Onsdag 16.04♡

Så bra at du rakk å dusje! Det også er gull verdt innimellom ;)
Det
Høres ut som Leoh har gode soverutiner da! Gleder meg litt til den tiden selv om det er kos nå også. Her er det lite rutiner ;-p Eller det vil si..han sover stort sett hele tiden og er kun våken i korte perioder, så kanskje det kan kalles rutine likevel..haha! Det er pga han er prematur. (selv om termin er i morgen, så "henger" de som regel litt etter på mange områder).

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja jeg syns Leoh har fått greie rutiner.. og jeg hadde endelig klart å vende han til å legge seg kl 21, og så måtte klokka stilles!:oops: nå er det tilbake til 21:30-22-30:confused: og har prøvd å legge han tidligere, men han våkner igjen etter 30-60min :P men går seg vel til;) han sover hvertfall hele natten:D

Mhm, var det jeg tenkte.. han er jo snart som en nyfødt baby, så er nesten fra nå og utover dere kan følge utviklingen som til de som blir født til termin;) men har også fått med meg dette at premature kan henge litt etter "normalen" på hvertfall de første tingene de lærer.. jeg syns det var deilig i helgene når Leoh sov det meste av døgnet, men kunne bli fryktelig kjedelig når alle de andre var i barnehage og jobb!

Så fine egg og fin påskevegg :) kos med hjemmelaga pynt!

Hehe ja, er kjempe kos med pynt fra ungene :D har sin helt spesielle sjarm :D

Hvor gammel er han nå?
Våre sov tit og ofte i lang tid uten rutiner de, selvom de var i magen til termin :p

Han er 8 uker i dag :-) termin i morgen. Rutiner eller ikke rutiner har vel ikke så mye å gjøre med at han er prematur...hehe..men at han sover mer enn barn født til termin og blir fortere slite ..sa hs ihvertfall..jeg har egentlig bare Simone å sammenligne med ;-)

Han er 8 uker i dag :) termin i morgen. Rutiner eller ikke rutiner har vel ikke så mye å gjøre med at han er prematur...hehe..men at han sover mer enn barn født til termin og blir fortere slite ..sa hs ihvertfall..jeg har egentlig bare Simone å sammenligne med ;-)

JA det vil jeg tro, at de blir fortere slitne når de kommer så tidlig. Rutinene kommer etterhvert =)

Ja vi gir ikke noe nå, jeg burde sikkert be om resept da ammingen er på hell, men foreløpig holder det med morsmelk og havremelk med kalsium.
Her slår det kun ut på magen, men det er all melk da og spesielt yoghurt og mat med mye melk.

Havremelk er ikke så verst da..jeg likte ikke å drikke det men i kaffe og mat var det supert :) du får raskt nok resept, så ingen stress..vi fikk tilbakebetalt det vi betalte før vi fikk godkjenning fra helfo. Så bra at det kun slår ut på magen da, selv om det ikke er noe gøy at de reagerer på noe.

Havremelk er ikke så verst da..jeg likte ikke å drikke det men i kaffe og mat var det supert :) du får raskt nok resept, så ingen stress..vi fikk tilbakebetalt det vi betalte før vi fikk godkjenning fra helfo. Så bra at det kun slår ut på magen da, selv om det ikke er noe gøy at de reagerer på noe.

Ja jeg tenker at det er lurt når det ikke blir noe amming, for å være sikker på at han får i seg det han skal!

Ah okey.. tenkte hun skulle få litt i egget hverdag jeg :P hehe..

