O
olefredrik
Guest
Har to jenter på 1 og 3 år. Har funnet ut at i år skal jeg lage en annerledes julekalender. Ser at det er mange rundt meg som stresser med små gaver som skal finnes, kjøpes og pakkes inn. Av erfaring vet jeg at pakkekalendere raskt kan bli dyrere enn en hadde tenkt, samtidig som det gir en kortvarig glede. Jentene mine trenger muligens ikke 48 nye småleker i plast..
Men gode opplevelser, det får man vel aldri nok av? Så jeg tenker altså å lage en opplevelseskalender. Ganske enkelt, jeg finner bilder av ting vi skal finne på den aktuelle dagen, pakker inn og forklarer når pakken åpnes om morgenen. Har ikke helt bestemt hvilke opplevelser som skal pakkes inn enda, men ser for meg noe som hele familien kan ha glede av:
- Bake pepperkaker
- Finne kongler og pinner i skogen
- Lommelykt safari ute om kvelden
- Lage disco i stuen (jentene får bestemme musikk)
- Bygge hytte av stoler og tepper i kjellerstuen
Håper og tror at kalenderen kan gi oss voksne ett ekstra spark bak så vi kan finne på noe kjekt hver dag. Det hender jo fra tid til annen at rutinene kan ta overhånd og ting blir kjedelig.
Noen som har forslag til flere ting som kan pakkes inn i opplevelseskalenderen? Forslag tas i mot med takk
Men gode opplevelser, det får man vel aldri nok av? Så jeg tenker altså å lage en opplevelseskalender. Ganske enkelt, jeg finner bilder av ting vi skal finne på den aktuelle dagen, pakker inn og forklarer når pakken åpnes om morgenen. Har ikke helt bestemt hvilke opplevelser som skal pakkes inn enda, men ser for meg noe som hele familien kan ha glede av:
- Bake pepperkaker
- Finne kongler og pinner i skogen
- Lommelykt safari ute om kvelden
- Lage disco i stuen (jentene får bestemme musikk)
- Bygge hytte av stoler og tepper i kjellerstuen
Håper og tror at kalenderen kan gi oss voksne ett ekstra spark bak så vi kan finne på noe kjekt hver dag. Det hender jo fra tid til annen at rutinene kan ta overhånd og ting blir kjedelig.
Noen som har forslag til flere ting som kan pakkes inn i opplevelseskalenderen? Forslag tas i mot med takk