Oppstart IVF... huff...

Netta:)

Flørter med forumet
På den ene siden er jeg utrolig glad for endelig å komme igang med IVF, noe vi har ventet veldig på nå... På den andre siden gruer jeg meg veldig... kjenner jeg er utrolig redd... redd for å mislykkes... huff, tankene svirrer og svirrer rundt i hodet..

Gruer meg veldig til selve behandlingen også.. alle hormonene og selve uttaket...
Ikke en enkel dag idag merker jeg...

Har noen av dere flotte jenter gode erfaringer/råd til meg, dere som har gjort dette?? skal starte opp med nesespray den 14. april..

Er 26 år, har PCOS.. Hører til Porsgrunn
2 negative AIH-forsøk bak meg

Kjenner til den følelsen, men når du kommer i gang med hormoner så går det greit :) noen merker mye bivirkninger, andre ikke. Jeg har vært heldig å ikke merket noe spes, men nå har jeg kun gått på sprøyter og ikke spray i tillegg. Sprøytene merker du ikke når du setter, det er bare den "sperren" man har for å stikke seg selv, tror jeg.
Ellers kommer uttak til å gå kjempefint. Du får smertestillende og de er nok veldig flinke :)
under forsøk pleier jeg å holde meg mest mulig opptatt, så jeg slipper å tenke så mye. Men det er jo en berg og dalbane og det er kort vei mellom smil og tårer, dessverre..

Ønsker deg masse lykke til, måtte spiren sitte på første forsøk :)

Tusen takk for svar Prøver!! :) ja jeg håper tankene og nervene roer seg når jeg får kommet igang :) Håper virkelig dette kommer til å gå!

Skal starte opp med spray 14 MARS , ikke april..;)

Ikke lenge igjen til da :) det kommer nok til å gå fint :) det er skummelt, men spennede å følge med på ul om ting har skjedd og når man nærmer seg uttak. Men det verste er nok dagen fra uttak til evt innsett, de er nervepirrende.

Hadde mitt føste forsøk for en liten stund siden og satt med samme tankene som deg, men tiden gikk så fort at når jeg var igang rakk jeg ikke tenke stort over det.. Jeg fikk litt bivirkninger men absolutt overlevbart :) det er ikke vondt å sett sprøyter er første gang en gjør det som en er nervøs etter det så går alt som en lek. Det vanskligste for meg var så mye medisiner til forskjellige tidspunkt hver eneste dag! Uttaket gikk supert ikke vondt men ble litt uggen av morfinen.. Menmine egg ble ikke befruktet så forsøket var mislykket :( men det går bra det også en reiser seg opp, tørker av seg dritten og kjører på videre :) venter bare på mensen så jeg kan begynne igjen :)

Ikke lenge igjen til da :) det kommer nok til å gå fint :) det er skummelt, men spennede å følge med på ul om ting har skjedd og når man nærmer seg uttak. Men det verste er nok dagen fra uttak til evt innsett, de er nervepirrende.

Ja det er de dagene jeg gruer meg spesielt til kjenner jeg, men fader heller.. nå er vi kommet så langt, så nå må vi bare kjøre på og gi alt vi har nå som vi er ordentlig igang! prøve å holde motet oppe til tross for nerver! :)

Hei netta;-) jeg har startet opp med spray 4 mars og etter 4 misslykkede aid blir det vårt 1 ivf. Uttak uke 12. Har masse tanker jeg også, så derfor skjønner jeg ganske godt hva er det du mener.... hvor hører dere til?

oi da er det ikke lenge til uttak da??? kjempespennende! :) du må veldig gjerne oppdatere så jeg får høre åssen det går med deg osv, synes det er så lærerikt, åsså er det jo veldig hyggelig å følge andre som er oppi det samme! ønsker deg så masse lykke til og at det er mange flotte egg som blir befruktet!! :) :)

Vi hører til Porsgrunn, er veldig fornøyd med de :)