Din mor har rett da.. hvertfall om man fyller det med masse godteri.. jeg tenkte å legge oppi godt, smoothie og noe småleker... kanske duplo eller noe :) bare sånn for å fylle egget uten for mye godteri :P
Jeg blir å legge litt i hver dag fra påskeaften av, om hun spiser opp alt da ;) :p

Lurt å putte andre ting enn snop oppi, derav solbrillene ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Ja jeg lurer på om malt bare gir mer luft her også. Karve te har vi ikke prøvd..kan jo teste det også. Håper å få time på sykehuset raskt, for vi gir pre-nan for premature, og vil helst ikke gi noe annet før vi har vært på sjekk. Det er ekstra næringsstoffer, vutaminer og mineraler som er spesielt beregnet på premature og de med lav fødselsvekt. Skal bare brukes til han er ca 4-5kg, så kjipt å kutte det ut om det ikke er nødvendig og "gå glipp av" godene i melka. Håper ikke han har melkeallergi, men om det er det så er det iallefall enkelt å gjøre noe med. Da blir det nutramigen pga den er mildest for magen.

Spurte forresten hs i går ang at vi har fått klarsignal på å gi melk i mat til Simone og at dere har fått beskjed om å ikke gi for å ikke irritere/gjøre skade på tarmene (om jeg husker riktig?). Iallefall så har vi fått ny hs og hun sa at det var veldig individuelt fra barn til barn pga allergi kunne være på forskjellige måter. Vi kunne bare fortsette med det siden legen sier det, men at det kunne hende at Nathaniel f.eks ikke kunne teste melk på den måten om det er allergi han har pga han ble født for tidlig og systemet hans er mer umodent og sart... (..?..)Så jeg ble ikke så mye klokere annet enn at det virker som om det er forskjellig praksis fra lege til lege og plass til plass og barn til barn. Spurte forrige hs også og husker ikke helt svaret, men mener det var noe i samme bane..

Lurt å holde seg til den mme han skal ha ja, helt til dere har pratet med barnelege! Men mange små får jo veldig treg mage av mme, og plages pga den!

Ja det er helt utrolig hvor mange kontrabeskjeder man får av ulike leger og hs. Vår hs hadde ikke peiling på melkeallergi, så der var det lite hjelp å hente. Men vår barnelege sa da altså at tarmene skulle få fred til å modnes og "heles" til hun blir 2, for at de ikke skal være kontinuerlig irriterte og dermed provosere allergien/intolleransen ytterligere...først da skal vi begynne å prøve. Men det er kanskje avhengig av barnets symptomer? Hermine fikk jo blod i bærsjen, noe som er ganske alvorlig...

Så bra at du rakk å dusje! Det også er gull verdt innimellom ;)
Det
Høres ut som Leoh har gode soverutiner da! Gleder meg litt til den tiden selv om det er kos nå også. Her er det lite rutiner ;-p Eller det vil si..han sover stort sett hele tiden og er kun våken i korte perioder, så kanskje det kan kalles rutine likevel..haha! Det er pga han er prematur. (selv om termin er i morgen, så "henger" de som regel litt etter på mange områder).

Dere kan vel begynne omtrent nå å regne han som nyfødt i grunnen? Mht søvnbehov, utvikling o.l.? Vi hadde uansett lite rutiner før Hermine ble 6 måneder da :p

Hermine fikk hysterisk anfall ved legging idag :eek: :confused: Hylte og skreik og var helt krakilsk! Pappan skulle egentlig legge men han hadde ikke sjanse...måtte gå ut av rommet og roe henne men med en gang vi kom inn igjen starta hun på nytt og ville ikke sove!!! Omsider la jeg meg ned og sa at jeg skulle sove, og da la hun seg også ned...en time seinere sov hun såpass at jeg kunne forlate rommet, men hun ligger ennå i vår seng for turte ikke å flytte henne:p

Mannen dro for å kjøpe noe godt til kveldsmat, og jeg har krøpet under pleddet igjen!

