Oppkast

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Lille på snart 14 mnd kastet plutselig opp 2 ganger på rappen når hun skulle legge seg. Kom som en overraskelse. Ingen feber eller nedsatt allmentilstand. Hun er litt snørrete og hoster en del slim.
Det var mye også, på hele meg, og det rant bare nedover inne i genseren. Så kom pappan for å hjelpe til, da kom runde nr 2. I hele hodet hans, på ryggen og inne i øret. Blir vel en tur til lege i morgen tenker jeg..
 
Ikke noe uvanlig med oppkast når man hoster slim faktisk :) Er nok bare å følge med. Faren med oppkast (med mindre man har noen grunnsykdommer) er dehydrering, så bare hun får i seg væske går det nok bra :) God bedring til frøkna!
 
Eldste her kaster også opp om hun er snørrete og har slim eller hoster [emoji85]
Anbefaler Saltvann i nesa mot snørr og slim og heve sengeenden!

God bedring [emoji173]️
 
Lille på snart 14 mnd kastet plutselig opp 2 ganger på rappen når hun skulle legge seg. Kom som en overraskelse. Ingen feber eller nedsatt allmentilstand. Hun er litt snørrete og hoster en del slim.
Det var mye også, på hele meg, og det rant bare nedover inne i genseren. Så kom pappan for å hjelpe til, da kom runde nr 2. I hele hodet hans, på ryggen og inne i øret. Blir vel en tur til lege i morgen tenker jeg..
Ikke uvanlig at man blir kvalm av mye slim.

Men om det skulle være omgangssyke, så ville jeg ikke tatt henne med til legen.. Det kan sitte mange der som tåler dårlig å få omgangssyken. Kolspasienter blant annet som har dårlig lungekapasitet og vansker for å få ting opp.
Og så smittsomt som det er, så lønner det seg å begrense den smitten sånn at ikke enda flere blir smittet.
 
Hun har utslett på hele kroppen også og nå har hun kastet opp for fjerde gang. Jeg syns det er greit å få sjekket, for at det ikke er noe annet alvorlig
Det behøver jo ikke være noe alvorlig fordi man har utslett og oppkast.

Barn får mye utslett i perioder uten at det er noe farlig.

Det kan være pga varme, en av de vanlige barnesykdommene, noe hun har spist osv.

Jeg mener fortsatt at med omgangssyke så skal man også ta hensyn til andre som sitter på et legekontor.
 
Det behøver jo ikke være noe alvorlig fordi man har utslett og oppkast.

Barn får mye utslett i perioder uten at det er noe farlig.

Det kan være pga varme, en av de vanlige barnesykdommene, noe hun har spist osv.

Jeg mener fortsatt at med omgangssyke så skal man også ta hensyn til andre som sitter på et legekontor.
Jeg reiser jo ikke direkte til legen. Ringer jo først å forteller, så mener jeg legen får finne ut om man skal komme eller ikke. Nå har hun kastet opp 6 ganger siden kl 18, og vi får heller ikke i henne væske. Nå kaster hun opp kun blankt, skum, slim. Jeg har et kronisk sykt barn på 3 år, og begge har astma, så om jeg føler at en sjekk hos lege er nødvendig så drar jeg til lege. Hun her har nå gått å vært konstant av og på syk siden august
 
Jeg hadde heller ringt legevakta om dere ikke får i henne noe nå.
 
Back
Topp