Orden i sakene eller blir klær og utstyr ofte borte i barnehagen?

Alt er merka og har ganske god kontroll på hva han har der. Tar ofte en rydderunde i kurvene når vi får tid til det, så har heldigvis ikke mista noe :)
 
Alt er merket bortsett fra sokkene :) ingenting som har forsvunnet til nå, men det har en tendens til å havne andres ting i frøknas hylle :)
 
Jeg merker alt - selvfølgelig!
Og da mener jeg alt. Feks drikkeflasken er merket med lapp på flasken og på korken - OG på sugerøret inni ;)

Det viktigste jeg gjør er å gå igjennom barnas plasser og tørkeskap ved hver levering og henting.
På morgene tar jeg ut klær fra tørkeskapet og legger på plassen (feks votter som var våte dagen før). Så ligger alt på plassen så personalet slipper å lete igjennom tørkeskapet med masse votter for å finne riktige. Jeg rydder og bretter klær og legger alt oversiktelig og på riktig plass. Slik ar både personalet og ungene selv som skal være selvstendige i påkledningen lett finner fram. Ved henting rydder jeg ting som ungene har bare slengt fra seg på gulvet. Vrenger våte votter ol og henger i tørkeskapet. Tar med møkkete klær hjem og passer da på å finne fram nytt å ta med tilbake til barnehagen, så det til enhver tid ikke mangler noe. Jeg vet hva ungene hadde på seg på morgenen så hårspenner og slike ting ser jeg etter samme dag - da er det større sjans for å finne de igjen. De er også i stor grad merket med navn hvis det er mulig.

Jeg forventer ikke at personalet skal bruke tid på å rydde masse. Det er mye lettere for meg å holde styr på mine egnes klær. Bemanning i bhg er et tema og de kan heller bruke tid på ungene. Og da ønsker jeg å legge til rette for det.

Og jeg tror at dette hjelper masse på at ting ikke forsvinner! Gubben er ikke like flink og om han både har levert og hentet et par dager på rad så må det noen ganger leites litt.
 
Har ikke opplevd at noe har blitt borte og ikke kommet til rette. Synes også de ansatte er flinke til å ta oss på alvor når noe er borte. Det har likevel vært noe rot før enkelte plagg har dukket opp igjen. Prøver i allefall å gjøre det jeg kan for å unngå at klær skal bli borte ved å merke godt.
 
Set er bare tull altså , alt vårt var merket , vi fikk gjennom hver dag og jrg visste hva som var der og ikke.
Men set er ikke alltid barnehagen sin feil at det forsvinner

Nei, det er ikke bhg sin feil. Har du skjekket tørkeskap? Kanskje det er lagt i feil hylle?
 
Merker alt. Jeg jobber selv i bhg, så jeg vet hvor håpløst det er å skulle få plagg på plass i riktig hylle når det ikke er navn i.

Vi har hatt barn i samme bhg siden 2012 og i løpet av den tida har en lue og en dress forsvunnet, til tross for at de var merket.
 
Jeg merker ALT, gjerne at en jakke får merkelappe både i den «nakkelappen» og på vaskelappen, oog hvis jakka har en egen navnelappe så blir det en merkelappe der også! Så alt er merket minst en gang. Til og med sokkene har strykemerker. Men alikevel så kommer det bort så mye klær og utstyr i bhg! Helt utrolig!!! Jeg blir både oppgitt og irritert. Hvordan er det mulig at noe forsvinner hele tiden?? Syns det er lite system i bhg. Hvis sokkene er borte eller en genser så kan man få til svar: Ja det tar av seg selv under lek, skjønner du.. åja? Så hvis de kler av seg under lek så er det det samme som at klærne ikke skal legges på plass og de «må» forsvinne på magisk vis?! o_O bare en SMULE oppgitt:angelic:
 
Vi er flinke til å merke, er veldig sjelden noe blir borte. Og hvis noe blir borte, så er det som regel på plass igjen dagen etter. Kan ikke komme på at noe har blitt permanent borte enda.
Hender seg oftere at andre sine klær havner i hylla til mine, fordi de ikke har merka sine klær.
 
Back
Topp