Oppløfting

Når man skriver noe offentlig må man regne med at folk kommenterer:-) var ikke ment som noe stygt til deg, jeg bare skjønner ikke helt hvordan man kan tenke sånn når man er så heldig å få gå gravid..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Og, bare for å ha sagt det, så ville jeg heller hatt sist i mnd, enn først, som jeg har, 4 januar. Vil heller at barnet mitt skal fødes i 15 enn sent i 14.. men, det kommer når det kommer uansett, det får man ikke gjort noe med. Vi prøvde lenge, og derfor spiller det ingen rolle om jentungen kommer i desember eller januar. .

Jeg ble satt fra 16 til 23 og syntes det var kjipt der og da. Tenker at de kommer når de kommer disse små nurkene våre:-) Hadde nok blitt mer bekymret om de hadde flytta meg fra 16 til 9 januar. Vil helst ikke ha Desemberbarn:p

Dere får diskutere dette ett annet sted. Selv om jeg skriver offentlig så regner jeg så absolutt ikke å bli hakket på. Har jeg noe vondt å si så holder jeg det for meg selv fordi jeg vet at det kan såre eller støte noen andre. Jeg håper da virkelig at flere kan gjøre det samme, holde en fin tone og akseptere hverandre for hva vi er. Vi er bare mennesker og ingen er feilfri.

Jeg ville som sagt ikke føle noe vondt over termin datoen, men følelsen kom og etterhvert tok den overhånd og knekken på meg. Jeg spurte etter hjelp for å tenke nytt slik at det gikk an å glede seg. Nå har jeg fått det. Hakuna matata. Finito.

Jaja, du får nå bare tolke det som du vil, da.

Jaja, du får nå bare tolke det som du vil, da.

"Stygt å tenke sånn, vær glad du er gravid". For meg var dette veldig støtende i den situasjonen jeg satt i. Noen ganger må man tenke seg om før man skriver ut, prøv å se saken fra flere enn 1 side. Tråden handlet jo ikke om deg og dine synspunkter fordi du har prøvd lenge, den handlet om min situasjon og det jeg sleit med.

Men nå skal jeg sove, du får ha en fin kveld videre, så lar vi denne lille seansen bli liggende flat. Håper vi kan ha en god tone neste gang vi kommer i prat!

Ser den at det er kjipt at termindatoen blir flyttet, jeg var på ul og ble satt tilbake 3 uker.. Trodde jeg var over faresonen men hoppet rett tilbake. Var skikkelig deprimert pga blødning og sånt da, men alt er heldigvis fint og er kommet meg til 16 uker nå :)

Skjønner at det er kjedlig å få terminen flyttet, men du får tenke på at det er bedre å bli født i januar/februar enn i jula:)
Se heller litt bort i fra termindatoen å heller tenk at det blir i slutten av januar;) terminen er jo bare en dato, fåtallet blir født den dagen:)

Tenk hvordan det var sist jeg var gravid, menstermin 11. November, oul termin 19. November, å han ble født 27. November.
Så ble nesten ett desember barn. men slikt betyr ingenting når den lille kommer<3

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 19. Januar❤️

"Ikke vær lei deg, finnes alltid de som har det værre" er like (beklager) idiotisk som "ikke vær glad, finnes alltid de som er gladere."

Man skal IKKE bagatellisere andres lidelse eller smerte.
Det er inhumant.
Empati er humant, det er det som skiller oss fra dyr, er det ikke det de sier? :)

Jeg forstår at man synes flytting av termin er kjipt, jo før, jo før får man nurk i armene og kan begynne å leve som en komplett familie, ikke sant?
Er da vel ikke noe å si hvor lenge/hvor kort tid man har prøvd eller ei, og dessuten så er det ganske kjipt at noen som er gravid reagerer slik mot noen som er i samme situasjon, man bør kjenne på seg selv at hormoner ikke alltid kan holdes under lokk.

Å kommentere andres lidelse med ting som "vær glad du kan bli gravid" når en selv er det, det blir litt stein i drivhus, blir det ikke?

Hvis hun derimot klagde om termin på "vi som prøver" hadde jeg forstått hvis man ble såret :)

<3 Garm Leon <3 Får en liten prins! OUL-termin 18. Januar 2015 <3

Litt unødvendig å kuppe tråden hennes helt da:/ Selvom man ikke forstår alltid hvorfor folk er lei seg/ opphengt i noe så kan man like fullt respektere det.

Og jeg skjønner deg, ble skikkelig skuffa da terminen min ble flyttet enda lengere fremover i tid. I tilegg var det den 13 og jeg tenkte jo hun skulle ende opp med bursdag på fredag den 13 hvert 7 år.. såå jeg forandret terminen litt i hodet mitt :p og hun kom 2 dager før hun:) kan ikke du og bare "late som" eller bestemme en ny for deg selv ^^

Min mor har bursdag den 13., blir bare en litt bedre fredag den 13., i stedet for overtro ;p 13 ble til og med hennes lykketall :p

Har jeg skrevet at jeg ikke respekterer det?? Nei, det har jeg ikke. Jeg skrev at man må ta det for det det er, og at datoen ikke spiller noen rolle når man er så heldig å få bli gravid. Jeg trodde ikke jeg og "nye"kjæresten kunne få barn sammen, siden det tok så lang tid. Derfor provoserer det meg når folk klager på bagateller som termindato!!! Hadde man ikke kunnet bli gravid, så hadde man hatt en grunn til å klage, men når man faktisk er så heldig så må man nyte det og ta det for det det er!

