Onsdag og snart helg

JEg så når jeg tok han opp av stolen at han hadde sølt mer enn jeg trodde. Men han fikk hvertfall i seg en halv skive (de er små, hjemmebakt, flatt brød :p)
Han koste seg veldig da, og fikk ingen brekninger enda det er lenge siden han har spist brød. Han er vant til biter, men dette krever litt mer jobb enn han er vant til :p

hehe ja det er ofte sånn med små barn, halvparten i magen og resten på gulvet :P har bare prøvd så vidt med bitte små biter av brød, men hun er ikke vandt til sånt, så får vel bare fortsette :P mener det gikk bedre med polarbrød enn vanlig brød, det er litt mykere :) haha blir også mye søl når det blir for mye jobb :P da blir det nesten mer lek enn å spise opp :eek: :P

hehe ja det er ofte sånn med små barn, halvparten i magen og resten på gulvet :p har bare prøvd så vidt med bitte små biter av brød, men hun er ikke vandt til sånt, så får vel bare fortsette :p mener det gikk bedre med polarbrød enn vanlig brød, det er litt mykere :) haha blir også mye søl når det blir for mye jobb :p da blir det nesten mer lek enn å spise opp :eek: :p
Her får han halve skiven og gomser i seg :D Nok med gris da, ja :p

Oi så dumt. De fleste utstyrsbutikker kan selge deg ny slange!

ja tenkte på det å, men tror ikke det er noen her som selger vogner og utstyr til det lenger :( (bor på en liten plass) :P nærmeste liggen 1 time unna :eek: men skal dit til mandag for ultralyd, så får se da, om det ikke er noen her som selger sånne slanger :) ja, for dem kan jo ikke ta ultralyd for gravide her heller! de har alt de trenger på sykehuset, men får ikke lov av staten :(

ja tenkte på det å, men tror ikke det er noen her som selger vogner og utstyr til det lenger :( (bor på en liten plass) :p nærmeste liggen 1 time unna :eek: men skal dit til mandag for ultralyd, så får se da, om det ikke er noen her som selger sånne slanger :) ja, for dem kan jo ikke ta ultralyd for gravide her heller! de har alt de trenger på sykehuset, men får ikke lov av staten :(
Hææ? SÅ rart!

Hææ? SÅ rart!

sånn er det på små plasser :( de som har solgt utstyr, har sluttet fordi de fleste drar til større byer for å kjøpe (mye billigere og større utvalg)..og sykehuset blir lagt ned litt etter litt :( her var det fødeavdeling for noen få år siden, men den ble lagt ned sammen med ultralyder og alt som hører til.. staten har jo ikke rå til å hjelpe vettu :mad: :P så når noen skal føde her, så må man reise i 2,5 timer til nærmeste fødeavdeling innenfor fylke.. men man kan reise til kongsbeg, som ligger ca 1,5 timer unna, men er et annet fylke... noe som jeg driter i :P man kan føde her hvis jordmødre mener det er best, men kan ikke ligge over lissom.. jeg som har hatt veldig raske fødsler, har fått et tilbud fra jormor om å føde her hvis det starter veldig brått ;) men de har egentlig ikke lov å gjøre det :(

sånn er det på små plasser :( de som har solgt utstyr, har sluttet fordi de fleste drar til større byer for å kjøpe (mye billigere og større utvalg)..og sykehuset blir lagt ned litt etter litt :( her var det fødeavdeling for noen få år siden, men den ble lagt ned sammen med ultralyder og alt som hører til.. staten har jo ikke rå til å hjelpe vettu :mad: :p så når noen skal føde her, så må man reise i 2,5 timer til nærmeste fødeavdeling innenfor fylke.. men man kan reise til kongsbeg, som ligger ca 1,5 timer unna, men er et annet fylke... noe som jeg driter i :p man kan føde her hvis jordmødre mener det er best, men kan ikke ligge over lissom.. jeg som har hatt veldig raske fødsler, har fått et tilbud fra jormor om å føde her hvis det starter veldig brått ;) men de har egentlig ikke lov å gjøre det :(
Har du hatt uproblematiske fødsler da? Kan hjemmefødsel være en ide? :p

God middag:)
Ingen store planer her idag;) Skal bare kose oss hjemme og en tur innom butikken:) Igår grilla vi for første gang i år;):) Så det blir grillings idag også, ungene var så fornøyde, synes det er såååå godt med grillmat og ikke minste helgrilla maiskolber:p Også var jo selvsagt hjemisbilen innom også og da blei det til at vi kjøpte familiepakken og en pakke med sandwitch is:) Trampolina blei unga veldig glad for, så de hoppet på den inntil det var bade-og sengetid:D Jeg har blitt skikkelig forkjølet og muligens bihulebetennelse på gang:-/ Dum som jeg er skulle jeg "bare" sole meg litt og tok av litt for mye klær;) he he.. Var 20.5 grader i skyggen her igår kl 17.00:D

God middag:)
Ingen store planer her idag;) Skal bare kose oss hjemme og en tur innom butikken:) Igår grilla vi for første gang i år;):) Så det blir grillings idag også, ungene var så fornøyde, synes det er såååå godt med grillmat og ikke minste helgrilla maiskolber:p Også var jo selvsagt hjemisbilen innom også og da blei det til at vi kjøpte familiepakken og en pakke med sandwitch is:) Trampolina blei unga veldig glad for, så de hoppet på den inntil det var bade-og sengetid:D Jeg har blitt skikkelig forkjølet og muligens bihulebetennelse på gang:-/ Dum som jeg er skulle jeg "bare" sole meg litt og tok av litt for mye klær;) he he.. Var 20.5 grader i skyggen her igår kl 17.00:D
VI har grillet flere ganger, og T får bakoversveis hvis vi skulle finne på å mangle pølser eller maiskolber. Hva er grilling uten det, liksom? :p

