL. Vi skulle det, før vi fant ut at dette ville koste nesten 1000€!! De sjekker det samme som på oul i norge. Vi fikk ikke termin noen av gangene selv om vi ba om det, de var bare opptatt av menstermin.

Lykke til på UL! :) Bar spør om du lurer på noe ang dette :)
1000 €?!?!? Hjelpe meg!!!! Jeg har ikke fått beskjed om at det koster noe... Går på kommunalt sykehus hvor jeg ikke har betalt noe til nå... Var du i jobb i Spania slik at du var inne i trygdesystemet??
 
1000 €?!?!? Hjelpe meg!!!! Jeg har ikke fått beskjed om at det koster noe... Går på kommunalt sykehus hvor jeg ikke har betalt noe til nå... Var du i jobb i Spania slik at du var inne i trygdesystemet??

De 1000 var for blodprøver og andre tester. Jeg bestilte dette siden vi skulle være i spania hele svangerskapet. Bestillte heller time hos legen mens jeg var en tur hjemom norge. Jeg var ikke inne i trygdesystemet da siden vi nettopp hadde kommet dit og ikke skulle skifte adresse i folkeregisteret. Hvis du er medlem så vil jeg jo tro at alt er gratis om du betaler månetlig/årlig avgift for å være medlem eller om du er medlem gjennom jobb der nede. Vi fikk medlemsskap etterhvert når vi startet firma der, men brukte reiseforsikring hver gang det var noe.
 
Jeg skal ikke før 8 januar... :( Er jo en evighet til. Jeg som håpte å få komme inn før jul. 8 januar er jeg 20 uker på vei. Trodde det var vanlig I uke 18 jeg, var det før... :confused:
 
Kan man ikke ytre et ønske om å komme inn litt før det a? Synes det var veldig sent i uke 20?! Skal til jordmor på tirsdag og da skal vel hu sende inn søkmad for oul. Har ikke vært på en eneste ultralyd enda så gleder meg masse!! :) håper alt er bra med den lille da..
 
31. desember :p 19+2
 
Jeg har fått time 9.12 :) da er jeg i uke 20, kunne gjerne tenkt meg å komme inn før, men det begynner jo å nærme seg nå da :)
 
Back
Topp