Onsdag 13.mai!

Hehe hopper jeg over en dag her, så må jeg regne med 2-3 maskiner :p så derfor prøver jeg å få vasket minst 1 gang om dagen.. nå tørker det jo så fort også :D

Når jeg får meg hus, så skal jeg ha et vaskerom i kjeller som det er plass til vaskemaskin og tørketrommel! Da kan jeg vaske og tørke fra morgen til kveld :D;):p

Det er jo et eget vaskerom i hver kjeller her vi bor..men får ikke bruke det!:oops: eneste er da å få lagt opp strømkabel fra kjeller til sikringsskapet vårt.. men tror dem har fjernet kraner å alt der nede:p
Jeg ønsker oss også stort vaskerom med god plass til å henge opp klær! :D

Det skjønner jeg ja!

Virker som om Hermine klarer seg bedre og bedre med mindre og mindre søvn på dagtid, så jeg bekymrer meg ikke lengre dersom hun sover bare en time eller mindre. Det betyr bare tidlig og enkel legging ;) :p Dersom hun sover lenge, og sent, så blir det lett seinere og mer langdryg leggeprosess ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Ja, i går lot jeg han sove litt lenger enn jeg ville gjort ellers, siden han måtte være med på turn som er ferdig kl 19. Butikktur og kveldsmat før stelling førte til legging rundt 20 :p men han holdt ut helt fint!

Ah deilig da :D og dere er jo ikke så mange heller, så blir sikkert ikke like mye som her:) er kjekt med rene klær ja:P:D hehe..

vi (jeg) kan ikke kjøre så mange maskiner på én dag.. siden badet er vegg i vegg med Emira sitt rom, så må stoppe før kl 19, ellers får hun ikke sove :P også har vi ikke tørketrommel pga plassmangel..så henger opp klær på vårt rom og evt kjøkkenet (bruker 2 stativer).. går 1-2 maskiner daglig for at det ikke skal bli overfullt av skittentøy:P haha
Klart, når dere er så mange blir det nok endel mer å vaske!!!

Den dagen vi får enebolig (og flere barn) skal jeg ha stort vaskerom med to vaskemaskiner, tørketrommel, benkeplass til å brette klær og tørkesnorer oppunder taket!!! :D

Ja, i går lot jeg han sove litt lenger enn jeg ville gjort ellers, siden han måtte være med på turn som er ferdig kl 19. Butikktur og kveldsmat før stelling førte til legging rundt 20 :p men han holdt ut helt fint!
Ja det er kjekt at de sover lenge når man skal noe...som regel slår det omvendt her, slik at hun våkner ekstra tidlig fra luren når jeg ønsker at hun skal sove mer :p Men når hun sover lenge så går vi enten ut eller drar på besøk/butikken mellom middag og kveld for å slite henne litt ekstra ut ;)

Ja det er kjekt at de sover lenge når man skal noe...som regel slår det omvendt her, slik at hun våkner ekstra tidlig fra luren når jeg ønsker at hun skal sove mer :p Men når hun sover lenge så går vi enten ut eller drar på besøk/butikken mellom middag og kveld for å slite henne litt ekstra ut ;)

Det var lurt :)
Det er deilig å kunne tilpasse litt ja. Men jeg klarer ikke å utsette sovetiden noe særlig bare her hjemme. Da må vi finne på noe. Kjekt nå når det er så lett å komme seg ut og så mye å utforske rett utenfor døren!

Hm... Klokka er 15, sikkert på tide å trille sovende Lillebror bort i bhg for å hente T :p

Jeg ønsker oss også stort vaskerom med god plass til å henge opp klær! :D

Hadde vært deilig :D og gjerne med noen benker som man kan brette klær på :)

Klart, når dere er så mange blir det nok endel mer å vaske!!!

