ONSDAG

Jeg synes ikke vi hadde noe valg når han ville så veldig selv ;)
Så lenge skoleveien er trygg må vi nesten la han bestemme litt selv, synes jeg!
Helt enig! Er så mange foreldre som absolutt skal kjøre barna overalt, selv om skoleveien er kort. Eller at de MÅ følges til enhver tid. Men det er jo også viktig å gi barna den tilliten at de kan få prøve seg litt på egenhånd når de uttrykker at de er klar for det!

Da blir det natten på meg!
Jeg har mest slappet av i kveld, men også laget matpakker til T, Lillebror og meg. T må som vanlig ha med på skolen, og minsten og jeg skal på fjelltur meg barnehagen i morgen :D
Så nå tror jeg det meste er klart!
God natt :D

Helt enig! Er så mange foreldre som absolutt skal kjøre barna overalt, selv om skoleveien er kort. Eller at de MÅ følges til enhver tid. Men det er jo også viktig å gi barna den tilliten at de kan få prøve seg litt på egenhånd når de uttrykker at de er klar for det!
Totalt uaktuelt for meg å kjøre!
Det er lenger å kjøre, da man må kjøre rundt, skoleveien til de som går bilveien inn til skolen er IKKE sikker, så jeg vil ikke gjøre det vondt værre og "boikotter" å kjøre til skolen :p
Og vi bor for nærme til at jeg på noen måte klarer å forsvare kjøring.
Det hender mannen henter han på vei hjem fra jobb da, som regel kjører han innom skolen, istedet for å først kjøre hjem og så gå bort.
Heldigvis går de fleste som bor i feltet her, men det er faktisk noen som kjører, selvom de skal hjem igjen eller tilbake med bilen :eek:
Og ja: tillit er viktig - selvom jeg trodde det var leeeeenge til han ønsket det selv :p

Jeg synes ikke vi hadde noe valg når han ville så veldig selv ;)
Så lenge skoleveien er trygg må vi nesten la han bestemme litt selv, synes jeg!

Ja syns du/dere gjorde et riktig valg der:) som du sier, så lenge han vil det selv og at veien er trygg og ikke så lang;) her er barneskolen rett ved siden av borettslaget vårt :P trenger bare å gå over veien :)

Enig der.. når jeg var barn, så var ikke ting så strengt som nå! Og det gikk fint med oss :)

Da vi var barn var vi ett år eldre da vi startet på skolen da :-p
Og vi kjenner mange med "dum" skoleveg som har mer enn god nok grunn for å kjøre.
Jeg ser ikke på T som spesielt moden for alderen, og enda er han bare 5 år (i er par mnd til), så jeg synes han er superliten! Følger han til skolen hver eneste dag, gjerne inn for å se at han kommer seg på plass og slikt. Å gå hjem skal han få gjøre når det er praktisk, men når ellers enn levering og henting skal jeg få et Glimt av skolehverdagen hans?
Om han er på både morgenSFO og ettermiddagsSFO ser jeg ikke læreren en gang. Så jeg kommer nok til å følge og hente en god del videre fremover :)

Da vi var barn var vi ett år eldre da vi startet på skolen da :-p
Og vi kjenner mange med "dum" skoleveg som har mer enn god nok grunn for å kjøre.
Jeg ser ikke på T som spesielt moden for alderen, og enda er han bare 5 år (i er par mnd til), så jeg synes han er superliten! Følger han til skolen hver eneste dag, gjerne inn for å se at han kommer seg på plass og slikt. Å gå hjem skal han få gjøre når det er praktisk, men når ellers enn levering og henting skal jeg få et Glimt av skolehverdagen hans?
Om han er på både morgenSFO og ettermiddagsSFO ser jeg ikke læreren en gang. Så jeg kommer nok til å følge og hente en god del videre fremover :)

Joda..men jeg tenkte på generelt å jeg da.. var jo selv bare 5 år når jeg fikk gå/sykle litt mer fritt rundt i nabolaget lissom..og var jeg ute, så var jo ikke mamma med meg heller.. men man må selvfølgelig se an på ungen! Broren min kunne ikke sånt, for han syns det var gøy å for eks. stoppe trafikken med å bare stå å sperre for bilene midt i veien:P

Emira har fått vært ute i gården her sammen med en venninne, men da har pappan til hun andre vært der ute å..men så vet jeg at Emira holder seg kun i gården til borettslaget å da:)

Skjønner deg godt at du vil levere og følge T til skolen! Kommer til å gjøre det selv :) av samme grunner som deg;)

Back
Topp