Oppussing forslag

Qvini

Glad i forumet
Vi driver å pusser opp en gammel gård på østlandet! Å skal snart igang med to to mest krevende rommene! Bad og kjøkken!! Driver å leter og finner inspirasjon!! Men kanskje noen av dere har forslag!

- hva er dere glade for at dere har på disse rommene?
- hva savner dere?
- hva synes dere er fint?

Tusen takk ❤️

Jeg er glad for st det er stort. Men jeg skulle gjerne hatt mere skap plass :)

Mitt drømme kjøkken ser slik ut:

ImageUploadedByBV Forum1437679306.887253.jpg

ImageUploadedByBV Forum1437679317.470348.jpg

Men får aldri plass til ett så stort hos meg :p men lov å drømme :p

Legg litt penger i toalett er mitt tips.:) vi har 2 bad og pusset opp begge. Badet nede valgte vi billige møbler, Bl.a rimelig hengetoalett. Oppe la vi noen tusenlapper ekstra i møblene og vi angrer ikkexer sekund. Det er så mye lettere å holde rent. Må skrubbe mye mer på det billigere porselenet.:)

Og ha hengetoalett! Så mye lettere å vaske under.:)

Vi pusset opp kjøkkenet vårt for 2 år siden, pga plass fikk jeg ikke innen øy, så dette savner jeg, pga at jeg alltid har ønsket meg øy, trenger den ikke.
Men jeg har fått inn det som på en måte var viktigest nok benkplass:)
Å på kjøkkenet tenk funksjonalitet, hvordan vil du at kjøkkenet skal fungere for dere, hvordan bruker dere kjøkkenet I hverdagen.
Å de snakker om kjøkken trekanten, den er veldig grei å huske på.
Jeg brukte 1/2 år på å tegne og re tegne kjøkkenet mitt på ikea likte det for d kunne jeg bygge og se hvordan det ville bli, slik holdt jeg på til jeg fant den løsningen som passet meg og mine behov best :)
Å jeg har ikke vært noe flink til dette, men tenk gjennom hva trenger jeg egentlig når det kommer til kjøkken utstyr, er mye man har og aldri bruker, for samtidig som jeg er kjempefornøyd med kjøkkenet mitt, kommer jeg aldri til å få nok skap plass :p fordi jeg fyller dem opp med ting og tang.
Jeg ville brukt penger på gulv på kjøkkenet, ett som er godt og ikke så hardt å gå på, tåler bruk og er lett å vaske. Så hadde jeg lagt penger I ei godt kjøkkenvifte til å ha over komfyren.
Å det å ha nok lys er viktig.
:)

Har du stort bad? Forje huset vårt tok vi kjøkkeninnredning på badet, å det var SÅ deilig med skapplass og skuffer. Hadde et lite hjørne liksom, med benkeplate og dermed hadde vi flott stelleplass vedsiden av vasken. Badet vårt var ikke særlig stort heller, men vi valgte dusj som vi kunne ta dørene inn mot veggen når den ikke var i bruk. Og vegghengt do. Når vi flytta og fikk to bad fikk jeg ikke plass til alt det vi hadde hatt på et bad:P
Kjøkken har vi nettopp pussa opp. Fikk sigdal til å tegne kjøkkenet og komme med pris. Den prisen var syk! Så vi tok med tegningene til monter for aubo-kjøkken. Det ligger omtrent på ikeapriser. Har ganske stort kjøkken. To vinduer på langveggen, så vi har valgt å ikke ha noe overskap. Har høyskap på en vegg og øy midt på, og har omtrent bare skuffer ( da ser du mye bedre hva du har i de). Er kjempefornøyd med kjøkkenet vårt, og vi har masse plass:)

To vasker på badet. Selv om det bare har vært meg og sambo hittil er dette noe vi begge har forelsket oss i. Såklart, ikke noe livsviktig noe, men utrolig kjekt likevel :D Og ikke minst har vi oppdaget hvor romantisk det kan være å pusse tennene sammen ;) Med unger i hus bli det uansett ikke overflødig, regner jeg med.

Ellers så merker jeg at hver gang jeg er på besøk til noen så ender jeg med å smelle igjen skapdører på både kjøkken og skap fordi jeg er vant til den der bremsemekanismen på dørene (soft close?). Ble veldig overrasket når jeg oppdaget av vi hadde det for hverken kjøkken eller bad er av den dyre typen.

Ellers ville jeg ha tenkt skapplass på både kjøkken og bad, samt hengetoalett :)

Jeg liker sånne benk foran vinduet :) der man kan sitte og ta seg en kopp te om morgenen og se rådyrene beite i hagen :p

Kjøkken før:

cimg5418-jpg.76101
cimg5416-jpg.76102
cimg5417-jpg.76103

Og kjøkken etter:

cimg2155-jpg.76104

cimg2154-jpg.76105
cimg2149-jpg.76106
cimg2150-jpg.76107
cimg2151-jpg.76108

Vi har pusset opp begge deler nå. På badet la vi en en del penger i toalett osv. Vi har dusj og badekar hver for deg. Dobbel vask og elsker det! På kjøkkenet har vi kun overskap på en side. Jeg har en liten kjøkkenhjelper og hun elsker å sitte på benken og hjelpe til. Det er også deilig å kunne bake på den benken når det ikke henger noe på veggen.

Back
Topp