oppkalling i 3 generasjoner. ville du fortsatt?

heksa

Elsker forumet
På mannen sin side er det en litt spesiell ting. Mannen+ Hans far og farfar heter det samme og mannen vil gjerne at vår sønn også skal hete dette. Blir da 4 generasjon som heter det samme og er i livet.Er et helt ok navn, men jeg er litt usikker. Føler det blir så teit å stå å si "Jens, Jens trenger ny bleie":rolleyes: heter ikke Jens altså. Hehe. Hva ville du gjort??

Vi har en slik oppkalling i familien min... men når jeg fikk datteren min brøyt jeg denne tradisjonen... angrer en del på det i ettertid. så hvis det hadde vært jente denne gangen skulle hun også fått dette navnet. men ikke hovednavn, men mellomnavn :)

Tenkte også på at dere kan oppkalle han det navnet i mellomnamn? Men er en fin tradisjon da, så lenge du synes navnet er fint også :)

Last edited:
Jeg skal ha samme mellom navn på min gutt som min bestefar hadde og min storebror har! Min storebror skal også ha det til mellom navn om dem før en gutt neste gang!:-)

Glemte å skrive at det ikke var aktuelt å bruke navnet som et mellomnavn. Det er rett og slett ingen navn som vi synst passer:rolleyes: Farfar og oldefar til baby har mellomnavn, så gubben er eneste som har det aleine. Vil i så tilfellet ha mellomnavn til baby for å skille posten om ikke annet:p

Vi har en slik oppkalling i familien min... men når jeg fikk datteren min brøyt jeg denne tradisjonen... angrer en del på det i ettertid. så hvis det hadde vært jente denne gangen skulle hun også fått dette navnet. men ikke hovednavn, men mellomnavn :)
Ok. Men angrer du på at jenta de ikke har det som første navn? Her passer ikke navnet til å bli et mellomnavn, så må bli første :)

Ok. Men angrer du på at jenta de ikke har det som første navn? Her passer ikke navnet til å bli et mellomnavn, så må bli første :)

angrer ikke på at hun heter det hun heter :) du kan jo fortsatt ha det som første navn, bare ikke det dere bruker? mange som kaller barnet sitt det de heter til mellomnavn :)

Her het oldermora mi magna, farmor Magnhild og pappa magne faren min vilt at e sko ta det videre å få en Magnus eller magne :) men det stoppa på me når foreldran mine valgt navn:) skjønne det bli litt rart at far og sønn hete det samme ja! Hørtes lurt ut å ta det som mellomnavn:)

Her har hans familie en tradisjon med navnet hopper mellom å være fornavn - mellomnavn og tilbake til fornavn. Synes det er en ganske fin tradisjon, og vi kommer til å følge den om vi får en gutt neste gang - da i rekkefølge som mellomnavnet :) Han har et relativt "uvanlig" navn, så vil videreføre det :)

Back
Topp