Den dagen vi får enebolig (og flere barn) skal jeg ha stort vaskerom med to vaskemaskiner, tørketrommel, benkeplass til å brette klær og tørkesnorer oppunder taket!!! :D

Hehe du beskrev nettopp det vaskerommet jeg vil ha :P:D

Jeg fikk slappet av i drøye to timer på sofaen før Hermine kom hjem :) Litt lek og kos før leggetid, men vesla hadde bare sovet en time i bhg så hun var rimelig sliten og sutrete ved stelling. Hun lo når hun så senga si og ville oppi :rolleyes: :D Så leste vi bok...og jeg sitter ennå på nattvordet ved senga hennes og venter på at hun skal sovne :P

Etterpå blir det Netflix og syarbeid, har en hel haug med barneklær med maskehull i :eek:

Sent from my iPhone using BV Forum

Det var lurt :)
Det er deilig å kunne tilpasse litt ja. Men jeg klarer ikke å utsette sovetiden noe særlig bare her hjemme. Da må vi finne på noe. Kjekt nå når det er så lett å komme seg ut og så mye å utforske rett utenfor døren!
Det er så kjekt, er bare å åpne ytterdøra og slippe Hermine ut så koser hun seg sånn at jeg må krangle med henne for å få henne lagt :) Deilig når det ikke skal stort mer enn en kum og småstein til for å underholde dem :P

Er egentlig utrolig sjeldent vi er inne helt frem til sovetid kl 12...Hermine blir så fort lei inne ;)

Og da var det plutselig kveld igjen!

Sambo er på jobb ENDA! måtte jobbe overtid, så jeg har holdt på med ungene alene :) Leoh sov fra kl 16 til 18:30 da.. Emira har vært slapp og trøtt, men har ikke feber og ikke noe vondt sier hun! Så vet ikke om hun bare er veldig sliten eller om hun begynner å bli syk:confused: men jeg har hvertfall fått matet og stelt Leoh, og dusjet jentene, så da er de to klare for fotografering i barnehagen imårra:D (hvis Emira holder seg frisk da:P )

Nå skal Emira legge seg, og jeg skal slappe av etter det :)

Sambo er på jobb ENDA! måtte jobbe overtid, så jeg har holdt på med ungene alene :) Leoh sov fra kl 16 til 18:30 da.. Emira har vært slapp og trøtt, men har ikke feber og ikke noe vondt sier hun! Så vet ikke om hun bare er veldig sliten eller om hun begynner å bli syk:confused: men jeg har hvertfall fått matet og stelt Leoh, og dusjet jentene, så da er de to klare for fotografering i barnehagen imårra:D (hvis Emira holder seg frisk da:p )

Håper hun ikke blir syk da :(
Blir du sliten av slike kvelder helt alene med ungene?

Sambo er på jobb ENDA! måtte jobbe overtid, så jeg har holdt på med ungene alene :) Leoh sov fra kl 16 til 18:30 da.. Emira har vært slapp og trøtt, men har ikke feber og ikke noe vondt sier hun! Så vet ikke om hun bare er veldig sliten eller om hun begynner å bli syk:confused: men jeg har hvertfall fått matet og stelt Leoh, og dusjet jentene, så da er de to klare for fotografering i barnehagen imårra:D (hvis Emira holder seg frisk da:P )

Håper hun bare var sliten! Hermine vil gjerne ligge på sofaen med pledd, smokk og kos foran tvn når hun kommer fra bhg ;)

Hvor lenge er Leoh våken i slengen? Sånn når han sover til 18.30? Husker Hermine var våken max 2-3 timer i slengen, selv i den alderen der :)

Jeg hadde avtalt med T at vi skulle ta en liten hårklipp når Lillebror hadde sovnet. Han skulle vente og kikke i noen blader i mens.
Men han sovnet :p
Så da får vi se om vi rekker å klippe håret før barnebursdag han skal i i morgen ettermiddag. Kjekt å se litt ok ut på håret på 17. mai.
Men når jeg tenker meg om hadde det vært greit med den lange luggen hans for å skjule Harry Potter-streken/ kulen i panna :o
Jeg har innfunnet meg i at det ikke blir lesing denne uken. Jeg skal se en nettforelesning i morgen når Lille sover, men ellers har jeg altfor mye å tenke på nå i forhold til formen min.
Jeg håper på å pakke ferdig i morgen kveld og få det meste i bilen slik at vi kan reise sørover uten styr fredag formiddag.
Det blir herlig med tur i helgen altså :D

Jeg fikk slappet av i drøye to timer på sofaen før Hermine kom hjem :) Litt lek og kos før leggetid, men vesla hadde bare sovet en time i bhg så hun var rimelig sliten og sutrete ved stelling. Hun lo når hun så senga si og ville oppi :rolleyes: :D Så leste vi bok...og jeg sitter ennå på nattvordet ved senga hennes og venter på at hun skal sovne :P

