Oppbevaring av UL-bilder

mto

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Julikulene 2020
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hvor gjør dere av dem? Evt hva har dere tenkt til å gjøre? Vil jo ta vare på dem på et eller annet vis, nå ligger de bare i en plastmappe :p
Har kjøpt en babybok der jeg tror det er plass til å lime inn noen, men ikke alle. Og vet ikke om jeg skal lime inn originalene der, eller ta kopi? :hilarious:
 
Jeg hadde rammet inn et fra første jenta mi, og når det ble stående i lyset så ble det helt falmet, så anbefaler heller å ha det i bøker/abum :happy: veldig stas å ha, så barna kan se på seg selv i magen når de blir større.
 
Vi har de foreløpig på kjøleskapet, det står sånn til at det ikke kommer sol på. Ganske kult å kunne se på utviklingen fra 5+6 til 12+4 hver dag. Tenker jeg lager en «minneboks» eller noe senere, og kanskje jeg kjøper en sånn babybok.
 
  • Liker
Reactions: mto
Har et babyalbum til de to første som har sånne lommer inni blant de andre sidene. Her er det plass til å legge for eksempel ultralydbilder og de armbåndene man får på sykehuset når barnet er født og sånt diverse som er fint å ta vare på :) Skal kjøpe til mageboeren også, men tenkte å vente til vi vet kjønnet, siden vi allerede har brukt de mest nøytrale fargene til de eldste, og vil helst ha forskjellige farger på albumene så er det lett for ungene å finne sin :)
 
  • Liker
Reactions: mto
Jeg har gravidbok og babybok + at vi har en scrapbook for forholdet vårt (far og jeg) så da tar vi noen i hver av de tre bøkene :)
 
For vært barn jeg har har dem fått en sånn boks kjøpt på obs som har årstallet på. I den har jeg en liten album med slike plastlommer. Den brukes til alle ul bildene. Kjøper de på elitefoto:)

For å legge til hva som finnes i disse boksene/eskene; aviser fra dagen de ble født, dagbok fra svangerskapet. Kopi av mitt helsekort (mest for meg selv, tror ikke de skal få tilgang til dem). Velkommen til verden hilsner, dåpskort og sjenerelt minner fra første leveår.
Det har blitt noen veldig koselige bokser, men ingen av barna mine er så store enda at de hat fått dem;)
 
For vært barn jeg har har dem fått en sånn boks kjøpt på obs som har årstallet på. I den har jeg en liten album med slike plastlommer. Den brukes til alle ul bildene. Kjøper de på elitefoto:)

For å legge til hva som finnes i disse boksene/eskene; aviser fra dagen de ble født, dagbok fra svangerskapet. Kopi av mitt helsekort (mest for meg selv, tror ikke de skal få tilgang til dem). Velkommen til verden hilsner, dåpskort og sjenerelt minner fra første leveår.
Det har blitt noen veldig koselige bokser, men ingen av barna mine er så store enda at de hat fått dem;)

Jeg har sånn til sønnen min og kjøpte ny til hun som kommer i desember :love7Screenshot_20200705_171355.jpg
 
De boksene var jo helt geniale !! Går jo eventuelt an å lage selv, tror jeg skal prøve meg på det. Kunne ønske mamma lagde sånn til meg, så det skal jeg 100% gjøre. Har allerede kjøpt gravidbok og babybok, men fint å ha ting liggende i en fin boks :Heartred Har termin 20. Desember, så tørr ikke kjøpe tall enda da, plutselig blir det januar 2021 :taunt014
 
Takk for tips om boks! Bestilte nettopp ❤
Er ikke SÅ koselig med ul bilder i en konvolutt :shy:
 
Kom over disse små albumene med små plastlommer i, perfekt til å oppbevare ul bildene i! ;) Kostet kun rundt 15kr! IMG_20200726_203939.jpg IMG_20200726_204017.jpg disse går rett i minneboksene:)
 
Back
Topp