Onsdag 18.12 :)

Anita87

Fulltidsmamma
Oktobermirakler 2013
September 2012
Hei og hopp!

1387352198731.jpg

Står til?:P håper dere har hatt en fiiiin natt og at alle er friske og opplagte;)

Sambo begynte litt seinere på jobb idag, så jentene ble levert kl 8:15 i bhg:)
Også så deilig at ingen av dem våknet før 7:30 idag!:D
Jeg måtte gi Leoh flaske 4:30. Han har ikke trengt nattmat på 2 uker:) men inatt tror jeg han drømte, fordi han satte i å hyyylskrike:oops: ikke at det er no nytt da:p men skjer stort sett på dagen ;)

Etterpå må jeg kansje ut å se etter en ny lue til Emira, og mulig en fin kjole..(hun har bare minimum 10 kjoler fra før:P)
også tenkte jeg at vi skulle bake pepperkaker etter bhg :)

Ha en fin dag <3

☆★hilsen meg★☆

God morgen!
Så godt at dere fikk drøya morgenen litt da..:) Høres ut som dere har en koselig ettermiddag i vente.♡

Kl.04 våkna Jenny, som hadde tett nese og hosta en del, så hun havna sammen med oss i storsenga. Alle tre stod opp 07.30, ordna seg og åt frokost sammen, før papsen begynte å jobbe hjemmefra (PC-mann) og jeg leverte vesla til dm. Skal kose meg med en kopp kaffe nå, før det blir alvorlig nedvask av huset.;) :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her starta dagen kl 06.30 men var godt for hadde ei urolig natt med minsten natt til i går. I dag er det siste rest som skal gjøres i huset for vi drar i morgen tidlig. Skal og på minnestund for en lærer jeg hadde i fjor da jeg gikk på voksenopplæringa.

God formiddag :)
Aaaaltfor sein kveld i går + urolig natt = sliiiiten og trøtt meg! Hermine får flere jeksler, og disse plager henne visst :eek: de første to var bare plutselig der :p så hun måtte få en paracet før leggetid i går kveld.
Hadde jentekveld i går, superkoselig med hjemmelaget gløgg og pepperkaker med camenbert og fikenmarmelade på :rolleyes: men det ble sent da :p ...og jeg våkna med Hermines forkjølelse i halsen og nesa :eek:
Snuppelupp er i bhg, mannen er reist bort og blir borte til i morgen og jeg ligger flatt ut på sofaen!
Hermine: -pappa? Pappa? Pappa?
Jeg: hvor er pappa?
Hermine: pappa bobb!
Jeg: er du et ekko?
Hermine: ekko, ekko!
:rolleyes:

God morgen!
Så godt at dere fikk drøya morgenen litt da..:) Høres ut som dere har en koselig ettermiddag i vente.♡

Kl.04 våkna Jenny, som hadde tett nese og hosta en del, så hun havna sammen med oss i storsenga. Alle tre stod opp 07.30, ordna seg og åt frokost sammen, før papsen begynte å jobbe hjemmefra (PC-mann) og jeg leverte vesla til dm. Skal kose meg med en kopp kaffe nå, før det blir alvorlig nedvask av huset.;) :p

Så bra at Jenny sovna igjen da :)
Kos deg masse med kaffe! Og ikke minst med rengjøring:P

☆★hilsen meg★☆

God formiddag :)
Aaaaltfor sein kveld i går + urolig natt = sliiiiten og trøtt meg! Hermine får flere jeksler, og disse plager henne visst :eek: de første to var bare plutselig der :p så hun måtte få en paracet før leggetid i går kveld.
Hadde jentekveld i går, superkoselig med hjemmelaget gløgg og pepperkaker med camenbert og fikenmarmelade på :rolleyes: men det ble sent da :p ...og jeg våkna med Hermines forkjølelse i halsen og nesa :eek:
Snuppelupp er i bhg, mannen er reist bort og blir borte til i morgen og jeg ligger flatt ut på sofaen!
Hermine: -pappa? Pappa? Pappa?
Jeg: hvor er pappa?
Hermine: pappa bobb!
Jeg: er du et ekko?
Hermine: ekko, ekko!
:rolleyes:

Håper tennene kommer seg fort gjennom! Her har tennene stått stille hos Liana leeeeenge:eek::p
Du får slappe av og bli frisk;) er jo tross alt ikke lenge igjen til julaften;):P

Hahaha må le av snuppa di:rolleyes: så søt og flink!:D

☆★hilsen meg★☆

Så bra at Jenny sovna igjen da :)
Kos deg masse med kaffe! Og ikke minst med rengjøring:P

☆★hilsen meg★☆
Spørst om jeg må invistere i litt baileys å ha i den kaffen, Anita, for jeg sliten sånn med motivasjonen!!:p Har fått rydda hjørnebordet nå da, meeen alt rotet forflytter seg bare! Hømhøm..
1387360693983.jpg1387360709390.jpg

God morgen.
Var ikle hjemme før kl 24.
Var hos tante og onkel å spiste deilig grøt,julekaker og kringle...
Var bare meg.. Så.vi skravlet en god del :-)

