Omvisning føden

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Jeg ringte føden i Drammen for å bestille omvisning på sykehuset.. Og første ledige etter sommeren var 3. September! Det er den dagen jeg har termin:/
Trodde ikke at de holdt "stengt" for omvisning i sommerferien... Hun sa hun skulle skrive en lapp om å ringe hvis det ble avbestilling.. Men det tror jeg ikke skjer!! Hva gjør jeg nå? Er det noe spesielt man må vite før fødsel?? Skal føde på Drammen! Litt kjipt å ikke få omvisning :(

Her er det også stengt til september. :( Kunne godt tenkt meg til å dra på omvisning..

Her er det også stengt til september. :( Kunne godt tenkt meg til å dra på omvisning..
Er jo førstegangsfødene og da er det greit å få vite litt på forhånd!! Synes at man kunne fått beskjed om å bestille tidlig iogmed at man er sommerstengt!

Her har de ikke omvisning, så var heller ikke på omvisning før første fødsel. Men var på fødselforberedende kurs via jordmortjenesten og fikk vite det vi trengte å vite om sykehuset og hvor vi skulle hendevende oss om f. eks fødselen startet om natta og slikt da. Dere har ikke noe lignende i deres kommuner da?

Er jo førstegangsfødene og da er det greit å få vite litt på forhånd!! Synes at man kunne fått beskjed om å bestille tidlig iogmed at man er sommerstengt!
Samme her.. Det er faste dager i uka ellers, så har litt lyst å ta med sambo å "late" som vi ikke viste der var sommerstengt så kanskje vi er heldige å får oss en liten privat omvisning? :P

Jeg var ikke på noen omvisning før min første fødsel og det gikk bare fint! Da fødselen startet kontaktet jeg føden og fikk beskjed om hvor jeg skulle henvende meg. Da jeg fødte nr 2 hadde vi flyttet slik at jeg fødte på et annet sykehus. Heller ikke denne gangen hadde jeg vært på noen omvisning. Jeg føler ikke at dette med omvisning er så viktig. På kontroll hos jordmor kan man få vite det man trenger om hva som kommer til å skje og hvor man skal ta kontakt. Hver fødsel er jo uansett forskjellig, så vi må jo bare ta det litt som det kommer!

Her har de ikke omvisning, så var heller ikke på omvisning før første fødsel. Men var på fødselforberedende kurs via jordmortjenesten og fikk vite det vi trengte å vite om sykehuset og hvor vi skulle hendevende oss om f. eks fødselen startet om natta og slikt da. Dere har ikke noe lignende i deres kommuner da?
De har forberedende fødselskurs, men det har vi valgt å ikke gå på! Regner med at jeg får vite det jeg trenger hvis jeg ringer inn og de gangene jeg er på kontroll hos jordmor:)

Uff da.... Så rart det er stengt. På Hønefoss der jeg jobber, får man det når man er innom (så lenge det ikke er overfult på avd). På Bærum der jeg skal føde hadde de faste dager hver uke.
Glad jeg alt var der i uke 12 ;)

Jeg var ikke på omvisning sist, og skal ikke nå heller. Har egentlig ikke følt behov for det, koster vel 500 kr for omvisning og kurs her, så jeg holder meg til samtale med jordmor:)

Så kjipt! Fikk innkalling til sykehuset her i dag, 4 uker før termin får vi omvisning. Kongsberg sykehus er tydeligvis ikke sommerstengt da. Fød der isteden ;-)

Uff da.... Så rart det er stengt. På Hønefoss der jeg jobber, får man det når man er innom (så lenge det ikke er overfult på avd). På Bærum der jeg skal føde hadde de faste dager hver uke.
Glad jeg alt var der i uke 12 ;)
Ja jordmor spurte om jeg skulle føde på Drammen eller Bærum.. Når jeg sa Drammen sa hun at ja da må jeg bestille tid! Men på Bærum er det bare å dukke opp! Merkelig at det skal være så forskjellig på samme "type" sykehus!

Jeg var ikke på omvisning sist, og skal ikke nå heller. Har egentlig ikke følt behov for det, koster vel 500 kr for omvisning og kurs her, så jeg holder meg til samtale med jordmor:)
Koster det penger for omvisning? Hjelpes! Har jeg aldri hørt før.. Koster ikke noe der folk jeg kjenner har født. Hvem sykehus er dette?

Jeg ringte føden i Drammen for å bestille omvisning på sykehuset.. Og første ledige etter sommeren var 3. September! Det er den dagen jeg har termin:/
Trodde ikke at de holdt "stengt" for omvisning i sommerferien... Hun sa hun skulle skrive en lapp om å ringe hvis det ble avbestilling.. Men det tror jeg ikke skjer!! Hva gjør jeg nå? Er det noe spesielt man må vite før fødsel?? Skal føde på Drammen! Litt kjipt å ikke få omvisning :(

Jeg skal på omvisning på Drammen sykehus i august, hvis du lurer på noe soesielt kan jeg godt spørre? Ellers kan jeg også gi deg referat fra besøket etterpå ;)

Når jeg gikk gravid med nr 1 i 2012 var fødeavd stengt for omvisning pga smitte.. Fikk kun se bilder på helsestasjonen..

Trenger ikke omvisning... Hadde ikke jeg med nr 1. Hva skal være poenget med det? Når du kommer inn som fødende, så får du jo beskjed om hva du skal gjøre. Så sant du ikke har angst så tror jeg ikke det er nødvendig

Det er jo litt kjedelig, men det går nok fint allikevel :) På Ullevål gir de ikke omvisninger inne på føden lenger i det hele tatt, var på fødselsforberedende kurs der og de viste oss bare inngangen til fødemottaket og hvor vi kunne parkere. Akkurat det med parkering var det viktigste for meg (ser for meg at vi begge er litt stressa og ikke så innmari gira på å kjøre rundt halve sykehusområdet for å finne ut av ting akkurat den dagen), ellers gir de jo beskjed om alt annet som skjer :) Og parkeringsplass kan man jo egentlig finne ut av selv!

Koster det penger for omvisning? Hjelpes! Har jeg aldri hørt før.. Koster ikke noe der folk jeg kjenner har født. Hvem sykehus er dette?

Er vel mest kurset man betaler for, de har omvisning samtidig som kurset, ikke utenom. Er på kk på Haukeland. Men samme type kurs får man på helsestasjonen uten å betale:)

Back
Topp