Oppgitt tråd

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Babyen kan bli bortskjemt.. Kan ikke venne den på xxxxx....
Gjør ikke noe at babyen gråter...

Baaaah!!! Sambo som snakker og jeg blir oppgitt.... Var jeg sånn med førstemann tro? For kan ikke huske at vi var uenige om slike ting da?! Jeg var riktignok ikke like beskyttende da altså, som nå.. Men LIKEVEL!!

Må få legge til at han ikke lar henne ligge å gråte han heller altså.. Bare diskusjonen rundt det. Virker som han også tenker at hun er utspekulert og gråter for å bli holdt. Mens jeg mener hun gråter fordi hun TRENGER nærhet

All gråt er for en grunn og all gråt skal bli møtt med anerkjennelse.. ingen babyer gråter uten grunn, det er jo deres måte å gi uttrykk for sine behov. Konsekvensen av å ikke møte gråten ved å dekke deres behov er langt mer skummelt enn konsekvensene av å være "hønemor"..

Babyer er jo ikke utspekulerte. De kommuniserer og prøver fortelle hva de vil/trenger gjennom gråten.

Stå på ditt i diskusjonene med mannen din!!!!

Lurer på om ikke jeg har lest at du også er pedagog i bhg? Dra frem tilknytningsteorier/utviklingsteorier og trykk i trynet på samboern din :p
Som de andre har nevnt her, møt barnets gråt. Det er jo deres språk og måte å formidle sitt behov på. Et spedbarn kan ikke skjemmes vekk fikk jeg beskjed om på barsel :)

Hadde lekset av meg til samboeren hvis jeg var deg. Send ham gjerne noen linker med dokumentasjon.

Babyer kan ikke bli bortskjemte! Jeg og sambo har en fin "regel" hvor vi er blitt enig om at de første 3 mndr er ALt lov, så blir det litt "strengere" og mer rutiner etterpå :) babytiden for oss handler om kos, kos, mere kos og en hverdag tilrettelagt etter mini sine prinsipper :)

Som sagt så lar han ikke jenta skrike han heller altså. Og "gir etter" akkurat like mye om meg. Så tankene omrking tema blir kun tanker og ikke handlinger for hans del. Og han hører jo på meg når jeg sier noe, så ikke nå behov for å "overbevise" eller bli irritert heller... ;) han blir bare preget av andres holdninger merker jeg.. ;)

Min samboer har også begynt å prate om at det ikke er farlig om ho gråter litt.. Da sier jeg " hvis du gråt og ingen brydde seg, hva ville du følt da? " og plutselig har han ikke mer han skulle sagt. vil bli litt mer "strengt" etterhvert, men noen gråtekur blir det aldri her i huset.

Som sagt så lar han ikke jenta skrike han heller altså. Og "gir etter" akkurat like mye om meg. Så tankene omrking tema blir kun tanker og ikke handlinger for hans del. Og han hører jo på meg når jeg sier noe, så ikke nå behov for å "overbevise" eller bli irritert heller... ;) han blir bare preget av andres holdninger merker jeg.. ;)
Hehe, kan det være din svigermor? ;)
Her har han ofte "gode" idéer om hvordan vi skal løse ting med henne, som å bare la henne være våken lenger siden hun våkner så fort igjen. Eller bare la henne ligge når hun våkner fordi hun sikkert sovner igjen. Da må jeg ofte ta meg litt sammen og si nei på en ordentlig måte, for han har jo aldri gjort dette før. Ei heller er han hjemme hele tiden og kjenner hennes mønster slik jeg gjør.

Hehe, kan det være din svigermor? ;)
Her har han ofte "gode" idéer om hvordan vi skal løse ting med henne, som å bare la henne være våken lenger siden hun våkner så fort igjen. Eller bare la henne ligge når hun våkner fordi hun sikkert sovner igjen. Da må jeg ofte ta meg litt sammen og si nei på en ordentlig måte, for han har jo aldri gjort dette før. Ei heller er han hjemme hele tiden og kjenner hennes mønster slik jeg gjør.

Hehe! Er nok litt derifra ja :)
Så mange snedige løsninger tror han.. Hehe
Vi bor på gård så det sier seg jo selv at han er en del utenfor huset å jobber. Dette gjør at jeg har henne MYE for meg selv, og som du sier; jeg vet hva som fungerer og ikke. Han får henne ikke til å sove f.eks.. Jeg prøver å forklare hva han skal gjøre men han prøver Alt annet merkelig :S :P

"Babyen blir bortskjemt av å bli bysset i søvn/ligge på mor å sove... Viktig med gode rutiner slik at barna lærer seg å sovne selv, og ikke gi uvaner"

BULLSHIT!

Her tilbyr jeg byssing, sove på meg osv når hun ønsker det.. Det siste døgnet har jeg lagt henne ned i nestet når jeg ser hun er trøtt - og frøkna sovner lett av seg selv :) så at jeg har gitt henne uvaner er altså TULL ;)

Ikke mannen som har sagt det altså ;) men føler det er holdningene til den eldre garde ;) merkelig at det å møte barnas behov for trygghet fungerer like godt (eller mest sannsynligvis bedre) enn å prøve å lære de å finne søvnen selv fra starten av! Haaah!!

:P

"Babyen blir bortskjemt av å bli bysset i søvn/ligge på mor å sove... Viktig med gode rutiner slik at barna lærer seg å sovne selv, og ikke gi uvaner"

BULLSHIT!

Her tilbyr jeg byssing, sove på meg osv når hun ønsker det.. Det siste døgnet har jeg lagt henne ned i nestet når jeg ser hun er trøtt - og frøkna sovner lett av seg selv :) så at jeg har gitt henne uvaner er altså TULL ;)

Ikke mannen som har sagt det altså ;) men føler det er holdningene til den eldre garde ;) merkelig at det å møte barnas behov for trygghet fungerer like godt (eller mest sannsynligvis bedre) enn å prøve å lære de å finne søvnen selv fra starten av! Haaah!!

:P
Vi hadde besøk av en gammel tante som mente vi skjemte bort lille fordi han ligger i armene våre hele tiden. Bare smilte jeg og sa at det fikk bare være, og at det ikke er det verste å være bortskjemt på. Tenker bare at hun er sin generasjon og holdninger fra den tiden. Orker ikke å bry meg ;)

Vi hadde besøk av en gammel tante som mente vi skjemte bort lille fordi han ligger i armene våre hele tiden. Bare smilte jeg og sa at det fikk bare være, og at det ikke er det verste å være bortskjemt på. Tenker bare at hun er sin generasjon og holdninger fra den tiden. Orker ikke å bry meg ;)

hehe... svarte noe sånt til farmor en dag jeg også ;) bare så godt når man ser at det man gjør faktisk fungerer bedre :P

Back
Topp