Godt du fekk surra deg øve på bedre tanka i går! :-) Håpa da holde seg sånn og framøve..:) ikkje nåke kjekt når da begynna å gro uggne tanka.. Been there, done that! :p

Håpa dagen blir go og at mini sparke litt i deg om tankane kjem sigande igjen ;-) <3

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Uansett hvor kjipt det er å få flyttet termin datoen så er det faktisk mye kjipere å få en bekjed om et sykt barn. Beklager at jeg ikke forstår at man kan være lei seg for en dato som er veldig sjelden at barn blir født på i utgangspunktet. Men hei vi er alle forskjellige :)

Tenk hvor få som faktisk blir født på termin da! Du kommer sikkert til å føde på din første termin på hele greia skal du se ;) sender deg en klem, kos dere på ferie og ta med litt sol hjem til norge! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

La nå jenta få lov å være lei seg for det hun blir lei seg for da.. Herlighet. Jeg ble lei meg fordi det var tomt for skinke i morges. Jeg er fullstendig klar over at mange andre ikke har noe pålegg i det hele tatt, og at jeg faktisk kan få skinke i morgen om jeg går på butikken i dag, men hormonene kjører sitt eget løp og da blir man lei seg. Tenker at man kanskje ikke skal bli så provosert over andres smerterskel jeg, og heller forsøke å støtte hvis man vil si noe. Jeg hadde blitt bra paff hvis jeg hadde følt meg angrepet her (i det som skal være trygge rammer) fordi jeg delte noe jeg kanskje ikke ville turt å dele noe annet sted. Og man vet ingenting om hvordan folk har det inni seg, så man har ingenting med å bestemme om andre har "god nok grunn" til å bli lei seg.

Termin 4. januar:)

La nå jenta få lov å være lei seg for det hun blir lei seg for da.. Herlighet. Jeg ble lei meg fordi det var tomt for skinke i morges. Jeg er fullstendig klar over at mange andre ikke har noe pålegg i det hele tatt, og at jeg faktisk kan få skinke i morgen om jeg går på butikken i dag, men hormonene kjører sitt eget løp og da blir man lei seg. Tenker at man kanskje ikke skal bli så provosert over andres smerterskel jeg, og heller forsøke å støtte hvis man vil si noe. Jeg hadde blitt bra paff hvis jeg hadde følt meg angrepet her (i det som skal være trygge rammer) fordi jeg delte noe jeg kanskje ikke ville turt å dele noe annet sted. Og man vet ingenting om hvordan folk har det inni seg, så man har ingenting med å bestemme om andre har "god nok grunn" til å bli lei seg.

Helt enig! La folk få være akkurat sånn som de er, uten at de skal få dårlig samvittighet over det. Noen ganger er humøret og formen slik at man blir lei seg over det andre kaller småting, men jeg tror alle av oss er like takknemlige og stolte over å bære på verdens beste gave.
Vi må få lov til å ha litt takhøyde på ting.

Det er jo litt dumt at alle skal blande inn sine egne følelser og tanker når dette er ett forum for å snakke om seg selv og dele erfaringer.
Når alt plutselig må være politisk korrekt og man skal tenke på de som ikke kan få barn, som prøver, som får syke barn, som har mistet, da er plutselig alle ganske trivielle.
Dette er tross alt ikke en tråd for alle andre, men for trådstarter som trengte gode, varme ord.
Selv om dere har fått beskjed om at dere får barn med hjertefeil eller har prøvd lenge så er det ganske feil å bagatellisere andres følelser...

Haha, elsker måten du legger det fram her! Det er jo så sant, vi er jo vandrende hormonbomber og dette er absolutt ikke tiden for å tenkte på alle andre :) Synes definitivt at om man synes det er litt kjedelig å tenke på at man ble satt tilbake litt, eller at man er tom for skinke, så skal man få lov til det :) Vi fortjener å være litt "selvsentrerte" og blokkere ut all den empatien for en stund :) Hadde også synes det var kjipt når man har en termindato å forholde seg til, men plutselig blir den flyttet lengre bak. hver dag man er gravid er jo en dag nærmere målet, og plutselig så må man hoppe tilbake til der man var for noen dager siden. Det er jo et steg tilbake :P
Jeg ble selv kjempelei meg her en dag fordi sambo hadde plukket ned alle plommene fra plommetreet og delt ut til alle naboene. Jeg liker ikke plommer engang, men av en eller annen grunn så var ikke det greit :P Følte meg ganske egoistisk i ettertid, men sambo sa til meg at jeg fortjener å være lei, sint, glad akkurat når jeg vil fordi jeg faktisk går å ruger på et menneske! Så det så ;)

Back
Topp