Omvisning føden

Trenger ikke omvisning... Hadde ikke jeg med nr 1. Hva skal være poenget med det? Når du kommer inn som fødende, så får du jo beskjed om hva du skal gjøre. Så sant du ikke har angst så tror jeg ikke det er nødvendig
Jeg aner liksom ikke hva jeg går til! Siden det er første.. Så ville vært betryggende det å se hvor man skal, vite litt om hva man kan forvente når man kommer dit/hva man vil møte.. Vet jo at man aldri kan planlegge en fødsel, men da er det greit å vite noe om hva man kan forvente på sykehuset.

Det kan du godt! Har en venninne som akkurat fødte der, så hun skal fortelle meg litt hun også;) når bestilte du tid?

Jeg bestilte i mai/juni, men de fortalte meg at jeg burde bestille tidlig da jeg var på ultralyd i uke 18, ellers hadde jeg aldri tenkt på det allerede da! :)

Det kan du godt! Har en venninne som akkurat fødte der, så hun skal fortelle meg litt hun også;) når bestilte du tid?
Hei igjen! Nå har jeg vært på omvisning! :D Det var veldig enkelt og greit, det viktigste jeg fikk vite var nok at vi kommer inn via hovedinngangen og tar heis A til tredje etg. Deretter går en inn en av dørene som er på motsatt side av heisen, og til vaktrommet i enden for å melde sin ankomst. Hvis en dukker opp etter kl 20 må en gå inn via akuttmottaket.

Ellers fortalte jordmor litt om hva slags smertestillende de tilbyr (Drammen sykehus har ikke lystgass), og viste meg rundt. Hun sa det var lurt å tenke over om en vil ha epidural før fødselen starter, fordi det tar litt tid. Hvis det er eksepsjonelt mange som føder når vi kommer inn, og vi har "god tid" kan vi bli sendt til et annet sykehus (Kongsberg), men det er veldig uvanlig.

Håper dette er nyttig :happy:

Da jeg ringe Kristiansund sykehus hvor jeg skal føde, for å spørre om omvisning. Sa de at jeg bare skulle ringe de om morgenen den dagen jeg ville komme, så tok de omvisning så lenge de hadde tid :) Var der nå sist onsdag, og fikk sett fødestuene, og fikk en god del info om hvordan alt fungerte og foregikk. Bare barselrommene var fulle så de fikk jeg ikke sett. Så veldig glad jeg tok turen så jeg vet hva jeg kommer til siden dette er første gang:)

Da jeg ringe Kristiansund sykehus hvor jeg skal føde, for å spørre om omvisning. Sa de at jeg bare skulle ringe de om morgenen den dagen jeg ville komme, så tok de omvisning så lenge de hadde tid :) Var der nå sist onsdag, og fikk sett fødestuene, og fikk en god del info om hvordan alt fungerte og foregikk. Bare barselrommene var fulle så de fikk jeg ikke sett. Så veldig glad jeg tok turen så jeg vet hva jeg kommer til siden dette er første gang:)
Så bra! Hjelper å ha hvert der for å snik titte ;)

Uff da.... Så rart det er stengt. På Hønefoss der jeg jobber, får man det når man er innom (så lenge det ikke er overfult på avd). På Bærum der jeg skal føde hadde de faste dager hver uke.
Glad jeg alt var der i uke 12 ;)

Hei du ;) Jeg skal også føde på Bærum og har egentlig følt at jeg ikke trengte en tur for å se. Men nå som det nærmer seg kjenner jeg at det hadde vært lurt...hvor henvendte du deg da du ville på omvisning? "meldte du deg på" hvis du skjønner hva jeg mener, eller bare møtte du opp? Huff! Begynner å stresse litt nå på slutten

Hei du ;) Jeg skal også føde på Bærum og har egentlig følt at jeg ikke trengte en tur for å se. Men nå som det nærmer seg kjenner jeg at det hadde vært lurt...hvor henvendte du deg da du ville på omvisning? "meldte du deg på" hvis du skjønner hva jeg mener, eller bare møtte du opp? Huff! Begynner å stresse litt nå på slutten
Hei på deg :)
Jeg ringte til føden og spurte. De har faste dager og klokkeslett de har omvisning på. Husker ikke tidene siden jeg da var i uke 12 og er nå i uke 37. Men ring føden på bærum og hør. Måtte ikke avtale time, bare dukke opp til de tidene de hadde. Var gruppeomvisning ;)

Hei på deg :)
Jeg ringte til føden og spurte. De har faste dager og klokkeslett de har omvisning på. Husker ikke tidene siden jeg da var i uke 12 og er nå i uke 37. Men ring føden på bærum og hør. Måtte ikke avtale time, bare dukke opp til de tidene de hadde. Var gruppeomvisning ;)
Supert takk :)

Back
Topp