God morgen!
Skulle få sove lenge idag, før vi skulle ut å reise. Men mannen kom å vekte meg kl 09 med beskjeden om at Widerøe er i streik og flyet kansellert :mad: :mad: :mad: Er så frustrert og oppgitt. Nå driver vi å vrir hodene på hvordan vi skal komme oss avgårde til begravelsen. Kjenner ikke jeg makter 7-10 timer i bil med snuppa, er så utrolig sliten om dagen og en sånn reise vil nok bare drenere meg helt for overskudd. Alternativet er Hurtigrute, men det er grisedyrt! :eek: Eeeeller Hurtigbåt, men den går så teit, enten kl 07 i morra tidlig eller kl 16 i ettermiddag. Tar vi den i ettermiddag er vi ikke fremme før 21 i kveld, og det blir nok heller ikke trivelig med en trøtt baby... hva tror dere???

Ja, har sett at de er i streik:(
Skikkelig dumt det skulle komme nå da, så dere ikke fikk tatt flyet i begravelsen:( Ville nok reist på morran for og unngå all den stressen på kveldinga og en super overtrøtt unge! Vi reiser som regel veldig tidlig med våre små, om vi skal noe!

VI har grillet flere ganger, og T får bakoversveis hvis vi skulle finne på å mangle pølser eller maiskolber. Hva er grilling uten det, liksom? :p

Vi har hatt bål med grilling av pølser og etc, men ikke grilla på grillen ennå før igår;)
Ja, men jeg er da så ganske enig med han i det;) Går ikke ann og grille uten MAISKOLBER, da er grillinga ødelagt for min del, sykt, men sant:p

vel, hun hadde bare økt vel 40 gram på 2 uker nå, så tror hun bruker opp all den energien hun spiser :p

Tror nok det kan komme av at hu er så aktiv som hu er, da legger de gjerne på seg lite pga de da bruker opp all den energien som kommer av maten til og fiiiise rundt overalt;) Lille turbofisen<3 Hun er så ELSK:)<3

Har du hatt uproblematiske fødsler da? Kan hjemmefødsel være en ide? :p

nei fødslene har vært veldig enkle :) men vil helst ikke føde hjemme :P føler det er litt tryggere på et sykehus :)

Her får han halve skiven og gomser i seg :D Nok med gris da, ja :p
her funker det ikke å gi halve brødskiver, hun skjønte aldri hvor store biter hun må ta, OG at hun må tygge og svelge før hun kan stappe inn mer. Så MÅ dele i småbiter og gi henne en og en bit for å putte i munnen, ellers spytter hun alt ut igjen etter å ha hamstra i munnen ei stund :P

Ja, har sett at de er i streik:(
Skikkelig dumt det skulle komme nå da, så dere ikke fikk tatt flyet i begravelsen:( Ville nok reist på morran for og unngå all den stressen på kveldinga og en super overtrøtt unge! Vi reiser som regel veldig tidlig med våre små, om vi skal noe!
vi reiser med Hurtigruta kl 01.30 i natt vi :eek: :P Legger Hermine i uteklærne i kveld, og så håper jeg det går fint å legge henne over i bilstolen og kjøre på båten ;) Derifra blir det over i vogna, og så i reiseseng på lugar! Er spent på hvordan det blir å gå!

vi reiser med Hurtigruta kl 01.30 i natt vi :eek: :P Legger Hermine i uteklærne i kveld, og så håper jeg det går fint å legge henne over i bilstolen og kjøre på båten ;) Derifra blir det over i vogna, og så i reiseseng på lugar! Er spent på hvordan det blir å gå!
Håper det går fint da :-)

vi reiser med Hurtigruta kl 01.30 i natt vi :eek: :p Legger Hermine i uteklærne i kveld, og så håper jeg det går fint å legge henne over i bilstolen og kjøre på båten ;) Derifra blir det over i vogna, og så i reiseseng på lugar! Er spent på hvordan det blir å gå!

Lykke til :) håper det går bra da :)

j
Håper det går fint da :)
jeg også! Men det blei plutselig litt mer å tenke på gitt! o_O Flasker til i natt og i morra, frokost til oss alle og lunsj til henne! Må ha med termos med kokt vann osv osv :eek:

vi reiser med Hurtigruta kl 01.30 i natt vi :eek: :p Legger Hermine i uteklærne i kveld, og så håper jeg det går fint å legge henne over i bilstolen og kjøre på båten ;) Derifra blir det over i vogna, og så i reiseseng på lugar! Er spent på hvordan det blir å gå!

Skjønner det godt:) Håper hu sover gjennom på vei til båten:):) Går nok helt sikkert kjempefiiint skal du se:)

Lykke til!!:)
Hvor langt skal dere reise?
Vi skal reise Tromsø-Sortland. Er ca 12 timer på båten, men den går jo i sneglefart da :P Tar 6-7 timer å kjøre, men det orka vi ikke å begi oss ut på med frøken "villikkesitteibilstolen" ;) Skulle jo ta fly, som tar 30min, men det blei kansellert pga streiken o_O

Back
Topp