Onsdagsbabbel

Ja, mamma stiller masse opp! :D
Men tantent til ungene er gull verdt også! De er helt fantastiske og utrolig flinke med ungene :)
Men de har jo barn selv, nest eldste har tre gutter, så jeg prøver å ikke mase så mye da hun sikkert har mer enn nok alene (!!) med de tre ;) Men hun stiller jo gjerne opp da. Og mellomste hennes går sammen med T i barnehagen, så hun henter dem i dag og kommer hit for å passe Lillebror den timen som trengs før mannen er hjemme :D

Hehe ja da har hun nok hendene fulle til tider! Men snill som sier ja da:) er så godt å ha noen å spørre;) mine søstre er bare (straks) 16 og 13, så de er ikke såå ansvarsbevisste enda:P broren min og faren min har vel aldri tatt i en bleie før:P hahah..

★Sender fra pipe-gjøken★

Åh, hehe, ja det kommer nok det også. Foreløpig stod han i stua og tittet gjennom grinda da jeg støvsugde trappa og gangen. Da jeg kom inn i stua stod han bare og holdt på støvsugeren og halvgliste :p Var rart tenker jeg :D
Han har ikke sett støvsugeren veldig mye, egentlig. Hehe, vi rengjør jo, men bruker mye tørrmopp!

Ja er ofte i en viss alder hvor denne bråkete greia blir litt skummel.. først NÅ har Emira bedret seg! Men så er hun veeeeldig pinglete da:P
Gutter er kansje litt tøffere når det kommer til sånt?
Her er vi avhengig av støvsuger:P bruker den vel 2-3 ganger i uken, men da er det stort sett når barna ikke er i nærheten, for da blir det mye mer styr.. en griner, og den andre skal hjelpe (noe som tar fryktelig lang tid):P

★Sender fra pipe-gjøken★

Hehe ja da har hun nok hendene fulle til tider! Men snill som sier ja da:) er så godt å ha noen å spørre;) mine søstre er bare (straks) 16 og 13, så de er ikke såå ansvarsbevisste enda:p broren min og faren min har vel aldri tatt i en bleie før:p hahah..

★Sender fra pipe-gjøken★
Nei da blir det værre :p :D
Hun vil gjerne hjelpe til ja, og vi hjelper det vi kan tilbake også!
T og fetteren er veldig glade i å besøke hverandre da, og det blir jo litt avlastning innimellom det også =)
Vi bor rett ved barnehagen, så da passet det greit at hun hentet ungene og kom hit etterpå :D

Ja er ofte i en viss alder hvor denne bråkete greia blir litt skummel.. først NÅ har Emira bedret seg! Men så er hun veeeeldig pinglete da:p
Gutter er kansje litt tøffere når det kommer til sånt?
Her er vi avhengig av støvsuger:p bruker den vel 2-3 ganger i uken, men da er det stort sett når barna ikke er i nærheten, for da blir det mye mer styr.. en griner, og den andre skal hjelpe (noe som tar fryktelig lang tid):p

★Sender fra pipe-gjøken★
Hm, jeg vet ikke, er det egentlig forskjell på slikt?
Noen er vel bare litt mer skvetne enn andre :D

Mornings:cool:

Liana sov til halv 7 idag, noe som var godt for meg, siden jeg la meg i 10tiden igår:P Emira sto opp 8:D leverte dem i bhg halv 9 idag..og fikk da vasket på badet, ryddet på rommet til Emira og ellers rundt i leiligheten før jeg spiste frokost i 10tiden :) nå må jeg bare få brettet noen klær, sånn at det er plass til å henge opp de som blir vaska! (Noe av det kjedeligste i verden!):P

★Sender fra pipe-gjøken★

God Morgen :) Eg ha alerede kommen meg på skola, sett å vent på forelæsarn....ska ha ex.phil i 6 tima :confused:
Nåkka tørt stoff! (førr de som ikje veit det, så e det filosofi)

Han forelæsarn e sååå kjedele...sku tru han ha svelga ein heil pakke mariekjeks før han kom tell timen :laughing001

Veit ikje om eg gidd 6 heile tima i dag og med ex.phil....eg lær like mye av å les det heime....så vi får sjå...
Sku helst ha holdt på med matematikk....DEN syns eg e vanskele....