Hadde mitt føste forsøk for en liten stund siden og satt med samme tankene som deg, men tiden gikk så fort at når jeg var igang rakk jeg ikke tenke stort over det.. Jeg fikk litt bivirkninger men absolutt overlevbart :) det er ikke vondt å sett sprøyter er første gang en gjør det som en er nervøs etter det så går alt som en lek. Det vanskligste for meg var så mye medisiner til forskjellige tidspunkt hver eneste dag! Uttaket gikk supert ikke vondt men ble litt uggen av morfinen.. Menmine egg ble ikke befruktet så forsøket var mislykket :( men det går bra det også en reiser seg opp, tørker av seg dritten og kjører på videre :) venter bare på mensen så jeg kan begynne igjen :)

Det er så godt å høre andres erfaringer og følelser oppi det her.. Jeg føler til tider at jeg er gal som er så påvirket av dette her, men det er jo faktisk snakk om å få barn! de flestes drøm og høyeste ønske.. er jo ikke så rart at man blir følelsesladd da.. Når man da får beskjed om at man ikke vil klare å få barn på egenhånd, og så må man putte i seg masse medisiner og ha en haug med GUer og uthentinger av egg osv... kjenner jo det gjør vondt i magen og hjertet og overalt...

Men når ønske er så stort, så får man til det meste :) er bare skummelt når man aldri har gjort det før...

Utrolig trist å høre at forsøket deres ikke gikk bra LykkeLoppa. :( Vi får virkelig satse på at det modner noen skikkelige gullegg neste gang!! vanvittig hva man skal tåle opp i alt dette... forhåpentligvis er det snart en spire i hver vår mage, og da vil alt dette føles verdt det:love7

Tusen hjertelig takk for svar alle sammen :) setter veldig dtor pris på det! Er så godt å vite at man ikke er aleine i dette her..

Jeg tenkte først da vi hadde sendt henvisningen til ivf at dette kommer til å ta såååå lang tid.. 6 måneders venting virket på det tidspunktet som flere år. Men plutselig var tiden der for å starte med medisiner og jeg ble skikkelig nervøs og bekymret. Kommer jeg til å takle dette? Hvordan vil kroppen reagere på medisiner og alt det en må gjennom? Jeg hadde mange spørsmål og tanker - noe som er helt naturlig :) Det er derfor litt greit å være her inne på forumet med kloke damer som kan forklare og komme med råd.

Jeg har kun hatt et ivf-forsøk. Det gikk veldig greit. Jeg kjente absolutt at jeg gikk på medisiner, men jeg visste det var midlertidig og at det var veldig verdt det hvis det førte til en graviditet :) Nå ble jeg ikke gravid denne gangen, så da er det bare til å se fremover mot neste.

Masse lykke til med forsøket :) Vi er flere her inne i samme situasjon og vi får støtte hverandre hvis ting går litt trått.

Jeg tenkte først da vi hadde sendt henvisningen til ivf at dette kommer til å ta såååå lang tid.. 6 måneders venting virket på det tidspunktet som flere år. Men plutselig var tiden der for å starte med medisiner og jeg ble skikkelig nervøs og bekymret. Kommer jeg til å takle dette? Hvordan vil kroppen reagere på medisiner og alt det en må gjennom? Jeg hadde mange spørsmål og tanker - noe som er helt naturlig :) Det er derfor litt greit å være her inne på forumet med kloke damer som kan forklare og komme med råd.

Jeg har kun hatt et ivf-forsøk. Det gikk veldig greit. Jeg kjente absolutt at jeg gikk på medisiner, men jeg visste det var midlertidig og at det var veldig verdt det hvis det førte til en graviditet :) Nå ble jeg ikke gravid denne gangen, så da er det bare til å se fremover mot neste.

Masse lykke til med forsøket :) Vi er flere her inne i samme situasjon og vi får støtte hverandre hvis ting går litt trått.

