Oppfølging JM og fastlege

onske

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
Marshmallows 2022
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei:happy: Når har/hadde dere første JM time?
Når har/hadde dere første legetime?
Når skal dere ta blodprøver?

Hva slags oppfølging skal dere ha i svangerskapet? :)

Lurer litt siden dette er første barn for oss:happy:
 
Første for meg også :) har time hos jordmor på onsdag uke 10+4. Tror jeg bare går til jordmor og lege bare for blodprøver rundt uke 12 tror jeg det er. Regner med at jordmor informerer om det på onsdag!
 
Legetime når jeg er 12+3, for blodprøver og slik. Jordmor når jeg er 24+4. Vurderer å gå til jordmor i stedet for lege på første kontroll, da de kunne ta samme blodprøver som legen. Også er jeg overvektig, så lurer litt på om jeg kanskje får noe ekstra oppfølging, men det veit jeg ikke. Fikk det ikke sist, overvektig da og, men veier litt mer nå dessverre.
 
Var til første kontroll 7+5, skal igjen 10+4 fordi jeg ikke ville vente 4 uker eller mer på ny ul :) Blir å gå ca hver 4-5 uke til jordmor. Det gjorde vi sist og. Blodprøver blir tatt ca uke 12
 
Legetime når jeg er 12+3, for blodprøver og slik. Jordmor når jeg er 24+4. Vurderer å gå til jordmor i stedet for lege på første kontroll, da de kunne ta samme blodprøver som legen. Også er jeg overvektig, så lurer litt på om jeg kanskje får noe ekstra oppfølging, men det veit jeg ikke. Fikk det ikke sist, overvektig da og, men veier litt mer nå dessverre.
Jeg er også litt overvektig, de på sykehuset skulle vurdere det på OUL om jeg trenger mer oppfølging da. Tror hun sa ved BMI over 35 så er det ekstra kontroller
 
Var til første kontroll 7+5, skal igjen 10+4 fordi jeg ikke ville vente 4 uker eller mer på ny ul :) Blir å gå ca hver 4-5 uke til jordmor. Det gjorde vi sist og. Blodprøver blir tatt ca uke 12
Godt å få den oppfølgingen hos jordmor som man ønsker da, håper det er sånn her også:happy:
 
Var på første kontroll hos jm sist uke (9+4) skal til legen ved fullgåtte 12 uker så skal jeg tilbake til jm i uke 24. Etter det skal jeg kun på jevnlig kontroller hos jm:)
 
Bar på første kontroll i uke 8+3 fikk da tatt blodprøver og tatt ul.
Skal på neste kontroll i uke 12,legen min er veldig engasjert så jeg går til han.
 
Jeg bestiller første legetime om to uker når jeg er 9+noe.
Likte ikke jordmor sist så kommer kun til å gå til legen da han både tar seg god tid og føler opp alle spørsmålene og bekymringene mine, på en mye bedre måte enn jeg opplevde jordmor sist.

Hadde svangerskapsdiabetes forrige gang så mest sannsynlig vil jeg ha det denne gangen også så da blir det noe ekstra oppfølging og ul på sykehuset.

Var ganske preget sist psykisk med bekymringer, tanker og tilhørende søvnvansker, er et helt annet sted nå hittil, men for meg så var det reelle bekymringer og følte vel at jordmor avfeide og svarte at det ikke var noe å bekymre seg for. Mens legen sjekket ut bekymringene mine og ga meg informasjon og faktabaserte svar.
 
Hos meg tar jordmor blodprøver også, så jeg tenker å gå bare til henne :)
 
Jeg skal til legen i uke 12. Ikke bestilt time til jordmor enda :happy: skal på TUL i morgen da, 7+5-veldig spent!!
 
Er 10+2 og har ikke fått somla meg til å kontakte jordmor ennå. Må få ringt denne uka. Skal til oppfølging hos lege om to uker ift sykemelding, og regner med at det blir tatt blodprøver da i og med at jeg er i uke 12 da. Var ikke hos jordmor før uke 12 sist, så har ikke stressa m det:)
 
Skal til jordmor neste mandag, da er jeg 7+1. Blir kunn å gå til jordmor :) Legger ved bilde av alle kontrollene vi har tilbud om, er veldig fornøyd med oppfølgingen ❤️
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190204_093108_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20190204_093108_com.android.chrome.jpg
    23,3 KB · Visninger: 30
Var hos jm for første gang i dag, og ble oppjustert fra 8+0 til 11+6. Var fryktelig usikker på om siste mens var en mens, noe som den mest sannsynlig ikke var :) fikk beskjed om at man ikke hørte hjertet før man var ca 10-11 uker på vei, og vi hørte hjertet♡♡♡ jm tipper jeg er ca 10 og en halv uke på vei, ifht hva ho hørte :) blir å fortsette hos jm, gjorde det samme med nr 1 :) skal tilbake om 1 og 1 halv uke og ta blodprøver for å være sikker på at de ikke blir tatt for tidlig :-D ha en fin kveld :)
 
Var hos jm for første gang i dag, og ble oppjustert fra 8+0 til 11+6. Var fryktelig usikker på om siste mens var en mens, noe som den mest sannsynlig ikke var :) fikk beskjed om at man ikke hørte hjertet før man var ca 10-11 uker på vei, og vi hørte hjertet♡♡♡ jm tipper jeg er ca 10 og en halv uke på vei, ifht hva ho hørte :) blir å fortsette hos jm, gjorde det samme med nr 1 :) skal tilbake om 1 og 1 halv uke og ta blodprøver for å være sikker på at de ikke blir tatt for tidlig :-D ha en fin kveld :)
Så gøy å bli satt frem så mye da;)føler tiden nå går så veldig sakte.. er vel som å banne i kirka når man sier det men:hilarious: koselige å høre hjertelyd! I like måte:happy:
 
Så gøy å bli satt frem så mye da;)føler tiden nå går så veldig sakte.. er vel som å banne i kirka når man sier det men:hilarious: koselige å høre hjertelyd! I like måte:happy:

Ja det var veldig gøy, føler tiden har sneglet seg avgårde, tok test for ca 5 uker siden, og det har vært 5 lange uker :rolleyes: Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å få høre hjertet i går så det var et skikkelig pluss:Heartred
 
Back
Topp