Oppsigelse

Ollebollemor

Blir kjent med forumet
Jeg har fått beskjed om oppsigelse pga nedbemanning på jobben. har jobb noen mnd til. "Problemet" mitt blir da: søke ny jobb som gravid, (sikkert umulig å få jobb bare noen mnd) eller dagpenger frem til termin. Det som er trist for min del er lønna, å gå på dagpenger er jo en del mindre i mnd :-( æsj altså !

Huff så kjedelig :( når du søker ny jobb skal de egentlig ikke velge bort pga graviditeten, krysser fingrene for deg ♡

jeg og må søke ny jobb pga færre vakter. Har jobben min, men får ikke mer enn det jeg har fast, som er annenhver helg. så jeg er spent på hva de eventuelt kommer til å si på intervju.

men jeg har søkt hos ett par av mine tidligere arbeidsgiverere, så håper det kan hjelpe, når de vet jec kan gjøre en god jobb .

Jeg har fått beskjed om oppsigelse pga nedbemanning på jobben. har jobb noen mnd til. "Problemet" mitt blir da: søke ny jobb som gravid, (sikkert umulig å få jobb bare noen mnd) eller dagpenger frem til termin. Det som er trist for min del er lønna, å gå på dagpenger er jo en del mindre i mnd :-( æsj altså !

Du får foreldrepenger av de 6 beste av de siste 10 mnd før permisjon - så om du jobber et par mnd til, behøver ikke resultatet i permisjonsperioden bli så ille. Ellers ville jeg prøvd å få et vikariat i noen mnd:)

Samme skjedde meg,men under drøftelsesmøte sa jeg at jeg var gravid,og at jeg såg ikke for meg å dra rundt å søke nye jobber med kul på magen,så hos meg utsatte de oppsigelsen til jeg er ferdig med permisjonen!! :)

Det ordner seg :-) greit å høre andre som har hatt samme problem :-p har litt dårlig følelse at noen vil bruke en gravid fremfor ikkegravid, tiden vil vise ;-) bare så utrolig kjipt hvis det ikke dukker opp noe annen jobb før permisjon. Å gå på dagpenger noen mnd vil vi merke VELDIG tydelig på økonomien, vi har det ikke så romslig nå, så drømmen var ikke å gå ned enda mer i mnd :-D

Dersom du ønsker å væra sikra samme lønn i permisjonstida så bli sjukemeldt imens du fortsatt jobber.. Du vil då få samme lønn under permisjonen... Ikkje heilt etter boka

Dersom du ønsker å væra sikra samme lønn i permisjonstida så bli sjukemeldt imens du fortsatt jobber.. Du vil då få samme lønn under permisjonen... Ikkje heilt etter boka
Men blir jeg ikke da sykemeldt på dagpenger lønna når jeg blir ferdig med oppsigelsetiden? Og ikke min vanlige lønn som jeg har nå? Og jeg får ikke sykemelding av legen med å forklare dette, da må jeg vel være/si at jeg er syk ? :D

Du må bli sjuk i oppsigelsetida og ikkje sei noko om att du mister jobben. Nav overtar jo utbetalingene. Og ja du må væra sjuk på eit vis

Hadde i hvertfall gjort et forsøk på å finne meg en ny jobb først.

Ble kalt inn til drøftingsmøte ifbm nedbemanning i vår, og fikk tilbud om sluttpakke. Hadde jeg visst under det møtet at jeg var gravid ville det blitt tatt hensyn til, slik at de kunne vurdert å la meg beholde jobben. Det viste seg at jeg ble gravid den måneden prosessen pågikk, men fant det ut for seint til at de kunne ta hensyn til det. Mistet dagen etter siste arbeidsdag dessverre, ble bare 6 uker på vei.

Ble kalt inn til drøftingsmøte ifbm nedbemanning i vår, og fikk tilbud om sluttpakke. Hadde jeg visst under det møtet at jeg var gravid ville det blitt tatt hensyn til, slik at de kunne vurdert å la meg beholde jobben. Det viste seg at jeg ble gravid den måneden prosessen pågikk, men fant det ut for seint til at de kunne ta hensyn til det. Mistet dagen etter siste arbeidsdag dessverre, ble bare 6 uker på vei.
Det var trist å høre ! Ikke noe hyggelig situasjon :-(

Det var trist å høre ! Ikke noe hyggelig situasjon :-(

Endte godt da, fikk ny jobb fra dagen etter sluttlønna utløp, gikk opp over 100.000 i lønn, og nå er jeg gravid i akkurat passe tid til å holde det hemmelig ut prøvetida (påske) ;)

Tror ikke sa og jobbslutt hadde sammenheng, var nok bare ikke levedyktig...

Endte godt da, fikk ny jobb fra dagen etter sluttlønna utløp, gikk opp over 100.000 i lønn, og nå er jeg gravid i akkurat passe tid til å holde det hemmelig ut prøvetida (påske) ;)

Tror ikke sa og jobbslutt hadde sammenheng, var nok bare ikke levedyktig...

Godt å høre at det ordnet seg meg ny jobb:)

du kan jo satse på å bli sykemeldt før jobben er borte.tror det skal gå an

Back
Topp