Ord?

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det noen av julibarna som har ett eller flere ord nå? :)
Her går det fremdeles i dadada, bababa, omomom :p
 
Hun sier mamma, pappa, hei og nam. Men ikke helt bevisst bruk av det enda :p haha
Og det blir oftere mamamamama og papapapapa enn mamma og pappa
 
Hun sier mamma og pappa. Mye dadaddada og. Men mamma roper hun høyt om hun er trøtt, lei seg,ikke får viljen sin eller trenger trøst. Roper mamma.og strekker armene mot meg uansett hvem som er der
 
Sier mamma og nei :p ellers er det bare mye etterligninger! Kaller pappaen for "Baba";)
 
Går stort sett i mamamama og nene. Når han er misfornøyd setter han hånda/knyttneven på munnen og beveger hånda frem og tilbake slik at det blir en sånn lyd (litt kronglete beskrevet, men vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det) :p
 
Mye baba (som han kaller pappan). Er skikkelig pappadalt. Men mama innimellom. Snakker ellers mye som ikke er dadadada, men det er jo bare rols!
 
Idag pekte han først på pappaen og sa papa, så på meg og sa mama <3 ellers går det mye i nenene, baba, dadada osv :)
 
Høres kjent ut alt dette:) Har gått i bababa og mamamamamm lenge, men i det siste har han også begynt med hæihæi, jaijaijai, tititi og enkeltkonsonanter. Også en del nye sammensetninger som kan høre mer ut som ord og setninger. Men ingen bevisst bruk av ord enda, mest herming:)
 
Her har jenta mi starta med noen seriøse samtalar. Ler meg halvt ihjel av og til!! "Ralli ralli ra" "ra ra ah" "ma ma ma" "mmmm" "hø" og masse meir av vanlig babyspråk. Heldigvis tatt opptak. Blir kjekt når ho blir større. :)
 
Mamamamama, papapapapa, bababababa, dadadadada, neeeeei, brrrrr. :D
Ellers vinker hun, klapper og spiller på leppene. :)
 
Frøkna har lært å si nei og mamma nå :p
Går veldig mye i nei nå om dagen :p
 
Min har lært seg å si katt :p
Han elsker katten, så når han ser han så sier han katt :D
 
Hun sa det første ordet i dag og det ble Pappa :) Hun har aldri sagt papapa el.l før + at ho sutra litt og ville opp så det var tydelig at ho mente pappan sin :) <3
 
Her sa lille mamma for en uke siden. Kom helt ut av det blå. Mine foreldre passet han noen timer på morningen i dag, mens jeg fikk sove (i samme hus). Da ble han plutselig lei seg, krøp rundt å sa mamma og leita etter meg. :O
 
Så langt : mamma, pappa, hade , nei, gakk gakk og vovvov.

Har sett veldig mye på 101 dalmantinere så det er vel der hun har plukka opp vovvov :p
 
Back
Topp