Oppdatering ang dassen min

Lois Lane

Forumet er livet
Kriiiiiise.

Doen tettet seg i dag, men det renner litt, for jeg har prøvd å trekke ned noen ganger....[8|] Prøvde å presse papiret lenger ned også, men det var jo ikke det smarteste jeg har gjort. Det som virkelig er krise, er at sønnen min ikke merket at doen var tett, og bæsjet der[:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

Hva gjør jeg nå da? Finnes det noe jeg kan ta opp i do, sånn at papiret løser seg opp?? Aldri mer billig dritepapir her i huset[:'(][:'(][:@][:@]
________________________________________________________________________________________

Oppdatering!

For det første er jeg jo veldig glad for at jeg har fått underholde dere damer!! Godt at jeg ikke har vært alene om min tette drittinnholdende do! Det kaller jeg samhold i tykt og tynt.

Jeg merket at jeg ble litt sur av å gå ned på do, og siden jeg hele tiden har sjekket om det er forrandringer i skålen, har eksamenslesingen min vært heller laber. Har rett og slett ikke klart å konsentrere meg. Fant der for ut at jeg på nytt skulle prøve å stake med kleshengeren, men med samme dårlige resultat. Da kjente jeg forbannelsen komme krypende opp i meg, og jeg fant frem dokosten og begynte å presse og jokke ned i hullet, og hva skjedde?? Det løste seg opp!!! Fryd og glede. Jeg stod som en unge på julaften og gliste og var "dritt" fornøyd over egen innsats. At jeg ikke tok bilde sånn at jeg har noe å skryte over til sambo begriper jeg ikke. Nå er i alle fall doen tom (uten om det vannet som skal være der) og ren, for den måtte jo skures. Det var tross alt ett tydelig merke etter driten på kanten, så en skikkelig skur måtte til.

Da var problemet løst, og hissigproppen får sove i natt[:D][:D][:D][:D]

Takk for gode råd fra dere jenter og samboende rørlegger (som jeg ser for meg stå til knærne i den møkka, og det er helt greit....Håper de får godt betalt)[;)]

Nope. Skal este det når vannstanden har sunket.....[8|][:-]

Takk for råd[:D]

Du kan sikkert løse opp greiene med plumbo eller noe annet rørskylleopplegg, jif har flytende rørrens eller hva det kalles.

For avogtil skal det bare litt 'trøkk' på det som sitter fast slik at det løsner!
Ja, billigpapir kan ha en tendens til ikke å løse seg opp godt nok, slik at det blir liggende som klumper i rørsystemet!

Tuuusen takk damer. Da blir det vann trykk, og plumbo om det ikke funker. Håper jeg slipper å ringe til rørlegger, siden det er noen brune klumper som flyter rundt der, og det er ikke særlig apetittlig.....(tro det eller ei[:D])

jeg som trodde flytebasj var det morsomste [8D]

Håper det løser seg opp snart!!
Hater tette doer!

ORIGINAL: hissigproppen FLODE

jeg som trodde flytebasj var det morsomste [8D]

Håper det løser seg opp snart!!
Hater tette doer!

Ja de er jo bare urkomiske der de flyter rundt i klosettet......[8|][8D]

Usikker på hvor lurt det er med plumbo i do jeg altså..[8|]
Jeg mener å ha lest: plumbo reagerer med vann, og da løses det ut giftige gasser...
Itillegg så skal vel ikke plumbo brukes der det er plastrør.. Og er det ikke det i do?[8|]

Usikker på dette altså, men det var en ting som slo meg når jeg leste forslaget om plumbo.

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

Jeg mener å ha lest: plumbo reagerer med vann, og da løses det ut giftige gasser...
Itillegg så skal vel ikke plumbo brukes der det er plastrør.. Og er det ikke det i do?[8|]

Usikker på dette altså, men det var en ting som slo meg når jeg leste forslaget om plumbo.

