Onsdaaaag :)

Hvordan har hun reagert på melk tidligere da?
Ammer du?
Jeg hadde ikke sett noen grunn for å gi erstatning istedet for brystmelk så lenge ammingen fortsatt gikk greit da, spesielt om hun reagerer på melk i tillegg..

Hun har reagert på hvit saus, yoghurt (for babyer) og slikt. Jeg ammer ja, sluttet med nattamming for noen få mnd siden. Men nå er det på ann igjen. Jeg har ammet annen hver time hele natten i flere dager. Hvis hun ikke får pupp er det bare grining og skriking store deler av natten. Føler eg ikke har nok melk til å tilfredsstille henne om natten siden hun må ha hele tiden. Men i kveld har hun fått litt velling i grøten, så får vi se om det hjelper i løpet av helgen :-)

Hun har reagert på hvit saus, yoghurt (for babyer) og slikt. Jeg ammer ja, sluttet med nattamming for noen få mnd siden. Men nå er det på ann igjen. Jeg har ammet annen hver time hele natten i flere dager. Hvis hun ikke får pupp er det bare grining og skriking store deler av natten. Føler eg ikke har nok melk til å tilfredsstille henne om natten siden hun må ha hele tiden. Men i kveld har hun fått litt velling i grøten, så får vi se om det hjelper i løpet av helgen :)
Kan hun drive økedøgn da? Vi har perioder hvor det ammes mye om natten, men det er ingen som helst andre tegn på at han får i seg for lite næring =)

Kan alltids være at det er økedøgn, er så rart å gå fra null ammingen til fem plutselig. Hun har jo begynt i bhg også, der spiser hun et måltid med grøt og bitteitt skive og så vidt litt frukt. Mens da jeg var hjemme med henne var det mellommåltid mellom frokost & lunch og lunch & middag. Pluss at enkelte ganger kunne jeg amme henne rett før evt lurer. Alt kan stamme fra forandringen med å begynne i bhg men hun spiser samtidig mye mindre også, så hun tar alt igjen om natten (å med så lite melk som jeg har er det ikke rart vi ammer ofte, men produksjonen tar seg ikke opp). Så det kan stamme fra to ting, derfor jeg håper velling kan være tingen (mme om ikke), så får vi heller se. Er det en rasksjon pga bhg start så vet jeg ikke hvor lenge det kan vare, har vært styr siden starten (3 uker siden), men hun denne uken ammingen har tatt av. :)

Kan alltids være at det er økedøgn, er så rart å gå fra null ammingen til fem plutselig. Hun har jo begynt i bhg også, der spiser hun et måltid med grøt og bitteitt skive og så vidt litt frukt. Mens da jeg var hjemme med henne var det mellommåltid mellom frokost & lunch og lunch & middag. Pluss at enkelte ganger kunne jeg amme henne rett før evt lurer. Alt kan stamme fra forandringen med å begynne i bhg men hun spiser samtidig mye mindre også, så hun tar alt igjen om natten (å med så lite melk som jeg har er det ikke rart vi ammer ofte, men produksjonen tar seg ikke opp). Så det kan stamme fra to ting, derfor jeg håper velling kan være tingen (mme om ikke), så får vi heller se. Er det en rasksjon pga bhg start så vet jeg ikke hvor lenge det kan vare, har vært styr siden starten (3 uker siden), men hun denne uken ammingen har tatt av. :)
Men får hun noe melk ila barnehagedagen da?
Om hun er vant til å ammes i løpet av dagen også, er det kanskje litt stor overgang om hun ikke får morsmelk eller mme mens hun er der..

Hun er vist for liten til å bli testet for både det ene og det andre sa barnelegen. Kunne gi falske positive og negative svar. Men han sa at hun kunne reagere på melk (provosere atopisk eksemet) uten at hun i grunn var allergisk. Siden ikke magen reagerer. :/
Leger sier så mye forskjellig altså :confused: vi ble sendt til testing, prøvene var imidlertid negative men på bakgrunn av symptomene fikk hun diagnosen melkeprotein inntollerans, og skal holdes unna melkeprodukter til fylte to år :eek: ;)

Men får hun noe melk ila barnehagedagen da?
Om hun er vant til å ammes i løpet av dagen også, er det kanskje litt stor overgang om hun ikke får morsmelk eller mme mens hun er der..

Hun får ingenting der, det var ikke ofte jeg ammet henne på dagtid. Men hun merker nok at hun ikke har tilgang på mm når hun vil. :)

Leger sier så mye forskjellig altså :confused: vi ble sendt til testing, prøvene var imidlertid negative men på bakgrunn av symptomene fikk hun diagnosen melkeprotein inntollerans, og skal holdes unna melkeprodukter til fylte to år :eek: ;)

Blææ, er så kjedelig når det er slik. Husker niesen min reagerte på melk også, der var det soya melk osv det gikk i.

Back
Topp