Oppkast

Det kan være flere ting, men foreløpig er de på teori at slimet har betydning. Han er så liten, så vanskelig å si, så legen(e) er på tenkestadie og "vi følger med". Men slim kan gjøre han kvalm, ta opp plass i magen og/eller påvirke energiforbruket (at han bruker mye energi på å fordøye). Barnelegen har påpekt at han har veldig trange øreganger, og jeg tenker at kanskje han har generelle trange ganger siden han snorker og slimer så mye. Men her må vi vente og se.. Har frøkna di vært plaget med mye slim hele veien? Spiser hun greit? Snorker hun eller har hun frie luftveier?
Hun snorker kun når hun er ordentlig forkjølet. Hun var tett i nesa og snørrete allerede på barsel og hele tiden siden, kanskje noen få unntak innimellom på sommerene. Når vi var hos lege på hs sa hun at hun hadde litt hovne lymfeknuter pga forkjølelse - da regnet jeg henne som frisk imotsetning til hvordan hun pleier å være. Hun har alltid spist lite og vil helst ikke spise. Hun er ikke kresen og putter gjerne i munnen, men vil ikke svelge det, bare sutter og småbiter. Hun er nå 2 år.
Men pga amming og mating med skje foran barnetv har hun fått i seg nok til å vokse normalt.

Hun snorker kun når hun er ordentlig forkjølet. Hun var tett i nesa og snørrete allerede på barsel og hele tiden siden, kanskje noen få unntak innimellom på sommerene. Når vi var hos lege på hs sa hun at hun hadde litt hovne lymfeknuter pga forkjølelse - da regnet jeg henne som frisk imotsetning til hvordan hun pleier å være. Hun har alltid spist lite og vil helst ikke spise. Hun er ikke kresen og putter gjerne i munnen, men vil ikke svelge det, bare sutter og småbiter. Hun er nå 2 år.
Men pga amming og mating med skje foran barnetv har hun fått i seg nok til å vokse normalt.
Samme som her, tett og slimete fra han ble født. De vurderte å slimsuge, men lot det være siden han klarte å få det opp ved egen maskin. Men det har liksom bare fortsatt med slimet. Jeg kommer til å stå hardt på hvis han får spisevegring, for noe i meg sier at det sitter noe i halsen hans. Han brekker seg veldig mye i tillegg til slimoppkastet.

Høres ut som om du gjør lurt i å ta kontakt med ønh! Høres ut som om noe blokkerer i halsen/nesen. Har hun mye feber?

Trodde barn som ble ammet hadde bedre immunforsvar enn flaskebarn;)
Barn som får mm får styrket sitt imunforsvar ja:) Så hun har nok mye sterkere imunforsvar enn det hun hadde hatt hvis hun ikke fikk mm :)

Barn som får mm får styrket sitt imunforsvar ja:) Så hun har nok mye sterkere imunforsvar enn det hun hadde hatt hvis hun ikke fikk mm :)
Med andre ord så hadde hun ikke hatt immunforsvar i hele tatt hvis hun hadde vært flaskebarn, siden det er så dårlig nå ;)

Med andre ord så hadde hun ikke hatt immunforsvar i hele tatt hvis hun hadde vært flaskebarn, siden det er så dårlig nå ;)
Selvfølgelig hadde hun det! Alle har det. Men mye sannsynlig hadde hun blitt enda mer syk uten. Kan gjerne gi det en haug med linker om sammenhengen med sykdom og mm hvis du ønsker det - regner med du er intressert i hvordan det henger sammen siden du spør disse spm?

Hvis du leser i tråden så kan det hende det er noe galt med nese og/eller hals. I tillegg er det mange flere faktorer som spiller inn på om de blir syke, smitterisiko feks. Så det blir jo bare tull å spekulere i.

Uansett så er det ikke unormalt at barn er mye syke første vinteren i bhg så synes ikke hun er veldig unormalt mye syk nei. Tråden handlet om sammenheng mellom oppkast og forkjølelse/slim og evt om norovirus ol kan smitte via friske folk.

Selvfølgelig hadde hun det! Alle har det. Men mye sannsynlig hadde hun blitt enda mer syk uten. Kan gjerne gi det en haug med linker om sammenhengen med sykdom og mm hvis du ønsker det - regner med du er intressert i hvordan det henger sammen siden du spør disse spm?

Hvis du leser i tråden så kan det hende det er noe galt med nese og/eller hals. I tillegg er det mange flere faktorer som spiller inn på om de blir syke, smitterisiko feks. Så det blir jo bare tull å spekulere i.

Uansett så er det ikke unormalt at barn er mye syke første vinteren i bhg så synes ikke hun er veldig unormalt mye syk nei. Tråden handlet om sammenheng mellom oppkast og forkjølelse/slim og evt om norovirus ol kan smitte via friske folk.
Tror ikke du skal ta kommentarene hennes så veldig høytidelig. Har lagt merke til at hun elsker å trolle :)

Noen barn kan kaste opp pga de blir tette av slim i halsen.
Hvorfor det skjer aner jeg ikke. Men har vært borti barn som har kastet opp i begynnelsen og slutten av en forkjølelse, og det har vist seg å ikke være omgangssyken, men en reaksjon på slimet.
Kanskje ta en tur til legen og snakke med h*n om det?

Noen barn kan kaste opp pga de blir tette av slim i halsen.
Hvorfor det skjer aner jeg ikke. Men har vært borti barn som har kastet opp i begynnelsen og slutten av en forkjølelse, og det har vist seg å ikke være omgangssyken, men en reaksjon på slimet.
Kanskje ta en tur til legen og snakke med h*n om det?
Ok. Da skal jeg gjøre det:) Hvem had du hørt det av? Og hvorfor akkurat i begynnelse og slutt?

Man kan i alle fall bli kvalm om man svelger en del slim. Kan det være det?

Man kan i alle fall bli kvalm om man svelger en del slim. Kan det være det?
Kan være. Jeg har jo gitt slimløsende, men ikke helt i starten (før jeg så hun ble syk) og på slutten (når hun var på bedringens vei).

Ok. Da skal jeg gjøre det:) Hvem had du hørt det av? Og hvorfor akkurat i begynnelse og slutt?
Har jobbet på barneavdelingen på sykehuset, så er der jeg har hørt det :)
Noen barn får veldig tykk slim i starten og slutten på forkjølelse, og da kan de kaste opp uten grunn.

Back
Topp