Det har kommet en ny og bedre plumbo til plastrør...

men...
Jeg hadde gått for løsningen med sånn plunger som det heter på engelsk... sugekopp???

eller rote litt forsiktig med dokostensånn at du får smuldra mer papir... ikke dytte, bare smuldre..

men...
Jeg hadde gått for løsningen med sånn plunger som det heter på engelsk... sugekopp???

eller rote litt forsiktig med dokostensånn at du får smuldra mer papir... ikke dytte, bare smuldre..

ok.. men det reagerer med vann??

men...

eller rote litt forsiktig med dokosten sånn at du får smuldra mer papir... ikke dytte, bare smuldre..

ok.. men det reagerer med vann??

jeg bruker ikke plumbo selv...
pleier å nøye meg med salmiakk...

men regner med det står på pakken til plumbo, den har 2-3 sånne oransje advarselsrubrikker på seg...

så finnes det flytende plumbo også. Den er sikkert mer til sånne tilfeller som det her

Nei, og jer HAR kastet oppi en halv flaske med plumbo. Får ringe rørleggeren om det ikke ordner seg. Han har sikkert noe vidunderlige greier som kan fikse opp i dritten.

Hadde det nå bare vært papir og vann, men de motbydelige bæsje klumpene er jo ikke noe. Glad jeg er forkjøla, sånn at jeg ikke merker noe lukt[8|][:-][8D]

Er hele avløpsrøret innendørs, Så det ikke har fryst.  Gjorde det på avløpe til dusjen vår i fjor, men skal vel litt til før doavløpet fryser[&:]

ORIGINAL: lillemeg85

Har rørlegger mann jeg..

Spørs hvor hen det er tett (altså om det er like "inni" der, eller langt nedi rørene).
Kan funke å prøve å grave opp hvis det står fast like inni røret. Ellers er sugekopp tingen!

Må ikke bruke plumpo!! I kaldt vann så klumper det seg og fester seg bare til rørene, gjør altså bare vondt verre. Alt det som selges av rørrens på butikker er noe drit (inkl den jiff rørrens). Meeen nå ser jeg jo at du har brukt plumpo, så da er jo det litt sent, hihi..

Huff og huff. Det ligger litt inn i, så gravig er ikke så lett. Har prøvt litt med en kleshenger, men får prøve litt til senere eller i morgen tidlig.
Selger rørleggere noe jeg kan stappe oppi for at det kan løse seg opp??

ORIGINAL: svimsa

*lurer på om dere må noe voldsomt på do etter å ha hatt tett do* [8|][8D]

jeg håper de har to doer [:D][:D]

dette har blitt en thriller det her...

Det er jo psykisk da, at er doen utilgjengelig, er trangen også større. Meeeen vi har ett ekstra da, i kjelleren, men drit å gå ned den trappa hver gang....[8|][8D]

jeg håper de har to doer [:D][:D]

dette har blitt en thriller det her...

Har mange busker i hagen......[8|][8D]
Har ett ekstra, ellers hadde jeg ringt til rørlegger for lenge siden, for jeg drikker te mens jeg leser til eksamen, og det er vanndrivende[8|][:D][;)][8D]

Jeg er skikkelig spent på hvordan det her går...

Husker gubben kastet masse tørkepapir i do, og glemte å trekke... Så tørka det ut,så trakk han opp og det ble FULLT!!

hehe...

Det ordner seg til slutt :)
har vannstanden sunket noe??

kanskje det hjelper med kokende vann?

Så bra at jeg kan underholde deg en torsdagskveld da[:D][:D]

Varmt vann kan vel kanskje gå ja. Prøve å koke papiret til det løser seg opp[8|][8|][8|][8D][8D]

Jeg er heeelt inn i situasjonen din [:D] *fnis*

Vi har bare en do, så det var jo spesielt morsomt med en tissatrengt gravid kone som var lettere forbannet på sin kjære...

Jeg heier på varmt vann, eh he.

Back
Topp