Oppvask maskinen

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Meg og mannen har en diskusjon her:rolleyes:
Vi blir ikke enige og jag vil spy over han.
Vi diskuterer når tid folk skrur på oppvaskmaskinen. Jeg meinar på att 99 prosent skrur den på om kvelden. Men nei da han står fast folk skrur den på om morgonen:eek:
Han syns jeg skall gå over til att skru den på morgen. Så jeg lurer på når tid skrur dere på oppvaskmaskin ?? Er jeg dum som reagerer på denne diskusjonen.

Aldri om kvelden. Jeg vil ikke risikerer å komme til et oversvømt kjøkken om morgenen hvis noe har blitt ødelagt i løpet av natta :hilarious:

Oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel skal ikke kjøre så lenge folk ikke er våkne og tilstede. Dette er kjempeviktig, spesielt at man er våken. Etter stekeovnen er dette de mest brannutsatte elektriske apparatene man har i hjemmet. https://brannvernforeningen.no/nyheter/2019/06/ikke-forlat-huset-med-oppvaskmaskinen-pa/

Vi kjører som regel oppvaskmaskinen på kvelden, slik at den er ferdig før vi legger oss. Rydder ut av den om morgenen :)

Den kjøres når den er full og når vi er hjemme og våkne. I praksis snakker vi nok oftest ettermiddag/kveld.

Strømmen er ofte dyrere på morgenen, så ikke et mål å starte så mye da selv om vi skal være hjemme.

Når den er full og når vi er våkne og hjemme. Som regel ettermiddag/kveld. Vil gjerne være passe på i tilfelle vannlekkasje og brann.

Som regel på ettermiddagen, men litt mer tilfeldig nå som jeg er på hjemmekontor. Setter den ikke på etter at vi har lagt oss.

Setter den på hver dag etter middag. Eller utenom hvis den er full da. Hender jeg setter den på om kvelden, men veldig sjeldent :p

Vi har den aldri på om natten, og når vi ikke er hjemme. Vi venter også som regel til den er full (eller tilnærmet lik).

Hos oss betyr det at den settes på etter middag på hverdagene (altså i 17-tiden, vi er alltid hjemme da), og i helgene settes den på når som helst som passer i forhold til nå vi er hjemme/skal sove.

Merkelig diskusjon.. hvorfor må det være et bestemt tidspunkt den settes på, da? Så lenge man følger brannvettsregler om å ikke ha den på når man sover/er borte ser jeg ikke helt at det er noe å krangle om.

Setter den på når den er full, som regel etter middag. Har som mål at den skal være ferdig å gå sånn at den kan tømmes på kvelden, liker ikke gjøre det på morgenen.

Vi har den aldri på om natten, og når vi ikke er hjemme. Vi venter også som regel til den er full (eller tilnærmet lik).

Hos oss betyr det at den settes på etter middag på hverdagene (altså i 17-tiden, vi er alltid hjemme da), og i helgene settes den på når som helst som passer i forhold til nå vi er hjemme/skal sove.

Merkelig diskusjon.. hvorfor må det være et bestemt tidspunkt den settes på, da? Så lenge man følger brannvettsregler om å ikke ha den på når man sover/er borte ser jeg ikke helt at det er noe å krangle om.
Ja det er merkelige diskusjon :p
Jeg skrur den på stort sett mellom kl 19-20. da er den ferdig til vi voksne har lagt oss. Klar han tenker på brannsikkerheten. Nå er jeg hjemme på dagtid og han tenker vel det er tryggare og skru på den da jeg er våken og er hjemme:)

Back
Topp