Oppkast :(

Linnpinn93

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Her har lille vært plaget med mye vondt i magen, men nå har det eskalert og det romler, knurrer og lager mange rare, høye lyder i magen de siste par dagene. Hun har også kastet opp, altså det kommer veldig MYE melk i en stråle etter måltider, alt fra 5 - 1 time etter maten. Først var det bare en gang og vi tenkte ikke så mye over det iom at hun er en gulper til vanlig, men i går kveld kom det tre ganger i løpet av en time, og det var sinnsykt mye, vi måtte skifte på både seng, henne og oss selv. Deretter var hun sulten igjen.
Jeg har også lagt merke til at før måltider kan det komme hva som ser ut som masse sikel/ vann ut av munnen hennes, og hun har også hatt mer rennende bæsj, men ikke flere eller færre våte bleier i døgnet. Men det virker som hun sliter mer med å få det ut da, ligger å presser hardt og gråter før det kommer en eksplosjon :( Er det noen som har erfaringer med dette eller veit hva det kan komme av? Jeg tenker å ta henne med til legen idag så han kan se på henne. Men ellers virker hun jo frisk og rask, eller, hun er litt forkjølet også, men stort sett blid og fornøyd :)

Med mellomste ble vi innlagt på sykehus når han var to nærmere tre mnd pga oppkast. Så små barn pleier ikke skulle få det og de fulgte med på væskeinntak og oppkast utover natten. Målte væske i kroppen og forskjellig annet.. Gav seg nesten når vi kom til sykehuset (kastet opp to ganger bare mens vi var der).
Lurt av deg å ta en tur til legen! Men det virker jo som hun ikke har fått så nedsatt allmentilstand og det er jo bra men ville bare si at det kan snu fort mtp dehydrering, var det barnelegen sa til meg, så fortsett å følg med godt om oppkastet fortsetter vil de ikke ta deg inn da, må du forlange det!

Vesla kaster opp en del her også. Jeg tror det kommer av raper hun ikke får opp fra tidligere måltid. Det er MYE som kommer i gangen, men ikke mange ganger for dag. Ta deg en tur til legen eller ring helsestasjonen om du er usikker...

Da har vi hvert hos legen og han hadde ikke stort å si annet en at vi skulle følge med på henne og at hun hadde veldig mye luft i magen (men det viste jeg jo fra før.) Så ble ikke noe klokere. Han mente vi skulle regulerer inntaket av mat og heller gi mindre i noen dager og selvfølgelig fortsette og få luften ut av henne. Håper det bedrer seg, blir så redd siden det er første barnet og vi har null erfaring.

Ja, hun har tatt vaksinen så han tenkte også det kunne være pga den.

Tusen takk for svar dere :)

Da har vi hvert hos legen og han hadde ikke stort å si annet en at vi skulle følge med på henne og at hun hadde veldig mye luft i magen (men det viste jeg jo fra før.) Så ble ikke noe klokere. Han mente vi skulle regulerer inntaket av mat og heller gi mindre i noen dager og selvfølgelig fortsette og få luften ut av henne. Håper det bedrer seg, blir så redd siden det er første barnet og vi har null erfaring.

Sniker fra desember. Skulle du regulere inntak på melk? Den første tanken som slo meg var fare for dehydrering, så dette ville jeg ha sjekket ut med annen lege, fortrinnsvis barnelege før jeg fulgte dette rådet. Har du sjekket om babyen har noen allergier? Feks melkeallergi?

Vi har det helt likt. Lille gulper masse til vanlig, men noen dager kommer det mengder som fosser ut og evt spruter. Han blir sulten med en gang, og da gir jeg mer. Vet ikke hvorfor det er mer noen dager enn andre, men det går over. Han sikler også litt mer de siste dagene.

Ellers har jeg løpt ned dørene hos HS og legene der, så jeg føler meg trygg på at han ikke tar skade av det. Jeg gir bare mer de dagene han er sånn, for han blir jo fortsatt sulten.

Det du skal følge med på er bleiene. De skal være våte, og så lenge de er det så får han i seg væske.

Sjelden avføring og mye luft i magen er hverdagen her :) Går nok over snart.

Sniker fra desember. Skulle du regulere inntak på melk? Den første tanken som slo meg var fare for dehydrering, så dette ville jeg ha sjekket ut med annen lege, fortrinnsvis barnelege før jeg fulgte dette rådet. Har du sjekket om babyen har noen allergier? Feks melkeallergi?
Vi har ikke sjekket for allergier, kanskje en ide og gjøre det. Jeg synes også det var litt rart å regulere når hun allerede kaster opp mye så vi gjør egentlig ikke det. Er redd for dehydrering :(

Vi har det helt likt. Lille gulper masse til vanlig, men noen dager kommer det mengder som fosser ut og evt spruter. Han blir sulten med en gang, og da gir jeg mer. Vet ikke hvorfor det er mer noen dager enn andre, men det går over. Han sikler også litt mer de siste dagene.

Ellers har jeg løpt ned dørene hos HS og legene der, så jeg føler meg trygg på at han ikke tar skade av det. Jeg gir bare mer de dagene han er sånn, for han blir jo fortsatt sulten.

Det du skal følge med på er bleiene. De skal være våte, og så lenge de er det så får han i seg væske.

Sjelden avføring og mye luft i magen er hverdagen her :) Går nok over snart.
Jeg gir fortsatt når hun er sulten, synes det høres rart ut at legen sa vi skulle la henne ligge litt sulten, hun gråter jo så sårt for mer så hun får det. Heldigvis har det ikke kommet oppkast i går, og hun har ca 3 bæsjebleier og mye tiss. Vi skal veie på mandag så får vi se om hun har økt noe. Krysser fingre så jeg kan slappe litt mer av.

Vi får håpe det går over for dem begge :)

Jeg gir fortsatt når hun er sulten, synes det høres rart ut at legen sa vi skulle la henne ligge litt sulten, hun gråter jo så sårt for mer så hun får det. Heldigvis har det ikke kommet oppkast i går, og hun har ca 3 bæsjebleier og mye tiss. Vi skal veie på mandag så får vi se om hun har økt noe. Krysser fingre så jeg kan slappe litt mer av.

Vi får håpe det går over for dem begge :)

Vi prøvde 3 uker melkefritt, men det hjalp ikke. Nå har det blitt mye bedre, men det tror jeg ene og alene er på grunn av alder og utvikling. Han ble jo født 2 uker for tidlig, og ting kan jo ta litt tid uansett. Jeg ble i hvertfall veldig betrygget av å veie ofte en periode på HS!

Vi prøvde 3 uker melkefritt, men det hjalp ikke. Nå har det blitt mye bedre, men det tror jeg ene og alene er på grunn av alder og utvikling. Han ble jo født 2 uker for tidlig, og ting kan jo ta litt tid uansett. Jeg ble i hvertfall veldig betrygget av å veie ofte en periode på HS!
Jeg har redusert inntaket av mineralvann og er mye flinkere med å få henne til å tape flere ganger under måltidet og det har hjulpet, men minimalt egentlig. Så det er sikkert som du sier, det går nok over når de blir eldre og magesekk og lukkemuskel utvikler seg. Vi er også ofte innom hs og veier, så det er deilig å se at hun øker i vekt selv om det går i rykk og napp :)

Back
Topp