Gjekk supert å lever FIe i barnehagen førde om ho ha søve litt lite i natt, va litt suttrat, men va ikje nå skriking når eg for :)

hehe, misunner ikke deg som har ex.phil! Det er noe av det kjedeligste eg har vært med på;) Klarte å stryke på første eksamen, men karra meg til en E på neste....;) Men eg var fornøyd så lenge eg bestod:) Lykke til! :)

Mornings:cool:

Liana sov til halv 7 idag, noe som var godt for meg, siden jeg la meg i 10tiden igår:p Emira sto opp 8:D leverte dem i bhg halv 9 idag..og fikk da vasket på badet, ryddet på rommet til Emira og ellers rundt i leiligheten før jeg spiste frokost i 10tiden :) nå må jeg bare få brettet noen klær, sånn at det er plass til å henge opp de som blir vaska! (Noe av det kjedeligste i verden!):p

★Sender fra pipe-gjøken★
Klesvask er kjedelig, ja!!!!!

Liana har begynt å reagere på støvsugeren:eek: blir ikke skikkelig redd, men småfurter og krabber vekk i full fart:oops::p

★Sender fra pipe-gjøken★

Jonathan har også begynt med det! Det går noenlunde greit når han sitter i lekegrinden og følger med på avstand, men men en gang han ikke ser meg lengre, og bare hører stovsugerlyden, hyler han til. Og er han på gulvet, da er det bare grining. Litt slitsomt akkurat det, håper det går over snart. VAr ikke sånn før o_O

Men når støvsugeren bare står i ro uten lyd, så eeelsker han å leke med den, og kjøre rundt;)

heihei:)

jeg sov på gjesterommet i natt for å ikke vekke jonathan og mannen med hosting og snufsing. Men jonathan hadde visst hostet enda mere han, så det var en heller meget trøtt mann som vekket meg kl. 06.30, når han måtte gå på jobb :sleep011

Jonathan hoster og snufser fremdeles, men formen ellers er jo helt super. Så er så veldig usikker på om vi skal dra på babysvømming i dag eller ei... og om vi skal treffe en venninne og hennes gutt på samme alder. Er jo dumt om d smitter, men han har jo vært sånn siden søndag, vet ikke hvor lenge smitte sitter i? Er ikke det helst de første dagene? Og i og med at han er like aktiv som han pleier, sitter det gjerne ikke så godt i kroppen? Hva tenker dere?

Ellers skal jeg på siste økt av klatrekurset i dag, for å øve litt og ta prøven til sjølve brattkortet. Så det blir spennende:)

Jonathan har også begynt med det! Det går noenlunde greit når han sitter i lekegrinden og følger med på avstand, men men en gang han ikke ser meg lengre, og bare hører stovsugerlyden, hyler han til. Og er han på gulvet, da er det bare grining. Litt slitsomt akkurat det, håper det går over snart. VAr ikke sånn før o_O

Men når støvsugeren bare står i ro uten lyd, så eeelsker han å leke med den, og kjøre rundt;)

Ja veldig likt Liana da..sitter hun på fanget til en annen, så gjør det ikke noe om støvsugeren er på, men på gulvet er det visst skummelt.. før ble hun helt gira når den var på!:P
Det går nok over raskt, for har nok bare noe å gjøre med at dem begynner å forstå litt mer, og da kan ting plutselig bli "farlig"..

★Sender fra pipe-gjøken★

jeg sov på gjesterommet i natt for å ikke vekke jonathan og mannen med hosting og snufsing. Men jonathan hadde visst hostet enda mere han, så det var en heller meget trøtt mann som vekket meg kl. 06.30, når han måtte gå på jobb :sleep011

Jonathan hoster og snufser fremdeles, men formen ellers er jo helt super. Så er så veldig usikker på om vi skal dra på babysvømming i dag eller ei... og om vi skal treffe en venninne og hennes gutt på samme alder. Er jo dumt om d smitter, men han har jo vært sånn siden søndag, vet ikke hvor lenge smitte sitter i? Er ikke det helst de første dagene? Og i og med at han er like aktiv som han pleier, sitter det gjerne ikke så godt i kroppen? Hva tenker dere?