Etterpå blir det Netflix og syarbeid, har en hel haug med barneklær med maskehull i :eek:

Hehe om Liana har sovet en time i bhgen, så blir jeg glad :P

Gah! Sy klær er sååå kjedelig:eek: men flink du som setter deg ned å syr det sammen igjen:D

Jeg hadde avtalt med T at vi skulle ta en liten hårklipp når Lillebror hadde sovnet. Han skulle vente og kikke i noen blader i mens.
Men han sovnet :p
Så da får vi se om vi rekker å klippe håret før barnebursdag han skal i i morgen ettermiddag. Kjekt å se litt ok ut på håret på 17. mai.
Men når jeg tenker meg om hadde det vært greit med den lange luggen hans for å skjule Harry Potter-streken/ kulen i panna :o
Jeg har innfunnet meg i at det ikke blir lesing denne uken. Jeg skal se en nettforelesning i morgen når Lille sover, men ellers har jeg altfor mye å tenke på nå i forhold til formen min.
Jeg håper på å pakke ferdig i morgen kveld og få det meste i bilen slik at vi kan reise sørover uten styr fredag formiddag.
Det blir herlig med tur i helgen altså :D
Hvor skal dere??? :confused: :p

Jeg har lave forventninger mht studier når jeg skal være alene med Hermine. Kjenner at når jeg går til/fra uit og leser hele dagen har jeg altfor lite overskudd til Hermine på ettermiddagen...så når vi er alene må det nok omprioriteres slik at jeg får mer overskudd til henne, så får det bare gå utover studiene de ukene!

Hehe om Liana har sovet en time i bhgen, så blir jeg glad :P

Gah! Sy klær er sååå kjedelig:eek: men flink du som setter deg ned å syr det sammen igjen:D
Haha, ja, en time er iallfall bedre enn ingenting :p

Ja, må jo sy det, er så ergerlig når fine klæt blir ødelagt av tullete småhull!

Håper hun ikke blir syk da :(
Blir du sliten av slike kvelder helt alene med ungene?

Håpet ikke jeg heller.. men hun var ikke seg selv! Kvinka litt til etter et do-besøk! Hadde ikke diarè da, men virket som om det hjalp forde:) men så klagde hun på magen ved legging..MEN hun sier lett at hun har vondt i magen da:P om hun er trøtt, sulten, mett, nervøs, gleder seg.. osv osv.. hehe.. må bare se an imårra, kan ha hun hjemme og bare ta hun med til fotograferingen også :)

Jeg kan bli sliten..men idag har det vært rolig her da, så har ikke blitt utslitt :) er mest sliten i ryggen og den ene hofta pga det blir lite sitting på ettermiddagen når jeg er alene;)

Håper hun bare var sliten! Hermine vil gjerne ligge på sofaen med pledd, smokk og kos foran tvn når hun kommer fra bhg ;)

Hvor lenge er Leoh våken i slengen? Sånn når han sover til 18.30? Husker Hermine var våken max 2-3 timer i slengen, selv i den alderen der :)

Er godt mulig.. det ser jeg inatt/imårra :) hun var lissom i fin form helt til vi kom hjem og hun satte seg for å se på tv.. men pleier lissom ikke å være sååå slapp! Men så har det skjedd mye for hun denne uken..var til brannstasjonen på mandag, igår var dem på tur til hagen til en som jobber i bhgen + hos mora mi.. men håper ikke hun er syk;)

Han er stort sett våken i 3-4 timer av gangen nå :) kansje han sovner etter 2 timer om morgen, hvis han våkner tidligere enn vanlig..

Hvor skal dere??? :confused: :p

Jeg har lave forventninger mht studier når jeg skal være alene med Hermine. Kjenner at når jeg går til/fra uit og leser hele dagen har jeg altfor lite overskudd til Hermine på ettermiddagen...så når vi er alene må det nok omprioriteres slik at jeg får mer overskudd til henne, så får det bare gå utover studiene de ukene!

Joda, men greia er at jeg på en måte ikke har noe valg da. Innen mannen er tilbake er eksamen over for lengst!
Hadde minsten vært i barnehage hadde jeg brukt den tiden til studier/jobb, men nå har jeg valgt å ikke ha han der og må bare bruke den tiden jeg har til å lese. Og det beste er å bruke tiden når han sover på formiddagen siden kveldene blir slitne og korte.

Back
Topp