Jeg skal bruke pappas gamle lammeskinnspose (60! år gammel
), et vognteppe av alpakka over og ullklær på babyen
Kommer ikke til å kle tykt på med mindre det blir kaldere (Stavanger-området), jenta mi var kledd slik sist og det funka veldig fint
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så koselig! Her er det også en lammeskinnspose som har gått i arv, men ikke mer enn 34 år daJeg skal bruke pappas gamle lammeskinnspose (60! år gammel), et vognteppe av alpakka over og ullklær på babyen
Kommer ikke til å kle tykt på med mindre det blir kaldere (Stavanger-området), jenta mi var kledd slik sist og det funka veldig fint
![]()
Kan vel sitere ALT her.Oktoberbaby sist, så tenker jeg gjør det samme som vinteren med henne. Lammeskinn i bunnen, evt ullpledd under der så kantene i bagen også ble litt pakket inn. Også voksiposen og ungen med ull fra innerst til ytterst. Var det veldig surt og kaldt la jeg teppe over voksien også, før jeg tok på det trekket som følger med vogna. Skal sies at vi er ute omtrent uansett vær da, og det blir ikke like surt nede i vogna
Men nå er det jo stor forskjell på babyer og, hvor varme/kalde de er..
Minus 10 er grensa, ikke 15. Jeg sjekker også med babycall i vogna, det er varmere der enn ute. Baby skal ikke puste kaldere enn -10Kan vel sitere ALT her.
Vi gikk turer ned til minus 14 grader. Hadde hørt en magisk grense på minus 15, men når jeg sjekket med babycall så var det aldri så kaldt i vogna uansett. Lunt og godtVille bare ikke gå ut i så kald luft når det var anbefalt å holde seg inne.
Ok. Helsestasjonen her sa minus 15Minus 10 er grensa, ikke 15. Jeg sjekker også med babycall i vogna, det er varmere der enn ute. Baby skal ikke puste kaldere enn -10
Så rart, alle bøker, nett og andre kilder sa ti da jeg fikk eldstemann i alle fallOk. Helsestasjonen her sa minus 15Så jeg trillet dit hver uke (sjekket vekt) fra hun var to uker gammel, så fremt det ikke var mer enn minus 15.
![]()
Gleder meg veeeldig til den faste daglige trilleturenJeg har også hørt at minus 10 grader er grensa. Det var ofte rundt det når jeg fikk første i januar for syv år siden, så det var ikke hver dag vi kunne gå tur. Jeg kommer til å ha saueskinn og dunpose i vogna, og kanskje ullteppe oppå der. Babyen kommer til å ha på ull i alle lag, og lue og votterSom jeg gleder meg!! Håper jeg blir like flink til å gå daglige turer denne gang.
Men hvis den regelen handler om at babyen ikke skal puste inn luft som er minus ti grader eller mer, så havner man innafor hvis man går ut i minus 15 vil jeg tro. Nedi vogna er det lunt og godt.Så rart, alle bøker, nett og andre kilder sa ti da jeg fikk eldstemann i alle fall
Det er deilig å gå turGleder meg veeeldig til den faste daglige trilleturenher blir det nesten aldri -10 grader, så vi kan belage oss på mange turer. Garantert flere dager med regntøyet enn vinterjakka
![]()