Oooops...da startet shoppingen...

Har handlet litt på kapphal, cubus, og hm som jeg syns er fint I nøytralt. ett par sett i grått, stripete, litt Ole brun pysjer, og litt sånn med mange farger som passer begge. Men føler alt ser likt ut :p skal innom lindex å shoppe litt, pluss at butikkene får vel inn mer etterhvert :D dessuten så trenger jeg bare det viktigste til de første ukene før jeg kan handle til enten gutt eller jente :) men merker det er litt mer stress når jeg ikke kan kjøpe til ett bestemt kjønn, haha!

Kjøper dere str 50 eller? Husker jenta mi druknet i 50 da hun var født. Og passa en body perfekt i 44. Hun veide 3210gr. Men har mange venninner som måtte ha 56 til nyfødt.

"Heldigvis" blir det en lillebror til her så da trenger vi ikke ny garderobe :-) Minstemann er 17mnd. Det som står på handlelista er babynest, vugge og bag til babyjoggeren. :-D
Og ny brystpumpe.
Det baller nok på seg kjenner jeg meg selv rett. :-P

Kjøper dere str 50 eller? Husker jenta mi druknet i 50 da hun var født. Og passa en body perfekt i 44. Hun veide 3210gr. Men har mange venninner som måtte ha 56 til nyfødt.

Jeg har litt i 50 men brukte 56 fra fødselen av sist (51cm ved fødsel). Det kan nok ha litt med at jeg bruker tørketrommel på banyklærne og. :-P

Jeg har litt i 50 men brukte 56 fra fødselen av sist (51cm ved fødsel). Det kan nok ha litt med at jeg bruker tørketrommel på banyklærne og. :-P

Gutten vår var 51 ved fødsel men brukte str 50 lenge ! Måtte ut å handle en god del i den størrelsen, da jeg hadde 2 sett med klær i 50

Gutten vår var 51 ved fødsel men brukte str 50 lenge ! Måtte ut å handle en god del i den størrelsen, da jeg hadde 2 sett med klær i 50
Okei :)jeg kjøper mest i 50 nå til fødselen og de første ukene.. og har litt 56 i bakhånd ;) vesla var 49 cm

Jeg sliter med å finne nøytrale klær :( finner jo mye hvite bodyer, strømpebukser,sokker osv, men blææ. .. vanskelig :p Går forbi så masse fint, men alt er enten til jente eller gutt :p

De er ikke lett å finne noe nøytralt prøvde med hun første men gidde bare opp til slutt

Eg brukte d kunne et par dager sist så de som jeg ikke arver kan eg kjøpe etter ver eg trenger de

Har handlet litt på kapphal, cubus, og hm som jeg syns er fint I nøytralt. ett par sett i grått, stripete, litt Ole brun pysjer, og litt sånn med mange farger som passer begge. Men føler alt ser likt ut :p skal innom lindex å shoppe litt, pluss at butikkene får vel inn mer etterhvert :D dessuten så trenger jeg bare det viktigste til de første ukene før jeg kan handle til enten gutt eller jente :) men merker det er litt mer stress når jeg ikke kan kjøpe til ett bestemt kjønn, haha!

Her blir de ikke så mye i de minste str siden brukte de bare ei veke sist de eg brukte lengst var jo 74

Her blir de ikke så mye i de minste str siden brukte de bare ei veke sist de eg brukte lengst var jo 74

Kjøper ikke mange plaggene i 50 jeg heller - får spe på etter jeg ser fødselsvekt ;)

Kjøper ikke mange plaggene i 50 jeg heller - får spe på etter jeg ser fødselsvekt ;)
Sånn tenker jeg også :) eneste erfaringen jeg har er at førstemann var så nett og liten at hun brukte 50 i ihvertfall 1 mnd :) så kjøper litt i 50, spesielt siden jeg bare kan kjøpe nøytralt uansett. Så får jeg shoppe mer og større str etter babyen er kommet ;)

Last edited:
Har kjøpt ett par plagg i 50, har noen bodyer etter storesøster som er hvite i str 50 så tror det holder....storesøster brukte 50 i en uke(52 cm når hu kom, strak seg t 57 cm på den uken) så bretter vi bare opp om 56 blir litt stort :-P

Oooi.. Shoppet vistnok litt mer jeg
Babylue til å ha inne/på sykehuset (takler ikke disse hjelmluene eller andre typer med knytingen langt bak) samt en utelue til den første tiden inneluen er samme type som storebror hadde - i nyfødt størrelse som passer akkurat ved fødsel! Liker at ting ikke er så alt for stort :)

ImageUploadedByBV Forum1437841071.081327.jpgImageUploadedByBV Forum1437841079.599852.jpg

I dag fikk jeg handlet en del brukt på Finn, sparte iallfall 1500 kroner så er veldig fornøyd! Det ble Skip Hop babygym ABC, den hadde litt roligere farger enn mange andre og var veldig pent brukt. IKEA sprinkelseng i samme stil som skapet vi skal kjøpe (med sprinkelbeskytter og himmel fra Barnas hus), samt Stokke new born seat. Alt kjøpt i nærheten av her vi bor. Nå kan jeg bestille en ny Tripp trapp-stol i grått, som jeg ønsker meg:-)

Åååeh! Mamma var og shoppet litt i dag på en butikk som heter Farmor Ingvarda. De har så utrolig mye fint der at jeg vil egentlig bare shoppe der nå! Legger til bilder etterpå når hun stikker innom :) noe som kommer til å lette på humøret i hvert fall..

e9156ba2f8214bc17b53b4c1d76f2975
ee2dee97ce0c0400bd0e7f5379165c83
4697d62aab59b6b1465aa4ed618e6608

Back
Topp