Ja det er veldig ålreit å være her inne og se hva andre skriver og få råd osv... er så mange snille mennesker her som virkelig tar seg tid til å hjelpe til! er så utrolig fint :)

Utrolig synd forsøket ikke gikk, håper virkelig det sitter en spire hos deg neste gang! :) Ja vi får støtte hverandre :) det hjelper hvertfall mye for å roe ned nerver og at man får luftet tanker man går med :)

Hvis du har en akupunktør der du bor som kan sette nåler for infertilitet, så prøv det. Jeg gikk til en spesialist i Oslo og det var faktisk utrolig bra under de første forsøkene fordi hun visste alt om sykluser og hadde masse kjennskap til IVF-behandling. Gikk til henne en gang i uka og kunne samtidig snakke med henne om ting jeg lurte på. Smart!

Masse lykke til med spray. Husk at du kan ta paracet under stimuleringen, men ikke ibux, hvis du får litt vondt i hodet og hetetokter. Det hjelper. Ta vare på deg selv og plei kroppen din. Om du trenger dager fri fra jobb så bruk egenmelding og ta en time out. Det er lov! :)

Å gå gjennom et forsøk er tøft. Jeg er blant de som ikke tålte hormonene så godt, og var nokså dårlig gjennom alle forsøkene mine. Jeg ser at derimot mange andre føler seg helt fine. De store humørsvigningene tror jeg derimot de aller fleste går gjennom. Hvor man i det ene øyeblikket er super-positiv og i det neste helt nede i kjelleren! Å ha noen gode mennesker rundt seg hjelper mye! :-)
Flesteparten får det ikke til på første forsøk, men husk at de aller fleste får det til til slutt! Plutselig klaffer det, og da er alt annet glemt! :-)

Masse lykke til!

Hvis du har en akupunktør der du bor som kan sette nåler for infertilitet, så prøv det. Jeg gikk til en spesialist i Oslo og det var faktisk utrolig bra under de første forsøkene fordi hun visste alt om sykluser og hadde masse kjennskap til IVF-behandling. Gikk til henne en gang i uka og kunne samtidig snakke med henne om ting jeg lurte på. Smart!

Masse lykke til med spray. Husk at du kan ta paracet under stimuleringen, men ikke ibux, hvis du får litt vondt i hodet og hetetokter. Det hjelper. Ta vare på deg selv og plei kroppen din. Om du trenger dager fri fra jobb så bruk egenmelding og ta en time out. Det er lov! :)

Ja jeg tenkte jeg skulle sjekke dette med akupunktør.. Virker det er mange som prøver dette, og det er jo veldig interessant.. men det hadde jo vært greit å komme til noen som kan dette med fertilitetsbehandling, har jo sikkert alt å si! må sjekke litt rundt dette, takk for rådet :)

Ja stemmer, Ibux er ikke heldig har jeg skjønt, så det skal jeg huske på :) Jeg har bestemt meg for å sette meg selv og mannen min først i forhold til å komme oss gjennom dette, så hvis det blir tungt med bivirkninger osv på veien, så må jeg nok ta meg litt fri fra jobb.. vi får se åssen jeg reagerer på medisiner, håper det går sånn noenlunde greit :)

Tusen takk for svar! :)

Det kan godt hende du ikke vil kjenne så mye til bivirkninger og slikt, det er slett ikke alle som gjør det, og da er et slikt forsøk slett ikke så ille. Jeg pleier å fokusere veldig lite på mulige bivirkninger, og da kjenner jeg også mindre til dem. ( Vet at alle ikke er like heldige, men du kan jo godt bli en av dem) Og fokusere på at vi er heldige og privilegerte som får hjelp til problemet vårt, fremfor å tenke at det er synd på oss fordi vi trenger det. En endret innstilling kan endre på mye! Ønsker deg lykke til!

Ja er helt sant.. føler meg teit, var bare så mange tunge tanker akkurat den dagen... men selvfølgelig er det helt fantastisk at vi kan få hjelp til dette! og vi kommer til å gi alt for å få dette til ! :)

Ja er helt sant.. føler meg teit, var bare så mange tunge tanker akkurat den dagen... men selvfølgelig er det helt fantastisk at vi kan få hjelp til dette! og vi kommer til å gi alt for å få dette til ! :)

Du skal absolutt ikke føle deg teit, det er HELT normale tanker, som alle sammen er gjennom! Håper virkelig dette gir resultater for deg, slik at alt dette vil være verdt det!! :-)

Back
Topp