Ellers skal jeg på siste økt av klatrekurset i dag, for å øve litt og ta prøven til sjølve brattkortet. Så det blir spennende:)

Jeg hadde nok ikke reist på babysvømming, ikke at jeg tror det blir verre men kan jo slite han mye mer ut en vanlig.. og ang. å møte venninnen med barnet, så ville jeg spurt hun hva hun syns ;)
Smitten er verst de første dagene, men man kan alltid smitte stort sett etter man han blitt frisk også.. men da er man smittsom i en liten grad;) (hvertfall det jeg har hørt) :P

God bedring! Og lykke til med klatrekurset;);)

★Sender fra pipe-gjøken★

Nei da blir det værre :p :D
Hun vil gjerne hjelpe til ja, og vi hjelper det vi kan tilbake også!
T og fetteren er veldig glade i å besøke hverandre da, og det blir jo litt avlastning innimellom det også =)
Vi bor rett ved barnehagen, så da passet det greit at hun hentet ungene og kom hit etterpå :D

Ja men da funker det jo bra da :D gi og få er en bra ting;) hehe.. ja jeg merker det er stor avlastning så fort 1 av ungene ikke er her! Også så gøy for han å ha en i familien å leke sammen med:D
Deilig å bo nærme bhgen, vi bruker under 5 min å gå til vår :D og det er godt for meg som ikke har billappen!

★Sender fra pipe-gjøken★

Hm, jeg vet ikke, er det egentlig forskjell på slikt?
Noen er vel bare litt mer skvetne enn andre :D

Jo kansje sant det :P men jeg vet bare at mange gutter begynner i tidlig alder å like store biler/maskiner og andre ting som bråker.. haha.. jeg og Emira har aldri likt sånt:P

★Sender fra pipe-gjøken★

Om du tror han orker både svømming og leking går det nok fint =)

Jo kansje sant det :p men jeg vet bare at mange gutter begynner i tidlig alder å like store biler/maskiner og andre ting som bråker.. haha.. jeg og Emira har aldri likt sånt:p

★Sender fra pipe-gjøken★
Ja, jeg ser jo det jeg også.
Men jeg tror mye av det har å gjøre med at man behangler gutter anderledes enn jenter :p
Om de aldri hadde hatt tilgang på tøffe maskiner og ting som bråket, hadde de nok lekt minst like mye med dukker og slikt som jenter "driver med" :p :D

Ja, jeg ser jo det jeg også.
Men jeg tror mye av det har å gjøre med at man behangler gutter anderledes enn jenter :p
Om de aldri hadde hatt tilgang på tøffe maskiner og ting som bråket, hadde de nok lekt minst like mye med dukker og slikt som jenter "driver med" :p :D

Ja du sier noe der!:) tror du har helt rett ;) kommer nok mye ann på oppdragelsen og ikke minst samfunnet vi lever i :)

★Sender fra pipe-gjøken★

Her var man oppe i 05.30 tide da var det full fart på lillegutt :) Vi bor egentlig bare 10 min fra barnehagen men bruker ca 30 hver vei med han, for han skal stoppe og se på alt av biler som kjører forbi, ja da tålmodighet er en dyd på morran spes når man er trøtt selv ;) Her har det skjedd veldig lite i dag, tatt det helt med ro og koser meg med musikk :)

Hihi, moro bilen falt så godt i smak:D:D:D så herlig, elsker og male:p;):) Hvilken farge har dere valgt til rommet hennes? Så spennende med morgendagens møte:D Er du spent?:)

rommet ble malt for få år siden, da i fargen "hvit mose" som er en lyyyysegrønn, nærmest pastellaktig grønnfarge. Nå når vi tok vekk de gamle møblene hadde de satt merker på veggene o_O Så vi tok bare et nytt strøk med den samme fargen, synes den passet fint på et barnerom ;) SÅ nå er det faktisk ferdigmalt og når det er tørket kan møblene flyttes på plass! Da mangler vi bare rullegardin og den nye lekereolen som vi venter på fra Ikea :D

DET var digg å bli ferdig. Trappa var nedlesset med alt muligrart, sammenlagte klær, single sokker, poser med skiftetøy...
Men nå ser den slik ut

Har også fått lagt sammen alle klærne nå som Eskil sover, og satt meg endelig ned for å spise og drikke kaffe :D

grattis med ryddet trapp!!! :D ;)
her var det SÅ ryddig i går, men så vasket jeg 4 maskiner med klær som er hengt opp/delvis lagt sammen så nå er stua fylt med tøy o_O I tillegg tar alle de nye lekene til Hermine opp MYE plass, så synes det ble så rotete av de :P Blir bra når vi får rommet hennes i stand så vi kan oppbevare noe av lekene der ;)

Back
Topp