Mina våknet flere ganger i natt... hun har hjørnetennene på vei oppe,så de plager hun stakkars... snart 14 tenner,only six to go ;-)

Kaldt og drittvær idag...
Skal spise litt pepperkaker vi lagde for to dager siden :-)

Lilla-87 : er du og mannen bedre? God bedring til Jenny :-)

Anita87 : uff,husker de kunne skrike plutselig midt på natten.. så er nok mareritt Leoh har. :-(
Koselig med masse kjoler til Emira hehe.. da blir hun glad :-)
Hvordan går det med Aliana? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Spørst om jeg må invistere i litt baileys å ha i den kaffen, Anita, for jeg sliten sånn med motivasjonen!!:p Har fått rydda hjørnebordet nå da, meeen alt rotet forflytter seg bare! Hømhøm..
Vis vedlegget 43883Vis vedlegget 43884

Vel, det ryddige bordet var superkoselig!!!! OG du har ennå fler dager igjen til jul før stuebordet også skal være koselig ;)

Æsj, ble en kort dag i bhg idag på Hermine :( De ringte kl 10 (mens jeg sov på sofaen) og sa at hun hadde feber og var skikkelig lei seg :( Hentet henne, og da gråt hun "pæje, pæje" trodde nok at det var frukttid siden hun ble hentet:p men heldigvis hadde hun pære i matboksen sin fra frokosten, så hun spiste den og sovna i vogna før vi kom ut porten i bhg!
Typisk at hun OG jeg blir syk når pappan er borte, menmen vi har heldigvis fri og kan roe ned fram til jul nå :)

Håper tennene kommer seg fort gjennom! Her har tennene stått stille hos Liana leeeeenge:eek::p
Du får slappe av og bli frisk;) er jo tross alt ikke lenge igjen til julaften;):P

Hahaha må le av snuppa di:rolleyes: så søt og flink!:D

☆★hilsen meg★☆
Hehe, ja hun er morsom :) lærte å si k i går, har vært t istedet for helt til nå, så plutselig ble hun lettere å forstå ;)

God morgen!

Huff, samme opplegget hos dere som hos oss altså :( håper småtrolla blir frisk før jul!

Hei og hopp!

Vis vedlegget 43873

Står til?:P håper dere har hatt en fiiiin natt og at alle er friske og opplagte;)

Sambo begynte litt seinere på jobb idag, så jentene ble levert kl 8:15 i bhg:)
Også så deilig at ingen av dem våknet før 7:30 idag!:D
Jeg måtte gi Leoh flaske 4:30. Han har ikke trengt nattmat på 2 uker:) men inatt tror jeg han drømte, fordi han satte i å hyyylskrike:oops: ikke at det er no nytt da:p men skjer stort sett på dagen ;)

Etterpå må jeg kansje ut å se etter en ny lue til Emira, og mulig en fin kjole..(hun har bare minimum 10 kjoler fra før:P)
også tenkte jeg at vi skulle bake pepperkaker etter bhg :)

Ha en fin dag <3

☆★hilsen meg★☆
Hahaha, priceless bilde!!! :D

Hermine syk igjen :( Stakkar!

Lilla; slik rydder jeg og :p

Vi hadde en SUPER natt, men jeg var utrolig trøtt likevel pga sen senvakt i går og pumping etter at jeg kom hjem. Vi skal nemmelig ha barnevakt i morgen - OVER natten! Det er så etterlengtet, vi gleder oss veldig. Jeg har overrasket mannen med dette, han fikk vite det i går. Han er på jobb nå, andre dag på rad I FERIEN sin at han er på jobb :o
Men Eskil sov altså til 5.30 før han trengte pupp i dag (ja, i DAG, ikke i NATT!) og sov enda litt til før han bæsjet masse :p
Og jeg har trent!, Dusjet og spiser lunch mens E sover! :D

Hei og hopp:-)

Stakkars Hermine som har blitt syk, håper dere begge blir friske raskt:-)

Her blir det også vasking og rydding, men ikke av meg, hun som av og til vasker hos oss kommer snart.
Det er utrolig deilig å få vasket ned huset før jul:-)

Vel, det ryddige bordet var superkoselig!!!! OG du har ennå fler dager igjen til jul før stuebordet også skal være koselig ;)
Takk for det!:) Skulle nesten sendt med et før-bilde også.:eek::p
Ja, så du foreslår at stuebordet bare kan stå slik i noen dager til, mens jeg pønsker ut en "where to put it"-plan?:D Hehe..Mannen begynner på ferie i morra, så da skal han få hjelpe til med å rydde bort de tingene som hører han til. Da er.mye av jobben gjort!;)

God bedring til både deg og Hermine! Dere er uheldige med sykdom når mannen er bortreist.:( Kanskje det er en reaksjon på at han drar?:) Håper dere blir fort frisk slik at jula blir knall.♡

Har du ei fin oppskrift på brente mandler forresten? Jeg har ikke laga det før, men vil gjerne prøve. Lurer på et par ting ang det:
- er det lurt å lage mange små porsjoner slik at det ikke svir seg?
- kan jeg bruke ei wokpanne, eller er det lurest å bruke ei gryte?

