Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her oppe sier de lamme.Tøsa! skrev:
Det betyr sammen med.
Jeg får helt mark når jeg hører det, og nå har jaggu ungene begynt å si det også.
"Får æ sitt lamme dæ?"
Jeg får fnatt av å høre trøndere bruke for, feks han heter for.... eller det heter for..*Nyperose* skrev:
Her oppe sier de lamme.Tøsa! skrev:
Det betyr sammen med.
Jeg får helt mark når jeg hører det, og nå har jaggu ungene begynt å si det også.
"Får æ sitt lamme dæ?"
Lamme er greit, for det sier jeg å*lykkeligst* skrev:.
Det som ikke er greit er når man er på fest og en fyr fra Kr.sund prøver å sjekke damer ved å si "får e ta på tattene dine?" Ikke særlig sjekkereplikk, og for et æsj-navn på pupper
Lamme er jeg enig i. Høres (og ikke minst ser) helt skrudd ut.Labambie skrev:
Heter for er jeg også enig i.
Og så klinker jeg til med Gudbrandsdalsen der de sier OSS når de mener VI. Oss har ikke vært ute i dag.
Lamme er jeg enig i. Høres (og ikke minst ser) helt skrudd ut.Labambie skrev:
Heter for er jeg også enig i.
Og så klinker jeg til med Gudbrandsdalsen der de sier OSS når de mener VI. Oss har ikke vært ute i dag.
Jo, og en ting til. Dere i nord er veldig glad i å bruke uttrykk som Gudmor og Gudfar. Evt. Gu'mor og Gu'far. En fadder er en fadder. Punktum.Labambie skrev:
Her i Skien er det utrolig mye bilær og båtær og slike grusomheter, spesielt i visse boligområder. Får helt spader når jeg hører det.