OPPBLÅST!

snowball

Glad i forumet
Jeg er veldig oppblåst! Og jeg har vanligvis ganske flag mage. Er dette vanlig; at man kan bli så oppblåst etter så kort tid?
Er gravid kun i 5.uke. Føler jeg går og prøver og holde inn magen hele tiden. Føler meg fet! Utrolig ubehagelig. Har ikke så lyst å bli så stor ennå, og har lyst å se slank ut.

Føler meg tung i magen, som om jeg har spist spaghetti for 4 personer
Om jeg slapper helt av i magen og ikke prøver å holde den inn, ser det ut som jeg er 4 måneder på vei eller noe sånt!
Har dere merket at om man har litt større mage, så ser man på en måte ut som om man veier 5 kg mer...minst?

Går denne oppblåsthetfølelsen over etterhvert?

Jeg føler også at underdelen av magen/underlivet er mer oppblåst enn vanlig, sett fra siden.
Dere som er/har vært gravid; har dere noen liknende erfaringer?

Leste også et sted at man kanskje venter tvillinger om man blir fort stor i magen. Hjeeelp!!
Når kan man evt. få sjekket det tidligst mulig?

Jeg ble tidlig oppblåst akkurat som deg, og frem til jeg var 4 mnd på vei så det ut som jeg var mye lengre på vei pga jeg var oppblåst. Men det gikk over og gjennom resten av svangerskapet så det ut som jeg var mye kortere på vei. Fikk ikke så stor mage selvom ungen var 4 kg[;)]

Du kan se at det er tvillinger allerede nå, men hvis du skal på tidlig ul anbefaler de vel å vente til man kan se at hjertet banker.

Det er 100%normalt og være oppblåst i starten på svangerskapet [;)] Det kommer til og gå over, men du må nesten regne med at magen din ikke kommer til og være helt flat lenger. Babyen vokser jo etterhvert vet du [:)]

Vil du sjekke om du har tvillinger kan du bestille time til UL selv eller høre med legen/jm om de kan hendvise deg.

Lykke til med svangerskapet og gratulerer så masse [:)]

Ja, jeg forstår jo at jeg ikke kommer til å se så slank ut fremover, men hadde håpet på å gjøre det litt til ihvertfall [:D]

Jeg er komfortabel med å få større mage fremover, men det er mer følelsen av å føle seg så oppblåst som er det verste...følelsen av å ha en stein i magen liksom. Håper den følelsen går over etterhvert?

Jeg skal på 1.svangerskapskontroll om 3 uker, da er jeg 7-8 uker på vei. Regner med at legen min kan se om det evt. er tvillinger da?

Takk for lykkeønskninger, og ønsker dere også det tilbake!

ORIGINAL: ~Maddy~

vil se slank ut faktisk...[:-]
du er gravid,så den biten kan du nok bare glemme[;)]

fint at det syntes vel?
er helt normalt..

og så tidlig er det ikke noe forskjell på magen om det er en eller to der inne, men ta alltid å få en henvisning til tidlig ul hvis du er bekymret for det... men er nok luft som fyller magen ennå gitt[:D][:D][:D]

ORIGINAL: snowball

Ja, jeg forstår jo at jeg ikke kommer til å se så slank ut fremover, men hadde håpet på å gjøre det litt til ihvertfall [:D]

Jeg er komfortabel med å få større mage fremover, men det er mer følelsen av å føle seg så oppblåst som er det verste...følelsen av å ha en stein i magen liksom. Håper den følelsen går over etterhvert?

Jeg skal på 1.svangerskapskontroll om 3 uker, da er jeg 7-8 uker på vei. Regner med at legen min kan se om det evt. er tvillinger da?

Takk for lykkeønskninger, og ønsker dere også det tilbake!
om ikke legen din har UL apparat så ser han nok ikke forskjell på om d er en ell to der inne.....

Så merkelig!

I går skrev jeg inn her om min frustrasjon over å være så tung og oppblåst. Har vært det siden jeg oppdaget av jeg var gravid for ca. 1 uker siden.

Så over natten til i dag, så er alt helt annerledes! Flat mage igjen og ingen oppblåsthetsfølelse  Deilig å føle seg "lett" og normal igjen. I går følte jeg meg SÅ gravid, men i dag føler jeg det som om jeg ikke er gravid i det hele tatt.

Er dette normalt?
Det kommer og går kanskje litt?
Leste jo om folk som skrev inn her i går at de var oppblåst i ukevis.

Jeg var også sånn. Begge gangene. Så ut som jeg var halveies så fort egget festet seg[&:]... Ikke lett å skjule for omverdenen[;)]. Gratulerer da og kos deg med den voksende magen.

Back
Topp