Han er 8 uker i dag :-) termin i morgen. Rutiner eller ikke rutiner har vel ikke så mye å gjøre med at han er prematur...hehe..men at han sover mer enn barn født til termin og blir fortere slite ..sa hs ihvertfall..jeg har egentlig bare Simone å sammenligne med ;-)

Leoh sov nesten heletiden de første ukene... kansje våken i 1-2 timer iløpet av døgnet (utenom når han fikk mat da).. Liana var myyye våken.. og kunne være våken i 2-4 timer av gangen fra hun ble født..og hadde da kansje 2 våkenperioder om dagen ;) så er nok også veldig forskjellig fra barn til barn, uansett :)

Hermine fikk hysterisk anfall ved legging idag :eek: :confused: Hylte og skreik og var helt krakilsk! Pappan skulle egentlig legge men han hadde ikke sjanse...måtte gå ut av rommet og roe henne men med en gang vi kom inn igjen starta hun på nytt og ville ikke sove!!! Omsider la jeg meg ned og sa at jeg skulle sove, og da la hun seg også ned...en time seinere sov hun såpass at jeg kunne forlate rommet, men hun ligger ennå i vår seng for turte ikke å flytte henne:p

Mannen dro for å kjøpe noe godt til kveldsmat, og jeg har krøpet under pleddet igjen!

Lillebror var også helt hysterisk før dagsoving i dag. Jeg aner ikke hva han styra med.
Jeg hadde ammet han, men han ba om mer. Litt vanskelig da det var helt tomt, og han ble SÅ sur...!
Så om det var en forsmak på en eventuell avvenning tror jeg at jeg melder meg av :p

Jeg blir å legge litt i hver dag fra påskeaften av, om hun spiser opp alt da ;) :p

Lurt å putte andre ting enn snop oppi, derav solbrillene ;)

Hehe ja..så de :D sånt er jo stas også :)

Lillebror var også helt hysterisk før dagsoving i dag. Jeg aner ikke hva han styra med.
Jeg hadde ammet han, men han ba om mer. Litt vanskelig da det var helt tomt, og han ble SÅ sur...!
Så om det var en forsmak på en eventuell avvenning tror jeg at jeg melder meg av :p
Haha, og Hermine ble så hysterisk når jeg forsøkte å amme henne (da hun var baby) :P

Hun hadde bestemt seg for at hun ikke ville sove idag, hun skulle opp i stua :eek: Men fikk henne til å kapitulere mot søvnen til slutt!

Haha, og Hermine ble så hysterisk når jeg forsøkte å amme henne (da hun var baby) :p

Hun hadde bestemt seg for at hun ikke ville sove idag, hun skulle opp i stua :eek: Men fikk henne til å kapitulere mot søvnen til slutt!

Han var virkelig rasende altså, da jeg sa det var tomt og at han hadde fått. Er ganske sår etter tullet hans i natt, så jeg orket rett og slett ikke la han sjekke og finne ut av det selv :(

Han var virkelig rasende altså, da jeg sa det var tomt og at han hadde fått. Er ganske sår etter tullet hans i natt, så jeg orket rett og slett ikke la han sjekke og finne ut av det selv :(
Aoch, det er så vondt! Bare å smøre og lufttørke! Og håpe han sover natta gjennom nå ;)

Aoch, det er så vondt! Bare å smøre og lufttørke! Og håpe han sover natta gjennom nå ;)

Det er helt rart å ha slike problemer så langt ut i ammeperioden :o
Men ja; jeg håper også han sover godt! :D

Det er helt rart å ha slike problemer så langt ut i ammeperioden :o
Men ja; jeg håper også han sover godt! :D
Ja, man skulle tro det ga seg :P men jeg var som mest sår rett før jeg slutta å amme, for hun hadde glemt teknikken og fikk feil tak! Så det er nok helt normalt ;)

Ja, man skulle tro det ga seg :p men jeg var som mest sår rett før jeg slutta å amme, for hun hadde glemt teknikken og fikk feil tak! Så det er nok helt normalt ;)

Ja det er nok helt vanlig, spesielt når han antakelig var så sulten i natt at han hang i.
Vurderer å gi han banan i natt om han begynner på samme vis :o Eller melk på flaske...

Rekker ikke å lese igjennom... men,kommer tilbake i morgen.
Ønsker dere alle en god natt :-)

Vært våken siden 5,så nå MÅ jeg legge meg :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Back
Topp