Oppi vogna

Jeg skal bruke pappas gamle lammeskinnspose (60! år gammel:-P), et vognteppe av alpakka over og ullklær på babyen:-) Kommer ikke til å kle tykt på med mindre det blir kaldere (Stavanger-området), jenta mi var kledd slik sist og det funka veldig fint:-)

Jeg skal bruke pappas gamle lammeskinnspose (60! år gammel:-P), et vognteppe av alpakka over og ullklær på babyen:-) Kommer ikke til å kle tykt på med mindre det blir kaldere (Stavanger-området), jenta mi var kledd slik sist og det funka veldig fint:-)
Så koselig! Her er det også en lammeskinnspose som har gått i arv, men ikke mer enn 34 år da :p

Skal bruke dundyne. Er denne like varm som nr 1 så kan jeg bare glemme lammeskinnet. Men har det fremme i tilfelle vi trenger det. Fødte i juli sist og hu lå mest i bare bleia.

Oktoberbaby sist, så tenker jeg gjør det samme som vinteren med henne. Lammeskinn i bunnen, evt ullpledd under der så kantene i bagen også ble litt pakket inn. Også voksiposen og ungen med ull fra innerst til ytterst. Var det veldig surt og kaldt la jeg teppe over voksien også, før jeg tok på det trekket som følger med vogna. Skal sies at vi er ute omtrent uansett vær da, og det blir ikke like surt nede i vogna:)
Men nå er det jo stor forskjell på babyer og, hvor varme/kalde de er..
Kan vel sitere ALT her.
Vi gikk turer ned til minus 14 grader. Hadde hørt en magisk grense på minus 15, men når jeg sjekket med babycall så var det aldri så kaldt i vogna uansett. Lunt og godt:) Ville bare ikke gå ut i så kald luft når det var anbefalt å holde seg inne.

Lammeskinn og voksipose, evt pledd, babynest og dundyne, alt etter temperatur ute og hvor varm babyen er tenker jeg :)

Kan vel sitere ALT her.
Vi gikk turer ned til minus 14 grader. Hadde hørt en magisk grense på minus 15, men når jeg sjekket med babycall så var det aldri så kaldt i vogna uansett. Lunt og godt:) Ville bare ikke gå ut i så kald luft når det var anbefalt å holde seg inne.
Minus 10 er grensa, ikke 15. Jeg sjekker også med babycall i vogna, det er varmere der enn ute. Baby skal ikke puste kaldere enn -10

Minus 10 er grensa, ikke 15. Jeg sjekker også med babycall i vogna, det er varmere der enn ute. Baby skal ikke puste kaldere enn -10
Ok. Helsestasjonen her sa minus 15:) Så jeg trillet dit hver uke (sjekket vekt) fra hun var to uker gammel, så fremt det ikke var mer enn minus 15. :)

Ok. Helsestasjonen her sa minus 15:) Så jeg trillet dit hver uke (sjekket vekt) fra hun var to uker gammel, så fremt det ikke var mer enn minus 15. :)
Så rart, alle bøker, nett og andre kilder sa ti da jeg fikk eldstemann i alle fall

Jeg har også hørt at minus 10 grader er grensa. Det var ofte rundt det når jeg fikk første i januar for syv år siden, så det var ikke hver dag vi kunne gå tur. Jeg kommer til å ha saueskinn og dunpose i vogna, og kanskje ullteppe oppå der. Babyen kommer til å ha på ull i alle lag, og lue og votter:-) Som jeg gleder meg!! Håper jeg blir like flink til å gå daglige turer denne gang.

Jeg har også hørt at minus 10 grader er grensa. Det var ofte rundt det når jeg fikk første i januar for syv år siden, så det var ikke hver dag vi kunne gå tur. Jeg kommer til å ha saueskinn og dunpose i vogna, og kanskje ullteppe oppå der. Babyen kommer til å ha på ull i alle lag, og lue og votter:) Som jeg gleder meg!! Håper jeg blir like flink til å gå daglige turer denne gang.
Gleder meg veeeldig til den faste daglige trilleturen :) her blir det nesten aldri -10 grader, så vi kan belage oss på mange turer. Garantert flere dager med regntøyet enn vinterjakka :P

Så rart, alle bøker, nett og andre kilder sa ti da jeg fikk eldstemann i alle fall
Men hvis den regelen handler om at babyen ikke skal puste inn luft som er minus ti grader eller mer, så havner man innafor hvis man går ut i minus 15 vil jeg tro. Nedi vogna er det lunt og godt.
Jeg ringte helsestasjonen for å høre husker jeg. Fordi jeg var pent nødt til å gå hvis jeg skulle komme meg dit. Da gikk de god for at det var null problem opp til 15. Men det kommer jo også an på om det er mye vind eller ikke og. Husker bare helsesøster påpekte at "unger blir født oppi nord og vet du.." :p Så det er vel ingen absolutt grense. En mer "se an vær og føre" og påkledning. Men man må jo gjøre det man selv kjenner seg komfortabel med:)

Gleder meg veeeldig til den faste daglige trilleturen :) her blir det nesten aldri -10 grader, så vi kan belage oss på mange turer. Garantert flere dager med regntøyet enn vinterjakka :p
Det er deilig å gå tur:-) Husker jeg følte meg så lett på tå uten magen å bære på lengre:p Det har vært få dager med 10 minus siden februar for 7 år siden, men mye vind og vær har vi. Vi får kle oss godt:-)

Men på en annen side.. Når jeg søker opp artikler på nett så sier dem -10. Kanskje ned til minus 15 hvis det er helt vindstille.

Lammeskinn i bunnen, voksi city dunposen + ullpledd som jeg legger rundt skuldrene på baby. Synes voksi posen er veldig åpen..?

Her e da så mildt for tio at eg berre har hatt oppi sauaskinn, dyna og ullteppe :) har diverse posa å putta oppi om da blir kaldt ;)

Har en del varme kombinasjoner ut i fra været, det er meldt opp til 15 kalde her i Januar, som egentlig er kaldt for dette området;P men stresser ikke. Poden skal holdes varm for er det noe jeg er flink til er det å holde varmen XD (hater å fryse)

Back
Topp