God morgen.
Var ikle hjemme før kl 24.
Var hos tante og onkel å spiste deilig grøt,julekaker og kringle...
Var bare meg.. Så.vi skravlet en god del :-)

Mina våknet flere ganger i natt... hun har hjørnetennene på vei oppe,så de plager hun stakkars... snart 14 tenner,only six to go ;-)

Kaldt og drittvær idag...
Skal spise litt pepperkaker vi lagde for to dager siden :-)

Lilla-87 : er du og mannen bedre? God bedring til Jenny :-)

Anita87 : uff,husker de kunne skrike plutselig midt på natten.. så er nok mareritt Leoh har. :-(
Koselig med masse kjoler til Emira hehe.. da blir hun glad :-)
Hvordan går det med Aliana? :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
14 tenner?! Skal si oss det.:) Da er dere snart ferdige og kan slippe mer bissevondt. Håper hun slipper mye mer plager, stakkars..♡

Jeg og mannen er bedre. Jeg var i grei form allerede i går og blei ikke like syk som mannen.:p Han kasta visst opp over 30ganger (i følge seg selv). Hehe..Må bare le litt, for han var døden nær denne gangen. Flaks at han ikke er syk så ofte! :D
Jeg tror det går seg til hos Jenny også før jul..Vi får kose oss en del inne de siste dagene tenker jeg.:)

Kos dere med pepperkakene!!:D

Hermine syk igjen :( Stakkar!

Lilla; slik rydder jeg og :p

Vi hadde en SUPER natt, men jeg var utrolig trøtt likevel pga sen senvakt i går og pumping etter at jeg kom hjem. Vi skal nemmelig ha barnevakt i morgen - OVER natten! Det er så etterlengtet, vi gleder oss veldig. Jeg har overrasket mannen med dette, han fikk vite det i går. Han er på jobb nå, andre dag på rad I FERIEN sin at han er på jobb :o
Men Eskil sov altså til 5.30 før han trengte pupp i dag (ja, i DAG, ikke i NATT!) og sov enda litt til før han bæsjet masse :p
Og jeg har trent!, Dusjet og spiser lunch mens E sover! :D
Hehe..Tror det er slik det er hos de fleste, men det er så slitsomt med alt dilldallet som ikke har en egen plass! Jeg ønsker meg en sjenk med masse skuffer til all slags småtteri, så trenger det ikke å ligge fremme i det minste.;)

HURRA for natta deres!!:D Og for kjærestetiden dere skal ha sammen. Det blir koselig - og vel fortjent!:)

Takk for det!:) Skulle nesten sendt med et før-bilde også.:eek::p
Ja, så du foreslår at stuebordet bare kan stå slik i noen dager til, mens jeg pønsker ut en "where to put it"-plan?:D Hehe..Mannen begynner på ferie i morra, så da skal han få hjelpe til med å rydde bort de tingene som hører han til. Da er.mye av jobben gjort!;)

God bedring til både deg og Hermine! Dere er uheldige med sykdom når mannen er bortreist.:( Kanskje det er en reaksjon på at han drar?:) Håper dere blir fort frisk slik at jula blir knall.♡

Har du ei fin oppskrift på brente mandler forresten? Jeg har ikke laga det før, men vil gjerne prøve. Lurer på et par ting ang det:
- er det lurt å lage mange små porsjoner slik at det ikke svir seg?
- kan jeg bruke ei wokpanne, eller er det lurest å bruke ei gryte?

jeg lager det med 250gr mandler per runde, og så laga vi fire runder heller. Men vi var jo to som vi fordelte det på og fikk 500gr hver ;) Har ikke testa med wokpanne, men det viktigste er å ha ei tykkbunnet gryte slik at det ikke svir seg, kan vel umulig spille noen rolle om det er stekepanne, gryte eller wokpanne ;)

Jeg bruker:
250gr mandler
250gr melis
3/4 dl vann
1 ts kanel

hiv alt i ei gryte og kok opp, det vil først smelte, og så sukre seg. Men du er ikke ferdig når det sukrer seg!!! Da skal det ennå smelte en gang til, og bli karamell ;) Hiv det utpå ei bakeplate med papir på og bruk to gafler til å skille dem med fort som fy! Få gjerne mannen til å hjelpe det med å skille dem, for det stivner utrolig fort...og da må man bruke hammer og male det til krokan :p ;)

snupsi sov 1,5 time :) Nå har hun bæsja på do, spist 1/2 glass med lasagne (skulle det være iallfall, er litt skeptisk) en hel fruktmos, en klementin, en kopp 50/50 med juice/vann og dytter nå innpå med skumpinner og puffs mens hun ser Timmy :) Ikke noe i veien med appetitten iallfall :p Feberen var nede i 37.8 nå, så det er jo fint :) Men hun går rundt og sutrer "au, aaau" så hun må ha vondt et sted :( Fikk seg en dose paracet, så får vi se om det hjelper på aua!

Back
Topp